2014-11-30, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Luleå Hockey nästa?

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hallå, det där var inget roligt.
Om Luleå värvar så förväntar jag mig att man köper lös Omark eller Klasen, även Frallan plus några andra behövs.
Nu när SSAB är på grön kvist så förväntar jag mig en storsatsning.

Harju mot Petrell, rakt byte med Jokerit.
Malte klar men kommer lånas ut till Asplöven. Det är väl ungefär så det ser ut på värvningsfronten nu.
Citera
2014-11-30, 00:17
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
Angående Brashear tycker jag denna artikel är klockren.

http://www.hockeysverige.se/2014/11/28/darfor-ar-brashear-ett-genidrag/
Skrattretande men tro kan försätta berg sägs det. Kan hålla med om att hans inträde kan ge laget en psykologisk kick och viss pondus men i längden kommer det inte att hålla för Modo jämfört med en riktig spelarförstärkning.
Luleås unga back Jaros manglade tex. Possler idag, en tackling som med lite otur hade varit ett "jobb" för Brashear men den hade ändå inte varit ogjord så vad har man då vunnit annat än en lång avstängning?
Jag gillar definitivt tuffa killar som Tollefsen mfl. som kan stå upp fysiskt och även ta en fajt men Brashear är ju faktiskt ingen hockeyspelare utan bara ett diffust hot. Jaja, lite kul är det väl trots cirkusnivån.. Medges.
Citera
2014-11-30, 00:20
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Malte klar
Harju in.
Strömwall!
Va fan, låter ju toppen! SM-Guld!
Citera
2014-11-30, 00:21
Medlem
Citat:
Malte klar men kommer lånas ut till Asplöven. Det är väl ungefär så det ser ut på värvningsfronten nu.

Är Harju grejen legit eller är det en dröm?
Citera
2014-11-30, 00:32
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Är Harju grejen legit eller är det en dröm?
Har Petrell varit så dålig?
Citera
2014-11-30, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Har Petrell varit så dålig?

Jo helt under isen... Börja bra smällde på allt som rörde sig men har sen blivit mer och mer osynlig under säsongens gång!
Citera
2014-11-30, 01:18
Medlem
Inzaneclowns avatar
Karalahti går in och visar Frölunda var skåpet ska stå. Lundqvist kissar i byxorna och både Fälth och Fjantenberg erkänner att de hellre stannat kvar i HV.

Sen visar HV-grabbarna i Modo framfötterna då Torp typ gör sitt första SHL-mål gånger två och Önerud vill inte vara sämre. Grattis Modo. Brashear vem? Foppa måste ju vara hög eller nåt, för den där 150kg klumpen kommer ni fan inte ha nytta av Resten av SHL skrattar ju åt er!
Citera
2014-11-30, 01:37
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Grattis Modo. Brashear vem? Foppa måste ju vara hög eller nåt, för den där 150kg klumpen kommer ni fan inte ha nytta av Resten av SHL skrattar ju åt er!
Brasccahhscheeer är en utav de mest hyllade värvningarna någonsin. Och det är knappast obefogat.
Citera
2014-11-30, 01:40
Medlem
Karol.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inzaneclown
Karalahti går in och visar Frölunda var skåpet ska stå. Lundqvist kissar i byxorna och både Fälth och Fjantenberg erkänner att de hellre stannat kvar i HV.

Sen visar HV-grabbarna i Modo framfötterna då Torp typ gör sitt första SHL-mål gånger två och Önerud vill inte vara sämre. Grattis Modo. Brashear vem? Foppa måste ju vara hög eller nåt, för den där 150kg klumpen kommer ni fan inte ha nytta av Resten av SHL skrattar ju åt er!
Vi har ju redan haft stor nytta av Brashear, ett genidrag.

Höjer dock ett varningens finger för att HV kommer värva hem Önerud till nästa säsong.
Senast redigerad av Karol. 2014-11-30 kl. 01:49.
Citera
2014-11-30, 01:46
Medlem
Illusioners avatar
Känner mig positiv till ishockey just nu! Brynäs ser bra ut(förutom i egen zon, men det är man van med vid det här laget). Och om Bengtzen får in två spelare som gör laget bättre ser det riktigt bra ut. Tror väl inte att det blir några spetsspelare alls egentligen, men något bättre än typ Lundberg iallafall.
Citera
2014-11-30, 08:40
Medlem
Inzaneclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karol.
Vi har ju redan haft stor nytta av Brashear, ett genidrag.

Höjer dock ett varningens finger för att HV kommer värva hem Önerud till nästa säsong.

Inte omöjligt vad gäller Önerud. Frågan är bara om HV kan erbjuda det Önerud ville ha när han försvann första gången, nämligen istid. Dessutom, klarar han av att producera poäng i en ledande kedja i ett lag som HV?

Försvinner Laine, Tedenby och Fiala till nästa säsong så öppnar det naturligtvis upp fler möjligheter för en spelare som Önerud. Men klarar han av att harva i en tredje/fjärdekedja igen om han är tvungen?
Citera
2014-11-30, 08:55
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Känner mig positiv till ishockey just nu! Brynäs ser bra ut(förutom i egen zon, men det är man van med vid det här laget). Och om Bengtzen får in två spelare som gör laget bättre ser det riktigt bra ut. Tror väl inte att det blir några spetsspelare alls egentligen, men något bättre än typ Lundberg iallafall.
5 raka 3-poängare hemma men vårt bortaspel är fortfarande oroväckande tycker jag. Tur att vi haft många hemmamatcher på sistone men det kommer väl vända snart och bli fler borta. Hemma mot LHC på tisdag blir viktig återigen.
Senast redigerad av Displaced 2014-11-30 kl. 09:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in