2014-11-29, 22:18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Behöver du källor till antagandet att Putin är ute efter att destabilisera Ukraina som straff för att man valde EU i st för EAU?? Han har ju erkänt Poroschenko som legitim president?
Att öppet arbeta för att den freds- o säkerhetsordning som byggts upp i Europa de sista 25 åren (m rysk medverkan) inte längre ska vara gällande är onekligen en farlig målsättning.
Jag tycker det är helt rätt av Ryssland att försvara östra UA mot västockupanterna. Folket vill inte tillhöra NATO.
Citera
2014-11-29, 23:24
Medlem
rex144s avatar
Det finns 400 ryska soldater i Frankrike sedan flera månader tillbaka, de är stationerade på Mistralfartyget, Vladivostok,
förrigår avslöjades det har skett en massa stölder på Mistralfartyget, nån har stulit hårddiskar med medhigh-tech info, även avancerad kommunikationsutrustning har stulits,
Citera
2014-11-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Snowden, Assange? Vad yrar du om? Den hår tråden handlar om rysk utrikespolitik. Men jag förstår ditt uppdrag, det är att spamma sönder trådarna...

Och i vilket land befinner sig Snowden nu?
Citat:
Politkovskaya, Berezovsky, Deretchenko, Estemirova, Markelov m fl. Du vet, jag vet.

Berezovsky? Menar du oligarken som hänsynslöst rånade folket när det rådde fullständig anarki i Ryssland?

Är det femtekolonnaren A.Politkovskaja du menar? Hon som blivit mördad av en tjetjensk terrorist? Och vars mord var beställt av... Berzovsky? Visste du inte det?

Sluta tramsa.
Citera
2014-11-29, 23:47
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Det finns 400 ryska soldater i Frankrike sedan flera månader tillbaka, de är stationerade på Mistralfartyget, Vladivostok,
förrigår avslöjades det har skett en massa stölder på Mistralfartyget, nån har stulit hårddiskar med medhigh-tech info, även avancerad kommunikationsutrustning har stulits,

Ryssar stjäl som korpar. Elitkorpar bara utmanade av zigenare och polska varvsarbetare
Citera
2014-11-30, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Ryssar stjäl som korpar. Elitkorpar bara utmanade av zigenare och polska varvsarbetare

Ser fram emot en bevisning från dig att det var just ryssar som är ansvariga för stölden. Enligt mina källor i franska försvarsministeriet så är de ryska sjömän som genomgår utbildning på fartyget inte misstänkta för stöld av utrustningen.
Citera
2014-11-30, 00:29
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag tycker det är helt rätt av Ryssland att försvara östra UA mot västockupanterna. Folket vill inte tillhöra NATO.
Jag tycker det var helt rätt av Hitler att bestraffa Stalin för att han angripit Finland.
Citera
2014-11-30, 00:46
Medlem
mvagrippas avatar
Bra artikel om Ryssarnas "Gröna gubbar" som dyker upp och sprider död omkring.

http://www.themoscowtimes.com/news/article/west-struggles-with-russias-little-green-men-war-tactics/511895.html
Citera
2014-11-30, 09:45
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:

Källa?
Att bara komma med lösa påståenden utan underbyggnad är meningslöst.
Jag kan säga att finnar stjäl som korpar, alla balter är nazister, danskar mördare o.s.v. Utan källhänvisningar så är det bara löjligt.
Citera
2014-11-30, 10:10
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Källa?
Att bara komma med lösa påståenden utan underbyggnad är meningslöst.
Jag kan säga att finnar stjäl som korpar, alla balter är nazister, danskar mördare o.s.v. Utan källhänvisningar så är det bara löjligt.

Jag har personliga erfarenheter av hela det gänget. Att redogöra för alla episoder skulle fylla en bok. Vill du empiriska bevis tycker jag du ska bjuda hem vederbörande på fika eller ännu hellre låna ut hemmet ett veckoslut
Citera
2014-11-30, 10:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag har personliga erfarenheter av hela det gänget. Att redogöra för alla episoder skulle fylla en bok. Vill du empiriska bevis tycker jag du ska bjuda hem vederbörande på fika eller ännu hellre låna ut hemmet ett veckoslut

Personliga erfarenheter av "hela det gänget", av alla ryssar? Tillåt mig tvivla.
Om en finne stjäl, är alla finnar tjuvar då?

För övrigt så har den franska polisen annat att säga om händelsen.
Citera
2014-11-30, 10:27
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Personliga erfarenheter av "hela det gänget", av alla ryssar? Tillåt mig tvivla.
Om en finne stjäl, är alla finnar tjuvar då?

För övrigt så har den franska polisen annat att säga om händelsen.

Vad säger den franska polisen? Märkligt för övrigt att stjäla elektronik som enbart fungerar ombord på Mistral
Citera
2014-11-30, 10:34
Medlem
Skall Moldavien bli ett Ukraina i miniatyr nu när valet där närmar sig. Redan har ju Putin försett grupperingar med vapen för att skapa kaos och död om proeuropeiska partier vinner valet. Putin är nog det största hotet mot fred och stabilitet i Europa sedan Hitler och Stalin härjade. Hur kunde det gå så fel i den ryska politiken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in