2014-11-29, 09:49
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Bra skrivet inlägg. Håller med. Jag vill också ha en multipolär värld. USA borde hålla sig i sitt eget land istället för att åka runt i världen och härja och lägga sig i överallt. Det är verkligt synd att inte Ron Paul blev president där. Det kunde ha inneburit en verklig skillnad gentemot den politik som de har haft hittills.

Hans frågor var istället mycket relevanta för tråden. Svara på dem istället för att komma med tramsinlägg.
Vilka frågor? Han försökte förminska Dugins inflytande, förnekade Eurasianism som ideologi och anklage bl a en akademisk artikel för att vara CIA propaganda.
Trams är sådant som ryssrunkare står för dvs totala förnekanden, förhärliganden och misinformation. Putins utrikespolitiska målsättning är livsfarlig för alla som uppskattar frihet, människa rättigheter och fred.
Citera
2014-11-29, 10:21
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Vilka frågor? Han försökte förminska Dugins inflytande, förnekade Eurasianism som ideologi
Ja, helt klart försöker jag "förminska" denna tomtes påstådda inflytande.

Du däremot hävdar att han har ett stort inflytande. Det i sig är propaganda.

Citat:
och anklage bl a en akademisk artikel för att vara CIA propaganda.
Farligt naiv du verkar vara. Tror du inte akademiska skrivelser kan ha ett opinionsbildande syfte?
Vakna och nyktra till

Citat:
Trams är sådant som ryssrunkare står för dvs totala förnekanden, förhärliganden och misinformation. Putins utrikespolitiska målsättning är livsfarlig för alla som uppskattar frihet, människa rättigheter och fred.
Det vore bra om du kunde ta fram riktiga källor på att Putin har en "livsfarlig" målsättning.
Citera
2014-11-29, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526

Det vore bra om du kunde ta fram riktiga källor på att Putin har en "livsfarlig" målsättning.

Du menar på samma sätt som man skulle kunna få fram bevis på 30 talet att Hitler skulle komma att mörda 6 miljoner judar?

Det är rätt många med fingertoppskänsla där ute som säger att vi bör akta oss för Putin. Framför allt ryssarna själva, det är deras generations möjligheter som går i stöpet nu.

De grymheter en man som Putin är kapabel till kommer du aldrig att kunna leda i bevis förrän efter att det skett. Putin behandlar ju sitt broder folk i Ukraina med "respekt" tycker du inte?

Allt i Ukraina handlar om minoriteten ryssar och ryssars väl och ve ...

ALLT handlar om Putins maktbas
Senast redigerad av amsta11en 2014-11-29 kl. 10:46.
Citera
2014-11-29, 12:24
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Behöver du källor till antagandet att Putin är ute efter att destabilisera Ukraina som straff för att man valde EU i st för EAU?? Han har ju erkänt Poroschenko som legitim president?
Att öppet arbeta för att den freds- o säkerhetsordning som byggts upp i Europa de sista 25 åren (m rysk medverkan) inte längre ska vara gällande är onekligen en farlig målsättning.
Citera
2014-11-29, 13:33
Medlem
ForumApaches avatar
http://www.friatider.se/lavrov-politisk-korrekthet-f-rblindar-v-stv-rlden

"– Västerländska ledare gör offentliga uttalanden om att sanktionerna syftar till att skada Rysslands ekonomi och skapa protester bland befolkningen. Väst vill inte påverka Rysslands politik, de vill skapa ett regimskifte. Praktiskt taget ingen förnekar detta, sade Lavrov under ett anförande hos en ledande tankesmedja i Moskva enligt RT"

Så är det. Ju snabbare ryssarna blir av med KGB-regimen, desto bättre.

"– EU är vår största partner. Vi kommer inte att skjuta oss själva i foten och avbryta samarbetet med Europa, men alla inser att samarbetet inte kommer att gå tillbaka till hur det varit, sade han.

– Vi vill inte ha det förhållande som varit och som innebar att Ryssland måste göra si eller Ryssland måste göra så, utan vi vill samarbeta som jämlikar."

Alldeles för sent. Ryssarna har redan skjutit sig i bägge fötterna. Det som kan läsas mellan raderna här är vilket enormt motsägelsefulla komplex ryssarna lider av samtidigt: känslan av att vara förnedrade och tron på att de är ett herrefolk. För ryssen innebär politisk jämlikhet att de påtvingar sina absurda krav och beter sig som ilskna barn om de inte får exakt det de vill. Ryssen kan endast vara en god vän politiskt då han får bestämma.

"Lavrov lade ansvaret för eskaleringen i Europa i knät på en ”aggressiv minoritet” bland EU-länderna, som han menar driver en ideologiskt grundad maktexpansion i Östeuropa, inklusive Ukraina, i stället för att fokusera på de allvarliga problemen Europa står inför i och med turbulensen runt Medelhavet, i Nordafrika och i Mellanöstern."

Samtidigt som regimen Lavrov företräder skapar konflikter för att dra bort ryssarnas fokus från de gigantiska problem Ryssland lider av.

"– Att exportera en ideologi, vilken som helst, oavsett om det är demokrati eller kommunism, kommer inte att leda till något gott, varnade han."

Och Ryssland exporterar samtidigt Eurasianismen.

"Ideologiska idéer gör européer blinda för vissa problem som Ryssland anser behöver lösas, enligt den ryske utrikesministern. Exempelvis är EU-företrädare ovilliga att prata om den förföljelse som kristna upplever från militanta muslimer i Irak, Syrien och på andra ställen, då de fruktar att det skulle anses som politiskt inkorrekt. Samtidigt växer kristofobin i världen, varnade Lavrov."

Här talar Lavrov om förföljelser. Samtidigt som det i Ryssland förföljs åtskilliga grupper, även kristna. Ryssland är det land som efter Kina och Nordkorea är världsledande i konsten att förfölja och förtrycka människor och etniciteter.

"Om man inte kommer ihåg och respekterar sina egna rötter och traditioner, hur ska man då kunna respektera andra folks traditioner?"

En tydlig påminnelse till ryssarna att minnas Sovjetunionen och att aldrig kritisera den mjuka transitionen från kommunistisk förtryckarstat till Putinistisk förtryckarstat.
Citera
2014-11-29, 13:34
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Vilka frågor? Han försökte förminska Dugins inflytande, förnekade Eurasianism som ideologi och anklage bl a en akademisk artikel för att vara CIA propaganda.

De här t.ex.:

Citat:
Varför reagerar ni inte mer på existensen av Foxnews. Det om något är skrämmande.

Citat:
Vad är problemet med Ryssland? De har ingen farlig ideologi till skillnad mot NSA, CIA och Neo-högern.

Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Behöver du källor till antagandet att Putin är ute efter att destabilisera Ukraina som straff för att man valde EU i st för EAU?? Han har ju erkänt Poroschenko som legitim president?
Att öppet arbeta för att den freds- o säkerhetsordning som byggts upp i Europa de sista 25 åren (m rysk medverkan) inte längre ska vara gällande är onekligen en farlig målsättning.

Det var Washington och deras lakejer i Bryssel som började destabiliseringen av Ukraina när de "hjälpte till" att avsätta en lagligt vald regering och sedan stödde kuppmakarna som tagit makten med våld.
Skälet var precis tvärt om mot det fetade ovan.

Det här är normalt för Washington:

http://www.nbcnews.com/storyline/ukraine-crisis/german-tv-shows-nazi-symbols-helmets-ukraine-soldiers-n198961

Man stödjer vem som helst som för tillfället kan tjäna ens egna syften.
Washington stödjer som kanske bekant även militanta islamister. Ibland samma islamister, ja t.o.m. samma personer som man tidigare har (iaf sagt sig) kriga emot.
Afghanistan, Libyen och Syrien är i tid närliggande exempel på det.

Rysk utrikespolitik är vanligtvis mer rak.
Citera
2014-11-29, 13:36
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ja, helt klart försöker jag "förminska" denna tomtes påstådda inflytande.
Du däremot hävdar att han har ett stort inflytande. Det i sig är propaganda.Farligt naiv du verkar vara. Tror du inte akademiska skrivelser kan ha ett opinionsbildande syfte?
Vakna och nyktra till
Jag debatterar inte med dig, dina löjliga attacker och lögner visar bara att du är bara en fånig propagoja du med.
Citera
2014-11-29, 13:52
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
De här t.ex.:

Rysk utrikespolitik är vanligtvis mer rak.
Jag känner inget behov av att diskutera FOX då jag för länge sedan förstått att det är en konservativ media som företräder republikanska synpunkter. I USA finns det, till skillnad från Ryssland, pressfrihet och man får diskutera och även grovt kritisera nationens politik utan att bli trakasserad eller mördad som i Ryssland. Dessutom har jag mestadels länkat till källor som är oberoende eller putinkritiska ryska.

Vad gäller det andra påståendet så är det minst sagt en lögn. Ryssland har en massa farliga organisationer som arbetar utifrån en ryssfascistisk och xenofobisk ideologi.
Du förstår, vi i Finland är utbildade och är kapabla att tänka själva.

För en gångs skull håller jag faktiskt med en ryssrunkare, hot om våld och inrullande pansarvagnar är rak utrikespolitik.
Senast redigerad av ForumApache 2014-11-29 kl. 13:54.
Citera
2014-11-29, 14:13
Medlem
HerroFruBolls avatar
Citat:
Det var Washington och deras lakejer i Bryssel som började destabiliseringen av Ukraina när de "hjälpte till" att avsätta en lagligt vald regering och sedan stödde kuppmakarna som tagit makten med våld.
Skälet var precis tvärt om mot det fetade ovan.
Finns andra trådar som visar att din Putin-version är falsk, eftersom den tjänar ett propagandasyfte.
Citera
2014-11-29, 18:30
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Jag känner inget behov av att diskutera FOX då jag för länge sedan förstått att det är en konservativ media som företräder republikanska synpunkter. I USA finns det, till skillnad från Ryssland, pressfrihet och man får diskutera och även grovt kritisera nationens politik

Som Snowden då? Eller Assange? För att bara nämna några namn i listan.

Citat:
utan att bli trakasserad eller mördad som i Ryssland.

Källa? Det där är trams.

Citat:
Dessutom har jag mestadels länkat till källor som är oberoende eller putinkritiska ryska.

Jaha, det finns alltså Putinkritiska ryska källor? De är inte alla mördade då?

Citat:
Vad gäller det andra påståendet så är det minst sagt en lögn. Ryssland har en massa farliga organisationer som arbetar utifrån en ryssfascistisk och xenofobisk ideologi.
Du förstår, vi i Finland är utbildade och är kapabla att tänka själva.

För en gångs skull håller jag faktiskt med en ryssrunkare, hot om våld och inrullande pansarvagnar är rak utrikespolitik.

CIA, FBI, NSA, Homeland security m.fl. Nej just ja, de är inte ryska.

Citat:
Ursprungligen postat av HerroFruBoll
Finns andra trådar som visar att din Putin-version är falsk, eftersom den tjänar ett propagandasyfte.

Jaha, det finns alltså en "Putin-version" som är falsk och en väst-version där allt är sant?
Citera
2014-11-29, 18:50
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Som Snowden då? Eller Assange? För att bara nämna några namn i listan.
Källa? Det där är trams.
Jaha, det finns alltså Putinkritiska ryska källor? De är inte alla mördade då?
CIA, FBI, NSA, Homeland security m.fl. Nej just ja, de är inte ryska.
Jaha, det finns alltså en "Putin-version" som är falsk och en väst-version där allt är sant?
Snowden, Assange? Vad yrar du om? Den hår tråden handlar om rysk utrikespolitik. Men jag förstår ditt uppdrag, det är att spamma sönder trådarna...

Politkovskaya, Berezovsky, Deretchenko, Estemirova, Markelov m fl. Du vet, jag vet.

Många kritiker lever under konstant dödshot, andra i exil. Du vet, jag vet.

Ryssarna har bara scoutorganisationer?

Och ja, alla Putins blatanta lögner bevisar ju att det finns bara en sanning i Ryssland, nämligen den ryska lögnen.
Citera
2014-11-29, 22:14
Medlem
526s avatar
Citat:
Snowden, Assange? Vad yrar du om? Den hår tråden handlar om rysk utrikespolitik. Men jag förstår ditt uppdrag, det är att spamma sönder trådarna...
Spelar du dum?
UZA jagar Snowden och Assange för att de spridit sanningen.

Citat:
Politkovskaya, Berezovsky, Deretchenko, Estemirova, Markelov m fl. Du vet, jag vet.

Många kritiker lever under konstant dödshot, andra i exil. Du vet, jag vet.

Ryssarna har bara scoutorganisationer?

Och ja, alla Putins blatanta lögner bevisar ju att det finns bara en sanning i Ryssland, nämligen den ryska lögnen.
Klart det finns kritiker i Ryssland. Det bör det göra.

USA är inte ett demokratiskt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in