2014-11-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Gogglat lite, och dom flesta uppgifterna på att hennes dotter borde vara runt 12 år
, inte 14 år. Då kan stämmer det in på personen i länken du gav..
Riktigt tragiskt fall det är hennes dotter.

Om du läser noga på länken ser du att de skrivit hennes namn

Tänker vilken oerhörd sorg detta måste vara för familjen, Johannas föräldrar som förlorat sitt enda barn och barnbarn i samma tragedi. Johannas exman och barnets pappa Albin går inte hitta någonstans, antingen har han flyttat från Sverige, bytt namn eller lever under skyddad identitet.
Citera
2014-11-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke

Tänker vilken oerhörd sorg detta måste vara för familjen, Johannas föräldrar som förlorat sitt enda barn och barnbarn i samma tragedi. Johannas exman och barnets pappa Albin går inte hitta någonstans, antingen har han flyttat från Sverige, bytt namn eller lever under skyddad identitet.

Jo, jag såg namnet. Nu har jag ingen aning var Sällströms dotter går i skolan,
men chansen är väl rätt stor att det är samma person.
Citera
2014-11-28, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaapan
Jo, jag såg namnet. Nu har jag ingen aning var Sällströms dotter går i skolan,
men chansen är väl rätt stor att det är samma person.

När jag googlade kom det dessutom upp nåt program "minnestund för Tahlula Sällström kl xx" så nog är det hon allt. Hittar det inte just nu.
Citera
2014-11-28, 19:16
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Jag undrar om det har någonting med det här att göra. Från https://twitter.com/YB_Sodermalm/sta...20960045350912, 23 november:

Citat:
Kvällsgänget återhämtar sig efter en oerhört tragisk händelse i går. Stöttar varandra,pratar,gråter. Allt medan verksamheten rullar på.

När folk frågar vad som hänt svarar de "självmord".

Hon verkar ha dött ungefär den dagen de pratar om, och gick iallafall i skolan på Södermalm.
Citera
2014-11-29, 00:20
Medlem
Mina tankar går nu till morfar Roy och familjen.
Fruktansvärt hemskt öde. Fruktanvärt.

================================================== =====
Minnesstund

Imorgon tisdag kommer det att finnas möjlighet för elever i årskurs 4-9 samt föräldrar att delta i en kort minnestund i Katarina Kyrka för Talulah Sällström. Minnesstunden i kyrkan börjar klockan 08.30 och pågår ca. 20-30 minuter. För elever som av olika anledningar inte önskar att delta i minnesstunden så börjar skoldagen klockan 09.00.

Följande nummer finns om man känner att man behöver prata med någon:

BRIS (Barnens Rätt i Samhället) 116 111 (BRIS vuxentelefon 077-150 50 50)

Rädda Barnen 08-698 90 00 (föräldratelefon 020-786 786 alt. foraldrar@rb.se)

Nationella Hjälplinjen 020-220 060 (kl. 13-22)

Jourhavande Medmänniska 08-702 16 80 (kl 21-06)

Jourhavande Präst 112 (kl. 21-06)

Jourhavande kompis http://rkuf.se/vad-vi-gor/jourhavande-kompis/ (chatt mån-fre 18-22, lör-sön 14-18)

Tjejjouren Indra www.tjejjouren.se
Publicerad den 24 november av My Sarah Ann Fagerstedt
Citera
2014-11-29, 07:24
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoors
Mina tankar går nu till morfar Roy

Ja, fyfan vad hemskt att först begår ens barn självmord och sen gör barnbarnet detsamma. Man undrar nästan hur han ska orka leva...
Citera
2014-11-29, 10:49
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Ja, fyfan vad hemskt att först begår ens barn självmord och sen gör barnbarnet detsamma. Man undrar nästan hur han ska orka leva...

Fyfan. Stackars stackars människor.
Hade nog "slutit cirkeln" genom att avsluta livet själv om det hänt mig.
Citera
2014-11-29, 11:22
Medlem
Dongelidongs avatar

Gud vad tragiskt. Mina tankar går till familjen.
Citera
2014-11-29, 11:28
Medlem
Ja detta är förfärligt alltså. Stackars morfarn Roy.
Citera
2014-11-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggmicke

Pappan levde väl i Berlin - tidigare, åtminstone. Jag misstänker, att dottern fick växa upp hos fosterföräldrar eller liknande. Hur som helst måste hon haft jobbiga hemförhållanden - barnsjälvmord torde vara extremt ovanligt.

Oerhört ledsamt att läsa detta; först Johanna, sedan dottern.
Citera
2014-11-29, 17:05
Medlem
hängballens avatar
Nu är ju detta en skvallertråd och då handlar det ju inte hur synd det är om människor som väljer att begå dessa misstag i svåra stunder men hur lyckas en 12 årig flicka begå självmord? Vet inte om jag vill veta men piller hoppas jag dom inte får tag i och att en liten flicka skär upp sig skulle störa min nattsömn.
Citera
2014-11-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hängballen
Nu är ju detta en skvallertråd och då handlar det ju inte hur synd det är om människor som väljer att begå dessa misstag i svåra stunder men hur lyckas en 12 årig flicka begå självmord? Vet inte om jag vill veta men piller hoppas jag dom inte får tag i och att en liten flicka skär upp sig skulle störa min nattsömn.

Det lär du knappast få reda på här! Visa lite respekt för de avlidna - istället för att ställa dumma frågor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in