2014-11-29, 03:19
Medlem
yasers avatar
F: En skuld som både Bartek och Dresku bekräftar att du ska ha till Bartek…
A: Jag har ingen skuld till bartek. Det är skitsnack. Han ljuger. Han är springpojke den
Bartek. Han springer åt en annan person. Jag har inte skuld till Bartek, han ljuger.
F: Så skulden är till någon annan?
A: Det är inte det. Den här skulden finns inte, den är redan betalad. Förstår du, det är ingen
skuld. De ljuger, han ljuger. Bartek ljuger.
F: Har Bartek ringt dig?
A: Det var Bartek… i telefon jaa…
F: När ringde han dig?
A: tre dagar innan det här skedde
F: Ok
F: Och vad sa han i det här samtalet?
A: Han sa, kom och träffa mig
(Tystnad)
A: Han sa du kan ta med dig 100 granater, inget kan hjälpa dig.
F: Sa han att du kunde ta med dig 100 granater?
A: Mmm, inget kommer att hjälpa…
F: Ok, han försökte skrämma dig
A: Ja
F: Hmm. Bestämde ni någon plats?
A: Jag vet inte. Jag gick aldrig och träffa honom.
F: Men ni bestämde en plats?
A: Nej. Han ville träffa mig. Han ringde flera gånger, han sa kommer hem till dig. Och sådan
där saker…
F: Mmm
A: Jag sa kom
(Tystnad)
A: Så jag gick aldrig att träffa honom..

O där gjorde Absh#r även en golning
Citera
2014-11-29, 04:03
Medlem
yasers avatar
"Generalpoop: Hur långt har du kommit? Har du sett bilderna än? Det blir tjatigt att läsa deras förhör timme efter timme.. Varför går dom med på att förhöras så många timmar?
Citera
2014-11-29, 04:09
Medlem
yasers avatar
Mauricio berättar att han var på plats på Bakfickan och att han hälsade på Bartek och Jimmy
när han kom. Han stod brevid dem när det började skjutas. Han sprang därifrån och åkte i
BMW, CRS288. På åklagarens fråga om det var Drescu han åkte tillsammans med från
Skogås så svarar han -Ja.

F: Eh, för vid häktesförhandlingen, så lämnade du ett namn, på den person som du åkte till
eh, Bakfickan med.
M: Jag nämnde inget namn.
F: Jo.

Framtidens raketforskare?
Citera
2014-11-29, 04:48
Medlem
yasers avatar
A: De hade tänkt att, jag tror de hade tänkt att avrätta Dresku. När han gick in och träffade
han.
A: Om jag blir dömd, hur långt straff tror du att jag kommer att få, eller vad kommer
åklagaren yrka på?
F: Aaa, det är oklart, 14 år, livstid
A: Nej
F: Kan jag tänka mig, men det är vad jag säger, jag vet inte vad åklagaren kommer att yrka på.
A: Livstid…
F: Mmm
A: Hur långt är det, 20 år va?
F: Livstid är ju livstid, det får ju prövas det i efterhand
A: Så det är garanterat mer än 10 år.
F: Eller att du bara är galen?
A: Varför ska jag va rädd för han för?
F: Det är många andra som är det…
A: Många, vilka andra då? Säg en människa som är rädd för den här människan!
F: Det är inte det?
A: Säg en människa, du säger det är många som är rädda för han, säg en!
Citera
2014-11-29, 04:49
Medlem
yasers avatar
M: Micke eller Jimmy, jag kommer inte ihåg.
F: Nä.
M: Jimmy tror jag att han sa asså.

Dom kan inte ens hålla koll på sina fienders namn och utseende...

Förhör med Roykiewicz, Andrzej Wojciech; 2014-09-23 09:28 diarienr: 0201-K127783-14

F: Luvtröja och glasögon? Okej.
D: Ja.
F: Du har ju berättat tidigare att skytten är medlem i Söderort. Gänget.
D: ja. Jag känner honom.
F: Du känner honom. Ja. Har du sett honom med den här tröjan tidigare? Och de här
solglasögonen?
D: Ehh. Solglasögonen?
F: Ja?
D: ja, ja, ja. (Ohörbart)

Där kom en till golning..
Citera
2014-11-29, 05:07
Medlem
A: Min gymväska.
F: Alla dina saker är tagna i beslag.
A: Min väska också?
F: Mm.
A: Väskan också?
F: Mm. Dina saker är tagna i beslag
(ohörbart, blir avbruten av A)
.
A: Har ni tagit min väska också, som låg i bilen?

Citera
2014-11-29, 06:41
Medlem
yasers avatar
F: Var det både Mauris vapen och mördarens vapen eller?
D: Ja. Jag såg nån vapen, jag har ju sett någonting alltså. Inte så att de viftat med den innan eller
någonting sånt men…folk, folk har ju vapen.
F: Enligt Abshir så är den här skytten, mördaren, han är, det är en ung kille från Nynäshamn. Och
han tillhör Nynäsfolket och jag vet inte hur många det är från Nynäs och Haninge och sådär

F: Jag tror att det är Abshir som kör bilen. Mauricio sitter bak tillsammans med Salvatore som blöder.
A: Det är möjligt.
F: Det är möjligt ja.

F: Det är en Bandidoskille.
A: Vaaa
F: Så hade du jidder innan…
A: Vad sa du?
F: Om det var jidder innan på många ställe så… Den här killen är en Bandidos, han som dog…
A: Jaha, så nu har jag jidder med Bandidos? Puhh (suckar) Puff från ingenstans (suckar högt och
länge.)
F: Men så att du vet det.
A: Så nu kommer de att tro att jag har varit med på det här alltså?
Citera
2014-11-29, 07:28
Medlem
yasers avatar
Förhörsledaren och Drescu pratar om att Drescu i tidigare förhör sagt att han är inne på
Bakfickan med Mauri och att han berättat att Mauri skjuter i luften utanför. Drescu säger att
han trodde att Mauri skulle ha sagt det i sina förhör men efter att ha läst förundersökningen
ser han att Mauri inte berättat det och säger att nu blev det lite konstigt. På fråga om det
stämmer att Mauri skjuter utanför svarar Drescu "Ingen kommentar."
Förhörsledaren tar upp att man i förra förhöret pratat om att ett vittne sett Mauri ha ett vapen i
byxlinningen och att Drescu sagt att det vittnet sett fel eftersom vapnet var mer dolt än så.
Drescu vill inte prata om det utan säger att man måste fråga Mauri om det. Detta eftersom
Drescu hade trott att Mauri sagt till polisen att han hade vapen och att det nu blivit
jättekonstigt eftersom han inte sagt något.

Förhörsledaren säger att det finns en risk att Abshir frikänns från brotten eftersom han hävdar
att han är på Brasserian när brotten begås och ingen kan säga emot det. Förhörsledaren
berättar att vid Abshirs sista häktesförhandling tog det nästan 1 timme för ordförande att
besluta att Abshir skulle kvarstanna i häktet
Om Abshir frikänns kommer han kunna få ut ett stort skadestånd för den tid som han suttit
oskyldigt frihetsberövad. Förhörsledaren säger att det är en knasig sits man hamnar i då.
Drescu säger "Jävligt knasig!" men han kan inte berätta mer. Han kan inte säga några namn,
men själv är han oskyldig.
F: Du har aldrig sagt något namn. Men när vi har sagt att Bartek säger att det är Abshir som
skjuter, så har du sagt "Varför ska han ljuga?" "Tro på han!"

Förhörsledaren bekräftar för Drescu att Milutin sagt att det är han som sitter i den Saab som
Drescu springer förbi på väg till BMW´n.
Förhörsledaren refererar till det Milutin sagt gällande att han ser de personerna som springer
mot honom och att han tittar in i deras ögon och sakta skakar på huvudet. Drescu säger att
ingen har sett "dvärgen", eftersom han knappt syns bakom ratten pga att han är så liten.
Drescu säger att han såg att en av personerna i Saaben drog ner den andra personen, och
uppger att det såg konstigt ut. Han säger som om han skulle suga av honom. Men Drescu har
ingen aning om det var eller inte var Milutin i bilen
. Han har inte sett Milutin i bilen. "Jag
tittar inte döden i ögonen" säger Drescu. Drescu säger att han inte tittade, han vet inte om
dvärgen var där eller inte.

Det vart en djävla soppa av det här...
Citera
2014-11-29, 07:30
Medlem
yasers avatar
Abshir: Nej, han snackar ju skit.
F: Men vänta, jag vill ju gå i botten med det där. Är du målsäganden och har blivit
våldtagen?
Abshir: Nej (skrattar)
F: Men det är väl inget att skratta åt. Det finns nog tuffare grabbar än dig
Abshir: Nej det är skitsnack, han ljuger.
F: Okej, då gör vi ingen anmälan med dig som målsägande?
Abshir: Skulle jag ha blivit våldtagen i skogen?

F: Ja, jag vet inte.
Abshir: Nej jag skrattade bara åt det när jag läste det där. Och det där att han har knullat
Drescus mamma, det är en lögn.

F: Okej, men bara så att inte vi gör fel. Jag vill ju göra rätt.
Abshir: Jag förstår, men det är lögn.
F1: Hur vet du att det är lögn då?
Abshir: För jag har inte blivit våldtagen. Skojar ni med mig eller?
F1: Nej, men det med Drescus mamma då?
Abshir: Det får ni kolla med han. Jag vet inte vad det är mellan dom två. Jag vet inte så ni får
kolla det med han. Men att jag skulle ha blivit, skojar ni med mig. Jag hade skjutit mig själv i
huvudet om det var så.
F: Det har ju hänt förr och kommer säkert hända igen.
Abshir: Men inte mig, inte mig. För jag har ju min heder.
F: Spelar det någon roll eller?
Abshir: Det spelar stor roll.
Citera
2014-11-29, 08:35
Medlem
Känner mig ganska lugn nu när det är konstaterat att de här "smarta" gossarna är Sveriges yrkeskriminella elit:

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=14l27o6&s=8#.VHluATGG9bJ

Hela gänget är ju en dokusåpa att skratta åt. Kan de inte TV sända dessa förhör så samhället tjänar tillbaka pengarna det kostar att hantera dem
Citera
2014-11-29, 09:35
Medlem
yasers avatar
Den unga killen går då fram mot skytten och blir då träffad. Shawas
tror att det skottet träffade honom i halsen. Shawas tror att han träffades av flera skot...

Milot"n
Jag kan säga en sak, att Mauricio, han som har tatueringar i ansiktet. Han har en flickvän som
heter Valeria. Jag brukade dunka henne dag in och dag ut förut. Hon är jätteduktig på att
berätta om hennes kille. Jag kall"ar henne "Oeelia". Hon är kompis med en tjej som jag har
varit tillsammans med, Julia. Ett tag ville jag vara taskig mot honom, men jag känner inte ens
honom, jag ville skicka en riktigt snuskig bild på mig och hans flickvän.

M: Allt jag säger kommer att skrivas upp va?
F2: Ja, det kommer det att göra.
M: Vad ska jag svara på den frågan, det finns 1000 skäl. Jag känner inte honom. Kanske på
nåt sätt bekant, hej. På nåt sätt. Men det finns 1000 skäl att jag inte vill känna honom. För
mig är han en ryggradslös människa. Han blev pressad en gång av fyra araber och för att han
skulle släppas loss från skogen så fick han utföra ett par duktigt sexuella tjänster. Jag vet inte
vad han gjorde, om han sög deras kukar, eller vad han… om de pissade på honom. Det är
allmänt fakta. Så en sådan människa vill jag inte ens titta på.
Drescu känner jag, inte bara för att jag har knullat hans mamma. Jag minns hans chock när
han kom hem, (Milutin visar hur Drescu såg ut när han kom på Milutin med hans mamma

Det blev en djävla sex-härva....
Senast redigerad av yaser 2014-11-29 kl. 09:39.
Citera
2014-11-29, 13:45
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yaser
"Generalpoop: Hur långt har du kommit? Har du sett bilderna än? Det blir tjatigt att läsa deras förhör timme efter timme.. Varför går dom med på att förhöras så många timmar?
Var tvungen att lägga ner nångång inatt, ögonen gick i kors :P men ska försöka fortsätta senare idag, men en bit på han Avecedo ( eller vad han hettes) förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in