2014-11-29, 00:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Vem fan bryr sig om hur han dog? Ingen jävel vet vem han var ändå, påverkar inte direkt någon annan än hans anhörigas vardag. Av vad jag har googlat fram så har det visat sig vara en nolla.

Nolla var han väl inte men annars hur han dog och med vad vid exakt vilken tidpunkt osv det är bara morbida människor som bryr sig om sådant. Människor som säkert hade noll koll på vem han ens var medans han levde men nu är intresserade för just de är morbida.
Citera
2014-11-29, 01:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FacelessEntity
Vem fan bryr sig om hur han dog? Ingen jävel vet vem han var ändå, påverkar inte direkt någon annan än hans anhörigas vardag. Av vad jag har googlat fram så har det visat sig vara en nolla.

Ingen jävel visste vem han var?
Han var på Aftonbladets löpsedel igår. Vet inte om någon läser den tidningen men någon man kanske hamnar där av någon anledning.
Senast redigerad av ExceptionallyGood 2014-11-29 kl. 01:18.
Citera
2014-11-29, 01:24
Medlem
AndersM79s avatar
Ponera att han dog av ful-spice: So what? Det dräller av pundare som knarkar ihjäl sig dagligen. Får dessa minnesprogram? Nope. Får dessa kilometerlånga trådar (som jag nu bidrar till) på Flashback och i andra medier? Skulle inte tro det.
Självklart att familjen och närmsta vännerna sörjer, det har jag all förståelse för, men att folk som aldrig träffat killen ylar av sorg och skriver att de aldrig ska glömma denna stackare är absurt.
Än värre är att det målas upp som en tragedi i klass med massmord och flygkrascher när det egentligen bara handlar om en död pundare, som trots allt faktiskt själv orsakat sin död. Jo, det har han. ALLA som använder droger har sig själva att skylla om de kolar av eller får permanent psyk-bryt.
Att Tristan skulle vara ett specialfall bara för att han varit med i Idol är ett hån mot alla de som dör i riktiga olyckor, av sjukdomar eller blir mördade. Ska Tristan hyllas så ska pundar-Petter bak korvkiosken också hyllas.
Citera
2014-11-29, 01:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Ponera att han dog av ful-spice: So what? Det dräller av pundare som knarkar ihjäl sig dagligen. Får dessa minnesprogram? Nope. Får dessa kilometerlånga trådar (som jag nu bidrar till) på Flashback och i andra medier? Skulle inte tro det.
Självklart att familjen och närmsta vännerna sörjer, det har jag all förståelse för, men att folk som aldrig träffat killen ylar av sorg och skriver att de aldrig ska glömma denna stackare är absurt.
Än värre är att det målas upp som en tragedi i klass med massmord och flygkrascher när det egentligen bara handlar om en död pundare, som trots allt faktiskt själv orsakat sin död. Jo, det har han. ALLA som använder droger har sig själva att skylla om de kolar av eller får permanent psyk-bryt.
Att Tristan skulle vara ett specialfall bara för att han varit med i Idol är ett hån mot alla de som dör i riktiga olyckor, av sjukdomar eller blir mördade. Ska Tristan hyllas så ska pundar-Petter bak korvkiosken också hyllas.

Jo men nu är det så att bara för att Tristan var med i Idol kan man ska en tråd om han är. Om inte varit med där hade det varit ett brott att göra det för då vore det inte en känd person. Sedan kan man såklart fråga sig vad är känd egentligen är det att varit med i Idol eller är det Persbrandt klass...
Citera
2014-11-29, 01:44
Medlem
Synd att han dog men tycker det har blivit lite väl mycket ståhej om det hela. Första transgender halvkändisen som dog av OD blir väl en bra nyhet antar jag.
Citera
2014-11-29, 02:16
Medlem
Veniconess avatar
Nu är jag helt ointresserad av sån skit som Idol men kollade ändå upp killens framträdanden där då hans frånfälle inte kunnat undgå någon här på FB. Han gjorde alltså sin första audition 18 augusti enligt vad jag förstått. Han hann alltså inte vara "känd" i mer än tre månader innan han dog. Och nu hyllas han som om han vore någon jävla Lennon eller Michael Jackson. Trots att han inte ens han börja sin högst eventuella musikkarriär innan han dog. Men det är väl bara fjortisar som håller på så. Det får man åtminstone hoppas.

Det är alltid tragiskt när en så ung människa går bort men att bli så "känd" i och med sin död är inte bara löjligt utan rent ut sagt makabert och osmakligt.
Citera
2014-11-29, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likeifliksom
De började kvällens program med att det är första gången i Idol's historia som något sådant här sker...
Men Nicklas Hocker då?!

Reagerade på samma sätt när Alexander Bard sa i en intervju att det var första gången. Men sedan slog det mig att det var inte under en pågående säsong. Utan flera år senare, Hocker var med 2009 och han försvann och hittades död 2012. Alltså tre år senare efter hans idolmedverkan.
Citera
2014-11-29, 03:14
Medlem
det är klart att det är fruktansvärt, en så ung kille..
tänder ett ljus här i mitt lilla fönster, R.I.P Tristan Björling <3
Citera
2014-11-29, 03:16
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smexliq
Reagerade på samma sätt när Alexander Bard sa i en intervju att det var första gången. Men sedan slog det mig att det var inte under en pågående säsong. Utan flera år senare, Hocker var med 2009 och han försvann och hittades död 2012. Alltså tre år senare efter hans idolmedverkan.

Dessutom fanns det ingen idolsässong 2012, och därmed ingen möjlighet för produktionen att kommentera det.
Citera
2014-11-29, 04:16
Bannlyst
Hej. Jag kände inte tristan men tycker ändå att det som hänt är tråkigt. Jag bryr mig inte om jag verkar mesig. Han ser ut som en trevlig person och jag gillar hur han sjunger. Jag hade aldrig hört om honom innan det här så det var väl tur i oturen att jag fick veta om honom.
Citera
2014-11-29, 08:01
Medlem
Tristan tycks ha varit väldigt känd med tanke på denna långa tråd.

Många av er beter er som rovdjur som ska slita denna killen i stycken, vända ut och in på varje cm kött av honom.

Herregud han var en människa. Någon son, bror osv.

Det händer att folk föds tvåkönade. Är det så märkvärdigt 2014?
Han bad väl inte om det.

Men fortsätt ni att förudmjuka en 19 årig kille era losers
Citera
2014-11-29, 09:39
Bannlyst
Ja helt otroligt den här killen som tagit droger och dött får mer uppmärksamhet än Klas Ingesson som gick bort nyligen i cancer. Man undrar egentligen vart våran värld är på väg vart tog mänskligheten vägen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in