2014-11-20, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WolfieWST
Tjena!
Okej nu är jag helt fast här. Vet inte från vilken hemsida jag ska köpa klockan ifrån. Tydligen så var den här
http://imgur.com/a/gKYo5

Slut hos trusty watch ( Andrew ) mailade jag med.

Den där toro? går de att köpa från han? Alltså säljer han bra kopior? Någon som vet? och hur lång kan leveranstiden vara där?

Behöver snabbt svar!

Jag var inne och kollade på torosbravo eller vad de heter, och det verkar ju vara en helt annan standard där? Inte speciellt stort utbud, då verkar ju trustywatch vara bättre?

Läste lite om de ni skrev om tidigare men undrar: man ska då inte lämna in klockorna hos ''vanliga'' urmakare i Stockholm tex. för att då kommer klockorna bara att gå sönder? Vad är de bästa tipset som är snabbt och enkelt. Vet inte riktigt heller hur man byter stållänkar själv.. :/
Citera
2014-11-20, 21:59
Medlem
Verdess avatar
Alla säljare har samma klockor och köper dem från samma fabriker. Det är också därför de har ungefär samma priser eftersom de har ungefär samma vinstmarginal. Ett paket mjölk på ICA är ett identiskt paket mjölk som på Konsum, bara olika butiker. Ibland kan en säljare få tillgång till den tidigare än andra om de har en bra relation till fabriken i fråga, men det är sällan. Kan säljare A inte få den så kommer inte B heller kunna få den. Om B ändå säger "jodå, vi hittar den åt dig" så kommer du med största sannolikhet bara för ett "tyvärr, den är slut. Du får hitta en ny klocka eller pengarna tillbaka" efter någon vecka från det att du utfört betalningen. Det är av denna anledningen man brukar säga "välj säljaren innan du väljer klockan". Att Trusty eller Puretime har många bilder innebär inte att de har fler/färre klockor än någon annan säljare. Sidorna uppdateras i princip aldrig förutom när nya modeller läggs till i listan. Klockor som slutade tillverkas 2011 finns således kvar på hemsidan som "in stock".

Alltså, skicka ett mail till respektive säljare och de kan hitta/inte hitta samma klockor som alla andra. Vissa säljare är ärligare än andra, vissa har bättre after-sale-service, vissa pratar bättre engelska. Bestäm vad du tycker är viktigt och välj därefter.

Hoppas detta har klartgjort en och annan fråga som ofta dyker upp i tråden.
Citera
2014-11-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verdes
Alla säljare har samma klockor och köper dem från samma fabriker. Det är också därför de har ungefär samma priser eftersom de har ungefär samma vinstmarginal. Ett paket mjölk på ICA är ett identiskt paket mjölk som på Konsum, bara olika butiker. Ibland kan en säljare få tillgång till den tidigare än andra om de har en bra relation till fabriken i fråga, men det är sällan. Kan säljare A inte få den så kommer inte B heller kunna få den. Om B ändå säger "jodå, vi hittar den åt dig" så kommer du med största sannolikhet bara för ett "tyvärr, den är slut. Du får hitta en ny klocka eller pengarna tillbaka" efter någon vecka från det att du utfört betalningen. Det är av denna anledningen man brukar säga "välj säljaren innan du väljer klockan". Att Trusty eller Puretime har många bilder innebär inte att de har fler/färre klockor än någon annan säljare. Sidorna uppdateras i princip aldrig förutom när nya modeller läggs till i listan. Klockor som slutade tillverkas 2011 finns således kvar på hemsidan som "in stock".

Alltså, skicka ett mail till respektive säljare och de kan hitta/inte hitta samma klockor som alla andra. Vissa säljare är ärligare än andra, vissa har bättre after-sale-service, vissa pratar bättre engelska. Bestäm vad du tycker är viktigt och välj därefter.

Hoppas detta har klartgjort en och annan fråga som ofta dyker upp i tråden.

Tack för svar, det där svarade på de flesta frågorna!
Har du en replika klocka? och i sådana fall vart köpte du den?
Citera
2014-11-23, 12:33
Medlem
docktorhexs avatar
Jag är lite sugen på en Rolex Daytona kopia men vart kan man köpa bra kopior finns massa på nätet men vill gärna den håller tiden :P
Citera
2014-11-23, 17:52
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av docktorhex
Jag är lite sugen på en Rolex Daytona kopia men vart kan man köpa bra kopior finns massa på nätet men vill gärna den håller tiden :P
Varför inte besöka replikaforum på nätet.
Där vet man allt och lite till.
Citera
2014-11-25, 18:47
Medlem
docktorhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Varför inte besöka replikaforum på nätet.
Där vet man allt och lite till.

Tackar ödmjukast för det tipset
Citera
2014-11-28, 19:33
Medlem
Ja ni,, kollade in Replica Watch Info forum, blev medlem där ( super nöjd ).

En lite update på hur det blev för mig :
Jag beställde en Rolex GMT Master II, har en riktig och kände att det kan vara kul med en replica också. Men jag köpte den från Trusty-Watch från Andrew, den verkar trovärdig men vi får se , det har trots allt bara gått några dagar sen jag beställde den. Men ni som köpt från Trusty-watch vet ni hur lång tid leveranstiden brukar ta?

Det kommer bli en Hublot replica sedan efter detta D

Uppdaterar mig när jag fått klockan! klart slut.
Citera
2014-11-28, 19:57
Medlem
wreckinggirls avatar
^^^^^Kul! Släng upp en bild med din äkta GMT och den fejkade bredvid varandra så vi kan se!
Citera
2014-11-28, 22:18
Medlem
Seventys avatar
Citat:

Jag beställde en Rolex GMT Master II, har en riktig och kände att det kan vara kul med en replica också. Men jag köpte den från Trusty-Watch från Andrew, den verkar trovärdig men vi får se , det har trots allt bara gått några dagar sen jag beställde den. Men ni som köpt från Trusty-watch vet ni hur lång tid leveranstiden brukar ta?

För mig tog det ungefär 1.5 vecka att få klockan. Så inte speciellt lång tid!
Citera
2014-11-29, 00:02
Medlem
Verdess avatar
Citat:

En helsvart eller? Tryggt första val oavsett Har själv kollat lite på en blåsvart "batman", men har inte bestämt mig än. Ser fram emot ditt inlägg här om vad du tyckte om den när du fått den!

Leveransen brukar ta en dryg vecka, men kan ta längre tid ibland. Det är kinesisk post trots allt så man får inte ha för höga förväntningar
Citera
2014-11-30, 15:38
Medlem
Ska beställa en klocka från ToroBravo... och där står det att dem skickar den först till EU sen vidare till mig.

Är detta för att kringgå tullen?

Någon med erfarenhet av den sidan och hur säker är detta?
Citera
2014-11-30, 17:21
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wompa
Ska beställa en klocka från ToroBravo... och där står det att dem skickar den först till EU sen vidare till mig.

Är detta för att kringgå tullen?

Någon med erfarenhet av den sidan och hur säker är detta?

Du kan be om triangelleverans. De skickar först till Storbritannien, sedan vidare till Sverige. Helt onödigt dock så skicka den direkt till Sverige bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in