Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Jag får nog faktiskt hålla med lite grann angående inskränkningen i yttrandefriheten, och då långt utanför regelverket. Otrevlig får man inte vara. Icke heller be någon dra åt helvete. Eller säga pajas, nolla, efterbliven osv. Då lipas det så in i helvete, och vips är det raderat eller varning. Ehh det känns lite för krystat ibland att man inte får ha den sköna jargongen som en gång fanns utan man ska liksom vara så jävla trevlig. Va fan svär man då är det buuu huuu. *snyft*.
Flashback stod lite för att det va lite hårdare ord och lite mer attityd. Det är ju numera som en söndagsskola där alla håller handen och sjunger tillsammans.
Noep det är inte alls den inspirerande debatten och trycket som en gång fanns och man hade ett litet leende på läpparna. Det kan ha med att göra att en del är överkänsliga. Eller inriktningen som man strävar efter. Lite tristare har det allt blivit tycker jag. Jag är för lite mer rajtan tajtan i debatten.
Först vill jag påtala att nedan är min personliga åsikt frånkopplat min roll som moderator.
Här måste jag till del ge dig rätt.
Jag håller inte med om att det allmänt blivit lägre tolerans mot "otrevligheter", tillmälen eller personangrepp.
Däremot upplever jag att det har skett en förändring som jag inte är överdrivet glad åt.
Jag har inga problem med hårda ord eller tuff jargong, även om jag själv inte gärna hänfaller till det har jag inga som helst problem med att se förbi det, och för mig har det alltid varit en del av Flashback. På något sätt en del av kärnan i det som som för mig gjorde Flashback färgstarkt, och på något sätt befriande.
Förändringen jag upplever har skett är att det inte längre funkar, särskilt inte i de större forumen. Det spårar ur och blir till personligt tjafsande som får diskussionen i ämnet att avstanna, och tjafsandet blir evighetslångt utan slut.
Exakt vad det beror på är svårt att sätta fingret på, men jag tycker mig se att i mindre forumsdelar går det fortfarande att hitta de där trådarna där det tidvis är hårt diskussionklimat men man håller sig kvar till ämnet och man kan få lite nostalgikänsla till hur Flashback var förr.
Så ja jag kan hålla med dig, även jag tycker att flashback bitvis förändrats till något jag inte alltid uppskattar. Därmed inte sagt att det är till det sämre, det handlar om smak och tycke, men i vissa trådar har det blivit mer kännbara inskränkningar än förr som ett alternativ till låsning pga urspårning.