Citat:
Ursprungligen postat av
Pastakrydda
Nej jag håller med dig. Skönt att se att varit lugnt i tråden och en liten extra bonus är ju att bloggen är låst. Jag var ingen återkommande läsare där och jag tror att fancluben till den var rätt liten ändå.
Det är bara sorgligt att det inte räcker med de som lider pga detta dåd, utan att man måste se till att fler människor mår dåligt genom att indirekt och direkt anklaga dom för inblandning i detta helt utan substans.
Jag erinrar mig att den dömda tyska barnamörderskan Christine Schurrers lilla tappra skara
av folk som trodde på hennes oskuld hade en blogg eller vad det var för nånting nu som
just var "låst eller sluten". Tillträde förbjudet alltså för alla som hade en annan mening i saken,
att CH var hur jävla skyldig som helst.
Kanske bloggen ifråga som tycks bedriva en egen liten utredning om omständigheterna
kring Vatchareya Bangsuans försvinnande och död och på ett tämligen illa dolt sätt
tar parti för den dömde i fallet, nu har blivit "inåtvänd" och betraktar det som bäst
att bara vara tillgänglig för de öppet pro-kristofferianska mänskorna i riket...
Där - och nu spekulerar jag alltså helt vilt - kan man sedan uppnå skön gemenskap
allt medan man pratar sig samman om hur man ska gå tillväga fortsättningsvis,
hetsar upp varandra inför det stora målet som hägrar i skyn: prövningstillstånd, beviljad
RESNING och en ny tredje, slutgiltig rättegång där åklagare minsann ska häftas
fast vid "skulden" till att ha vilselett tidigare domstolar med en uppsjö av skamligt
falska bevis och därmed röjs alla hinder ur vägen som håller stackars Kristofferpojken
högst orättfärdigt bakom lås och bom och fri blir han i ett nafs.
Fri och återupprättad.
Om detta drömmer man hett och förenas kring.
Onödigt då att ha närvaro av folk som tjafsar om att rätt man sitter och så förblir det.
Det tråkiga med "slutna sällskap" är att de tenderar att bli sekteristiska till framtoningen
i slutändan.
Men, men, det behöver inte alls vara på det viset som jag nu utbrett mig spekulerande om.
Det kan helt enkelt vara så att bloggaren tröttnat på sin uppgift. Det finns inte mera
att "gräva" fram. Det har tagit stopp. Så kan det ju vara i själva verket.
Eller är det så att herr eller fru bloggaren tagit en välbehövlig paus och samlar nya krafter
för att återkomma efter stundande storhelger och uträtta nya storverk i Bodenärendet.