2014-11-25, 18:10
Medlem
Hur snabbt ökar man tolerans? Fick i mig 150 mg i lördags kände mig lite skön, notera att det här var min första gång med tramadol. Tänkte nu ikväll 3 dagar senare trycka i mig 250 mg och sen en sista gång på fredag ta 300 mg. Kan jag vänta mig ett skönt rus ikväll och på fredag eller stiger toleransen riktgt jävla fort? Skriver på mobilen så ber om ursäkt för styckindelningen.
Citera
2014-11-26, 18:39
Medlem
YourXwifes avatar
Hallå!

Ska till Thailand i två veckor och tänkte småflumma på Tramadol under merparten av resan pga jobbigt resesällskap

- Hur stor dos ska jag börja med?
- Hur ofta kan/bör jag fylla på?
- Kombinera med alkohol är dumt har jag hört men funkar de att ta 2-3 öl liksom?

Har testat förut men tvivlar på att jag har någon nämnvärd tolerans.

Mvh
Citera
2014-11-26, 18:53
Medlem
Powens avatar
Aldrig testat så hur mycket behövs för att känns något ? Käkar även cipralex(SSRI) går det kombinera ?
Citera
2014-11-26, 19:49
Medlem
Purkoss avatar
Jag har 250mg tramadol utländska grön/gul kapslar. Hur ska jag dosera mina 250mg för att få en skön kväll? Tänkte även inhandla lite grapejuice för boostande effekt, möjligtvis en liten bit brunt också. Om jag intar tabletterna 16.00, hur länge är jag påverkad av dessa? Vad ska jag tänka på? Boostar grapejuice och lite hasch även kramprisken? Jag väger ca 60kg. Jag har tagit tramadol en gång innan för ca 2 år sedan, då blev jag döskön på 200mg.
Citera
2014-11-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Purkos
Jag har 250mg tramadol utländska grön/gul kapslar. Hur ska jag dosera mina 250mg för att få en skön kväll? Tänkte även inhandla lite grapejuice för boostande effekt, möjligtvis en liten bit brunt också. Om jag intar tabletterna 16.00, hur länge är jag påverkad av dessa? Vad ska jag tänka på? Boostar grapejuice och lite hasch även kramprisken? Jag väger ca 60kg. Jag har tagit tramadol en gång innan för ca 2 år sedan, då blev jag döskön på 200mg.

Ta allt på en gång är mitt tips. Vet inte om hasch ökar kramprisk, men 250mg borde inte vara någon fara ändå. Tänk på att haschet kan göra dig mer illamående. Tramadol har en halveringstid på 6 timmar, så räkna med 4-6 timmars välmående och sen en lång afterglow. Haschet kanske förlänger rustiden.
Citera
2014-11-27, 00:31
Medlem
EduXs avatar
Har käkat Tramadol mot min ångest i ca 4 månader, 400mg / dag. Har nu fått Sertralin (SSRI) utskrivet och skall börja ta dessa imorgon. Har hört att SSRI inte ska blandas med Tramadol. Min fråga nu är dock om jag kan börja ta Sertralinet direkt imorgon eller om jag ska avvakta några dagar och låta Tramadolen gå ur kroppen helt?
Citera
2014-11-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EduX
Har käkat Tramadol mot min ångest i ca 4 månader, 400mg / dag. Har nu fått Sertralin (SSRI) utskrivet och skall börja ta dessa imorgon. Har hört att SSRI inte ska blandas med Tramadol. Min fråga nu är dock om jag kan börja ta Sertralinet direkt imorgon eller om jag ska avvakta några dagar och låta Tramadolen gå ur kroppen helt?
Jag hade avvaktat några dagar för säkerhets skull. Jag tog själv Tramadol idag (500 mg) och skulle egentligen börja med Sertralin idag men ville ta slut på det sista Tramadolet jag hade hemma innan jag börjar med SSRI. Jag kommer i alla fall vänta till tidigast i övermorgon innan jag börjar med Sertralinet.
Citera
2014-11-27, 16:38
Medlem
Hur funkar det med 600mg tramadol och 10mg stesolid?
Skön kombo?
Någon som vet?
Citera
2014-11-27, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Hur funkar det med 600mg tramadol och 10mg stesolid?
Skön kombo?
Någon som vet?
Borde fungera bra, tror dock inte att de 10 mg stesolid kommer bidra med särskilt mycket dock Ta inte för mycket benzo bara Jag brukar köra 4-700 mg tramadol. Har dock aldrig testat att ta benzo på det, men jag kan som sagt tänka mig att det inte gör någon större skillnad.
Citera
2014-11-27, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Borde fungera bra, tror dock inte att de 10 mg stesolid kommer bidra med särskilt mycket dock Ta inte för mycket benzo bara Jag brukar köra 4-700 mg tramadol. Har dock aldrig testat att ta benzo på det, men jag kan som sagt tänka mig att det inte gör någon större skillnad.

Tack för svaret!
En update, just nu känner jag av både tramadolet och stesoliden väldigt mycket. Antagligen för att jag har ganska låg tolerans på dem båda.
Men det känns fett chill må jag säga
Citera
2014-11-27, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsMelankoli
Tack för svaret!
En update, just nu känner jag av både tramadolet och stesoliden väldigt mycket. Antagligen för att jag har ganska låg tolerans på dem båda.
Men det känns fett chill må jag säga
Jag tycker att tramadolen räcker för sig själv, sjukt skönt Jag brukar dock bli ganska seg/trött av tramadol.

Vad kan man ta för att piggna till, som inte är farligt att kombinera med tramadol? Koffein?
Någon som vet hur lång hållbarhet tramadol i kapsel och pulver har?
Citera
2014-11-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Jag tycker att tramadolen räcker för sig själv, sjukt skönt Jag brukar dock bli ganska seg/trött av tramadol.

Vad kan man ta för att piggna till, som inte är farligt att kombinera med tramadol? Koffein?
Någon som vet hur lång hållbarhet tramadol i kapsel och pulver har?

Håller med om att tramadol är livet bara ensamt, men det är alltid lite småkul att blanda med benzo eller röka, för att få det där lilla extra liksom!

En liten bit mat kort efter man har svalt dem, sedan en kopp kaffe under ruset (energidryck om man föredrar det), brukar alltid få mig att piggna till lite.

Hållbarheten vet jag faktiskt inte helt. Vad är det direkt du syftar på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in