2014-11-28, 13:55
Medlem
Tycker majoriteten av inläggen här är patetiska och rent av elaka i vissa fall. Oavsett dödsorsak är det en tragisk händelse. Mina tankar går till Tristans familj och anhöriga.

Skäms dock ändå över att jag själv är inne och läser, men nyfikenheten är alltid stor när en färgstark och ung person som förekommit i media går bort.

Oavsett om detta gäller Tristan eller inte vill jag bara påpeka att det ibland inte är helt enkelt att fastställa en individs könstillhörighet rent medicinskt. För att definieras som en normal man ska man i regel ha 46 kromosomer varav könskromosomerna är XY. Som normal kvinna är det istället 46 med kombinationen XX.

Vid exempelvis kleinfelters syndrom så föds man med en extra könskromosom. Man har då 47 kromosomer med könsuppsättningen XXY. Medicinskt sett är du både kvinna och man vilket gör det problematiskt inte bara ur ett könsidentitetsperspektiv. Individerna uppvisar ofta yttre genetalier i likhet med pojkar men så är inte alltid fallet. Förr ansågs dessa vara män just utifrån denna aspekt vilket personer med sjukdomen själva kommit att kritisera skarpt.

Många i tråden har slängt sig med elaka kommentarer om transsexuella och könsbyten, hånar könsidentiteter med mera. Men i ett fall som jag nämnt ovan så är hela medicinska definitionen bruten. Du kan inte definiera kön.

Denna avvikelse finns hos en utav 500 vilket skulle kunna ses som en normalitet och inte en avvikelse.

Hur som så orsakar det mycket lidande, och det är absolut inget man väljer. Värt att betänka!
Senast redigerad av Sjuktstark 2014-11-28 kl. 14:15.
Citera
2014-11-28, 14:01
Medlem
Så här ligger det till:

- Tristan föddes med båda könen (vet inte den tekniska termen) men opererade sig (antar jag) och har levt och vuxit upp som pojke/man.

- Han har inte avlidit pga av droger men har mest troligt begått självmord. Det ryktas här på ön (från säkra källor, i det här fallet sjukvårdspersonal) att han hängt sig, men säkra källor till trots bör vi ändå ta det med en nypa salt. Folk har, som ni säkert vet då en del av er tillhör den kategorin, en fallenhet att sprida en massa skit bara för att känna sig viktiga/delaktiga. Men jag vet med 100% säkerhet att det inte är drogrelaterat!

Tro mig om ni vill, jag struntar i vilket, men säkrare info än så här kan ni inte få förrän någon i familjen bekräftar. Så, nu kan ni små människor som vältrar er i andras olycka och sprider lögner och teorier tanga ur luften ägna eran tid åt något annat, förhoppningsvis något viktigare.
Citera
2014-11-28, 14:06
Medlem
Hetlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theendof...
Så här ligger det till:
Folk har, som ni säkert vet då en del av er tillhör den kategorin, en fallenhet att sprida en massa skit bara för att känna sig viktiga/delaktiga. Men jag vet med 100% säkerhet att det inte är drogrelaterat!

Ja, säger bara ja.
Citera
2014-11-28, 14:11
Avslutad
Fan vad rörligt, vi kommer nog aldrig få reda på vad som hänt, Lurifaxflux gick i alla fall ut med stil.
Citera
2014-11-28, 14:17
Medlem
KukKluxKlans avatar
Han kanske återuppstår i pausen och kör ett GG Allin inspirerat extranummer innan han drar sig tillbaka, i kvällen idol alltså. Ballt med dubbelkön!
Citera
2014-11-28, 14:25
Medlem
KukKluxKlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
Fan vad rörligt, vi kommer nog aldrig få reda på vad som hänt, Lurifaxflux gick i alla fall ut med stil.
Han som hängde sig i direktsändning och finns återberättad i låten Hängning på Flashback av Tunnan och Moroten?
Citera
2014-11-28, 14:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KukKluxKlan
Han kanske återuppstår i pausen och kör ett GG Allin inspirerat extranummer innan han drar sig tillbaka, i kvällen idol alltså. Ballt med dubbelkön!

Hoppas verkligen på denna teorin att han fejkat sin död, så han kommer att uppträda på snow pridé. Nu måste jag själv dit och se!
Fast det är 10 timmars resa med tåg. <3 Tristian
Citera
2014-11-28, 15:10
Medlem
Giggsys avatar
Enligt min källa ska han tydligen ha drunknat i badkaret.
Citera
2014-11-28, 16:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Tragiskt. Bara 19 år. Kan inte vara lätt förde andra att sjunga ikväll. Antar att de kommer rätt nära varann under den korta men intensiva tid under castingen.
Citera
2014-11-28, 16:48
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tragiskt. Bara 19 år. Kan inte vara lätt förde andra att sjunga ikväll. Antar att de kommer rätt nära varann under den korta men intensiva tid under castingen.
Hörde på radio idag att de ska ha någon slags minnesgrej i början av programmet.

Tragiskt är ordet hur som helst...
Citera
2014-11-28, 17:56
Medlem
Cameltotems avatar
Enligt mina källor hade han överdoserat på spice.

Han är tydligen en van rökare.
Citera
2014-11-28, 18:34
Medlem
Alaroums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Enligt mina källor hade han överdoserat på spice.

Han är tydligen en van rökare.
Känns som det troligaste från vad jag har hört. Hans mamma har varit väldigt orolig senaste månaden för Tristans eventuella spice-användning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in