2014-11-25, 00:10
Medlem
Hittade amerikanskt kött på Hemköp. Tog mig ett par Top Blades med kappa för 139kr/kg. Är inte det jävligt prisvärt? Entrecote av samma märke kostade konstigt nog 399kr
Citera
2014-11-25, 00:20
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiopedophile
Hittade amerikanskt kött på Hemköp. Tog mig ett par Top Blades med kappa för 139kr/kg. Är inte det jävligt prisvärt? Entrecote av samma märke kostade konstigt nog 399kr

Antar att märket du pratar om US Beef, har ätit lite olika styckningsdelar från dem. Top Blade kan ju inte jämföras med entrecote. Top Blade är en bogbladsstek som uppstyckad funkar att steka som en biff. Dock fungerar Sirloin Cap mycket bättre om man vill ha en ersättare för biff för halva priset. Entrecoten från US Beef är sjukt jävla god och biffen också! Testa Top Blade du, funkar helt okej den med.
Citera
2014-11-25, 01:18
Bannlyst
Nej, inte prisvärt. På Lidl får du 1 kilogram ytterlår för femtilappen.
Citera
2014-11-25, 03:31
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Nej, inte prisvärt. På Lidl får du 1 kilogram ytterlår för femtilappen.

Jojo om du bara ska snacka pris. Tvivlar på att ytterlår från Lidl håller samma kvalité som amerikansk black angus.
Citera
2014-11-26, 03:14
Medlem
JerryCottons avatar
Det är väl som alltid upp till var och en att avgöra om en produkt är prisvärd eller ej. Vissa tycker att hummer för 500 kr/kg är som hittat. Personligen skulle jag inte köpa det ens för 50 spänn kilot.
Citera
2014-11-26, 14:47
Medlem
Jo det är väldigt prisvärt. Det där är prima kött och framdelar smakar i regel mycket bättre än bakdelar så jämförelsen med slaskigt tyskt ytterlår håller inte tycker jag.

Krydda med salt och svartpeppar. Stek yta på den på båda sidorna. Knallhett i olja typ 3 min på varje sida. Sen in i ugnen som du har på 75°C. Kör till innertemp på 58°C. Skiva tunt vinkelrätt mot fibrerna. Du kommer bli sjukt nöjd
Citera
2014-11-28, 08:18
Medlem
Håller med ovan talare.

Generellt tycker jag just top blade från us beef finns till bra pris hos hemköp ofta.

Appropå tranchering så kan det vara vettigt att skära bort senan som går lodrätt genom hela biten. (jag brukar ta den som tuggummi medan jag gör klart allt det andra, det blir ju alltid lite svinn på senan! )
Smakmässigt är köttet mycket bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in