Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-09, 02:33
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soolan
Har en fråga bara vet ej om jag ställer frågan på fel ställe.
Såg precis en dokumentär om Hells Angels på tv och dom intervjuade en polis som hade infiltrerat Hells Angel i några år och han sa att dom tog in helt ENORMA mängder kokain vilket jag tror på.. MEN han sa att i ett uppdrag han va me HA där tog dom in 40000ton kokain asså vi snackar 40.000.000kg asså är detta ens möjligt????? va fan är de för biljard priser vi snackar där haha :s men vf skulle han ljuga i en dokumentär på Discovery Channel? vet inte om de är världens bästa kanal men ändå??

eeh va?
kan det inte va 40000kg de menade? sen så menade de kanske också på ett helt år? och dessutom för hela HA i världen?
40 ton är rätt mkt också.

40 miljoner ton är overkligt. alltså kanske hela världens årsproduktion ja.
Citera
2014-11-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
eeh va?
kan det inte va 40000kg de menade? sen så menade de kanske också på ett helt år? och dessutom för hela HA i världen?
40 ton är rätt mkt också.

40 miljoner ton är overkligt. alltså kanske hela världens årsproduktion ja.

han sa verkligen 40000ton! först sa han 40000ton sen 40.000.000kg för att klargöra! sen uppfattade jag inte om han menade på ett år eller hur han menade men fortfarande sjuka mängder! :s
Citera
2014-11-10, 07:29
Medlem
tjackrunkas avatar
Hittade vid sökning endast en som frågat varav h*n inte fick några seriösa svar. Så jag testar igen.

Tjack är ju som bekant mycket bättre att ta rektalt än nasalt. Men kola hör man bara att folk tar nasalt alt i.v.

Så jag undrar följande:
1. Fungerar kola att ta rektalt.
2. Om ja, vad är det för skillnad?
Högre/lägre biotillgänglighet?
Hur mycket högre/lägre isf?
Långsammare/snabbare påslag/varktighet?
Bättre/sämre kick?

Har testat det en gång, när jag festade på kvällen tog jag pernasalt som funkade bra och dagen efter testade jag rektalt. Men kände nada rektalt. Är det för att det ej funkar eller beror det på bakrus + dåliga settings?

Kola e dyrt och e inte sugen på att exprimentera mer än nödvändigt utan att samla information gratis först.
Citera
2014-11-11, 14:43
Medlem
brewslees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soolan
han sa verkligen 40000ton! först sa han 40000ton sen 40.000.000kg för att klargöra! sen uppfattade jag inte om han menade på ett år eller hur han menade men fortfarande sjuka mängder! :s

Colombia, Peru och Bolivia producerade tillsammans 785 ton kola 2011 (uppskattning gjord av White House Office of National Drug Control Policy) så karln i dokumentären verkar ha fått något om bakfoten.
Citera
2014-11-14, 07:52
Medlem
Tja, jag har testat ladd ca 5-6 gånger, har tagit ~0,5g per tillfälle +druckit jävligt mycket öl.
Det jag funderar på är hur stora är egentligen riskerna att man får permanenta skador? Fysiska såväl som psykiska om man tar några linor någon gång per år?

Man har ju hört om hjärtattacker, folk som inte kan få stånd längre osv.
Jag har kollat mina hjärtvärden några dagar efter jag tog senaste och dom var enligt läkaren perfekta.
Har även kollat nu ca 1år efteråt och dom var bra då också.

Men som sagt hur farligt är det egentligen om vi bortser från beroendeaspekten.
Blev långt det här men.
Citera
2014-11-14, 22:44
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smacktrack
Tja, jag har testat ladd ca 5-6 gånger, har tagit ~0,5g per tillfälle +druckit jävligt mycket öl.
Det jag funderar på är hur stora är egentligen riskerna att man får permanenta skador? Fysiska såväl som psykiska om man tar några linor någon gång per år?

Jag har kollat mina hjärtvärden några dagar efter jag tog senaste och dom var enligt läkaren perfekta.

Blev långt det här men.

hmm nu är inte jag någon expert men har väl tagit skiten par ggr per år och vet folk som också gör det ibland...mest sällan, och jag har inga sådana problem. Permanenta skador kanske man kan få om du fått en stroke på kokain. Då är man illa ute, men annars är det nog inga större problem.
Citera
2014-11-15, 00:17
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smacktrack

Blev långt det här men.
Som med all centralstimulantia så sliter det mer på hjärtat att blanda med alkohol. Är nog inte särskilt många som tar kokain utan att dricka däremot. Skulle inte oroa mig alls för skador om du är en sporadisk brukare och inte tar några extrema doser tillsammans med alldeles för mycket alkohol. Har man något fel på hjärtat sen tidigare så är det livsfarligt att hålla på med centralstimulantia och även flera andra droger, men det är så pass ovanligt att du inte borde oroa dig.
Citera
2014-11-15, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Som med all centralstimulantia så sliter det mer på hjärtat att blanda med alkohol. Är nog inte särskilt många som tar kokain utan att dricka däremot. Skulle inte oroa mig alls för skador om du är en sporadisk brukare och inte tar några extrema doser tillsammans med alldeles för mycket alkohol. Har man något fel på hjärtat sen tidigare så är det livsfarligt att hålla på med centralstimulantia och även flera andra droger, men det är så pass ovanligt att du inte borde oroa dig.

Okej det låter ju helt klart mest logiskt att det är ungefär som du säger. Med tanke på hur många som använder sig av drogen varje dag bara i Sverige lär det ju vara tämligen ovanligt att man dör bara genom att ta några linor och ett par bärs nån gång per år
Citera
2014-11-20, 22:39
Medlem
Rowenas avatar
Ingen ide att starta en tråd då det är i stort sett olagligt då det finns en FAQ på 143 sidor :P.
Så här kommer det:

Kokain i "sten" form är bland det bästa jag provat, men har funderat kring renligheten. När dom importerar cola så borde dom ju klämma ihop det så mycket som möjligt för att få plats med så mycket som möjligt.
Men eftersom att det inte lär vara import rent så är min fråga hur/vad blandar dom det med när det är i stenform?
Citera
2014-11-27, 17:45
Medlem
Greons avatar
Hur ligger det till egentligen det har med ladd och bedovning...?

Har snortat valdigt ok kox nu ett tag, men det bedovar inte framtanderna och gommen, som enligt mig det borde gora vid den har kvaliteten...

Har bedovning verkligen med kvalitetet pa kokainet i sig eller bara ett av kokainets egenskaper?
Citera
2014-11-28, 01:07
Medlem
Greons avatar
Nu e man lite maxad, men ingen som helst bedovning?

Skumt som fan, for det e fett ladd detta... ....
Jag e fett nyfiken pa varfor det inte bedovar ngt alls, medans jag snortat kox som bedovat halva ansiktet...men detta kox e kanske runt 60-65%, ingen bedovning alls.

Skumt.

/GR
Citera
2014-11-28, 01:25
Medlem
Sichtis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greon
Nu e man lite maxad, men ingen som helst bedovning?

Skumt som fan, for det e fett ladd detta... ....
Jag e fett nyfiken pa varfor det inte bedovar ngt alls, medans jag snortat kox som bedovat halva ansiktet...men detta kox e kanske runt 60-65%, ingen bedovning alls.

Skumt.

/GR

Tjack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in