2014-11-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Jo men grejen är den att det tar evigheter innan du kan börja med testo och få en (betald) operation. Naturligtvis kan Tristan ha betalat sin operation själv och fixat testo från darkweb eller liknande.

I det här fallet tror jag det handlar om att Tristan föddes med kön okänt. Förr valde man att operera dessa bebisar tidigt varpå de så gott som alltid blev flickor. Det visade sig dock att det många gånger blev fel då barnet då det blivit äldre kunde visa en manlig identitet framför en kvinnlig. Man har därför numera valt att ge dem en kvinnlig identitet utan operation och först när barnet blir äldre så väljs det slutliga könet. Det är alltså fullt möjligt att Tristan på detta sätt erhållit sitt kön. Referenser finns massor bland annat här www.lakartidningen.se/store/articlepdf/8/8880/LKT0809s629_633.pdf.

Många mår dock väldigt dåligt även efter operation och erhållet kön och självmord är inte ovanligt i Tristans ålder.
Citera
2014-11-27, 21:55
Medlem
gnuars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabita
Jag följde Tristan på Youtube när vi båda var runt 13-14 år, han kallades då för Smix.

Oj, jag hade ingen aning om att det var han. Sitter och slö-läser tråden, så kommer detta upp. Följde också honom när jag var i den åldern samt hade vag kontakt med honom.
Tragiskt att ännu en ung talang ska tas ifrån oss för tidigt, självförvållat eller inte.
Senast redigerad av gnuar 2014-11-27 kl. 22:00.
Citera
2014-11-27, 21:57
Medlem
Mådde dåligt av att läsa Tristans väns flickväns blogginlägg. Förstod hälften - Verkar ju helt pantad. Vad är det som händer med yngre generationer? Kollade beckiis tidigare inlägg också, ostabil människa. White trash.
Citera
2014-11-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miaka
Jovisst räcker det, bara för att jag inte förstår nåt så betyder det inte att det inte är tillräckligt. Så svaret på min fråga är "nej" alltså? Synd, det var värt ett försök.

Nu får du ju ändå hålla med om att alla har ett struphuvud men att det huvudsakligen är biologiska män som får förstoringen som kallas "adamsäpple".

...men man kan ju för allt i världen hävda att han tillhör undantagen om man nu vill kunna fortsätta spekulera.

Jag håller med om att alla har ett struphuvud men förstoringen är väldigt synlig hos en många kvinnor.
Jag tycker att undantagen är alldeles för många, det är därför jag fortsätter att spekulera. Vore ju guld om någon som gick i samma skola som Tristan hade en skolkatalog eller ifrån tiden då Tristan hette Disa.
Citera
2014-11-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
I det här fallet tror jag det handlar om att Tristan föddes med kön okänt. Förr valde man att operera dessa bebisar tidigt varpå de så gott som alltid blev flickor. Det visade sig dock att det många gånger blev fel då barnet då det blivit äldre kunde visa en manlig identitet framför en kvinnlig. Man har därför numera valt att ge dem en kvinnlig identitet utan operation och först när barnet blir äldre så väljs det slutliga könet. Det är alltså fullt möjligt att Tristan på detta sätt erhållit sitt kön. Referenser finns massor bland annat här www.lakartidningen.se/store/articlepdf/8/8880/LKT0809s629_633.pdf.

Många mår dock väldigt dåligt även efter operation och erhållet kön och självmord är inte ovanligt i Tristans ålder.

Intressant, jag trodde att dom fortfarande gjorde som dom gjorde förr. När dom föds som hermafrodit, så föds dom med båda könsorganen.. Någon som vet hur det är med brösten?
Känns ändå som att sannolikheten att han skulle varit hermafrodit är mindre än att han skulle varit transexuell. Fast jag vet inga siffror på hur många hermafroditer det föds per år, men det är ju betydligt fler som är transexuella som föds.
Citera
2014-11-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
Jag håller med om att alla har ett struphuvud men förstoringen är väldigt synlig hos en många kvinnor.
Jag tycker att undantagen är alldeles för många, det är därför jag fortsätter att spekulera. Vore ju guld om någon som gick i samma skola som Tristan hade en skolkatalog eller ifrån tiden då Tristan hette Disa.

Ja men verkligen! Troende, skeptiker och andra (du vet -som jag- som mest lägger tid på att diskutera sånt de påstår att de inte bryr sig om) skulle kunna sluta fundera över just det!
Citera
2014-11-27, 22:19
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skywalkercat
Här kan man läsa att att Tristans farfars fars kusin var Jussi Björling, om det är sant eller inte lägger jag mig inte i, men tror att den som nämnde det tidigare bara skrev fel gällande "farfars kusin".
Det är inte sant. Efter lite släktforskarsamarbete via PM kan konstateras att Tristan tillhörde den Björling-släkt som härstammar från Carl Stenberg, 1789-1847, född i Värmland men uppvuxen i Björsäter i Östergötland, som tog sig namnet Björling 1811-1813. Jussi och hans sjungande bröder härstammar från Lars Gustav Björn från Voxna i Hälsingland som tillsammans med sin äldre bror Per Samuel tog sig namnet Björling 1857. Det är två släkter som saknar varje samband.
Citera
2014-11-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Ja ok.
Skyll inte på mig att det blev fel, skyll på systemet.

Systemet står i klartext här

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/omfolkbokforing/personnumretsuppbyggnad.4.18e1b10334ebe8bc80001502 .html
Citera
2014-11-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeppe21
Intressant, jag trodde att dom fortfarande gjorde som dom gjorde förr. När dom föds som hermafrodit, så föds dom med båda könsorganen.. Någon som vet hur det är med brösten?
Känns ändå som att sannolikheten att han skulle varit hermafrodit är mindre än att han skulle varit transexuell. Fast jag vet inga siffror på hur många hermafroditer det föds per år, men det är ju betydligt fler som är transexuella som föds.

Ser detta och en massa till sliskiga spekulationer som inte är värdiga alls. Lämna familjen ifred ,de lär läsa allt på Internet , han är död.

Fatta att detta är ett biologiskt komplext problem som drabbar en viss del av befolkningen. Man är i fel kropp i fel kön, man vill byta och gör det. Tiden fram till dess är ofta svår, tiden efter är ofta ännu värre.
Många mår väldigt dåligt somliga tar sitt eget liv medvetet eller omedvetet med en överdos eller på annat sätt. Så är det. Beror inte på familjen alls inte på vänner heller, är bara tragiskt.
Citera
2014-11-27, 23:28
Medlem
Hittade Tristans urgammla Youtube kanal. Han var tydligen Emo förr (inte förvånad.) Den här videon när han var 15 (tror jag) Så låter det verkligen som en flicka.. https://www.youtube.com/watch?v=rXOz-trj_QE&list=UULkfYCHLP8Z0nz7Ufw3Zlyw

Men jag vet inte. Ni får avgöra.
Citera
2014-11-27, 23:35
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetDenVet
Hittade Tristans urgammla Youtube kanal. Han var tydligen Emo förr (inte förvånad.) Den här videon när han var 15 (tror jag) Så låter det verkligen som en flicka.. https://www.youtube.com/watch?v=rXOz-trj_QE&list=UULkfYCHLP8Z0nz7Ufw3Zlyw

Men jag vet inte. Ni får avgöra.
Det låter inte som en tjej, det låter som en ung pojke.
Citera
2014-11-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExceptionallyGood
Så Tristan var sdare redan 2010 endast 15 år gammal?
Ingen större förlust alltså.
Fattar du inte normal svenska? Han var så emot SD man kan komma.
Eller skriver du bara utan att bry dig om vad???Du har helt klart inte tittat på videon. Dumskalle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in