2014-11-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra77
Det värsta är ju att till och med de ställen som tidigare var helseriösa nu börjar med extratjänster.
Besökte idag ett ställe där jag brukar få hjälp med mina återkommande problem med nack/skuldra.

Fick förvisso hjälp med mina problem och i övrigt en professionellt genomförd massage men på vägen mellan lårmassagen och överkroppen så blev det en avrunkning utan att det var någon diskussion om vare sig jag ville ha det eller pris, känslan var att det ingick som en naturlig del i massagen.

Var hittar man ett genomseriöst thaimassageställe nu för tiden, utan att behöva åka till Borås ?

Ja det var det värsta...det brukar finnas någon som kan ge seriös massage på varge ställe, inte alltid men på de flesta. Det är bara att förklara för damen som skall massera dig ...om man lyckas klargöra att man är mottaglig för hj, bj mm är det väl inte svårare att förklara önskemålet om seriös massage ? Vi torskar har ju bidragit till utvecklingen...det är tydligt att efterfrågan styr utbudet.
Citera
2014-11-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Ja det var det värsta...det brukar finnas någon som kan ge seriös massage på varge ställe, inte alltid men på de flesta. Det är bara att förklara för damen som skall massera dig ...om man lyckas klargöra att man är mottaglig för hj, bj mm är det väl inte svårare att förklara önskemålet om seriös massage ? Vi torskar har ju bidragit till utvecklingen...det är tydligt att efterfrågan styr utbudet.

Konkurrensen ökar mellan alla salonger, vi börjar närma oss 300 i Sthlm helt galet. Man får även Mms från salonger man varit på några ggr när nya tjejer kommer in, känns lite skumt, men man får namn & bild innan man bokar. Man får nog boka svensk massage för 7-800 om det ska bli seriöst
Citera
2014-11-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1qwerty
Konkurrensen ökar mellan alla salonger, vi börjar närma oss 300 i Sthlm helt galet. Man får även Mms från salonger man varit på några ggr när nya tjejer kommer in, känns lite skumt, men man får namn & bild innan man bokar. Man får nog boka svensk massage för 7-800 om det ska bli seriöst

I Malmö finns nog ett hundratal salonger...inte lätt att hålla reda på var favoriterna knegar alltid....avundas inte Stockholmarnas 300...inte lätt och hålla i huvudet längre vem som finns var...någon på tråden har använt excell för ändamålet :-)....
Citera
2014-11-26, 21:20
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1qwerty

Ja, priserna för FS har sjunkit med en ungefär tredjedel på ett par år.

P.S. Töm din inkorg, 1qwerty.
Citera
2014-11-26, 23:26
Medlem
I linköping finns det salonger där du får mkt bra seriös massage!
Citera
2014-11-27, 01:18
Medlem
Dreamstates avatar
Jag har varit på thaimassage i de flesta av lokalerna i Helsingborg och norra Skåne, och fastän jag har legitima problem med spänningar i rygg/axlar så har jag medvetet spridit ut besöken bland salongerna bara för att se om det erbjudes extra i nån av salongerna.

Jag brukar oftast ta 60 min oljemassage, brukar näcka med handduken utdragen över häcken, och utöver detta så har jag aldrig gett några andra medvetet uppenbara signaler, har fått stånd en gång vid vändningen men massösen verkade ignorera det.
Än så länge har jag gått bet och blivit utan frågan om "extra?" tyvärr.

Vad har ni massage-entusiaster för signaler som ni använder er av under massagen som kanske ökar chanserna att bli tillfrågad?
Jag kommer fortsätta gå på massage en längre tid framöver pga ryggproblemen, så det hade ju varit kul att hitta ett smultronställe i norra Skåne så man kan kombinera nytta med nöje.

Tack på förhand!
Citera
2014-11-27, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag har varit på thaimassage i de flesta av lokalerna i Helsingborg och norra Skåne, och fastän jag har legitima problem med spänningar i rygg/axlar så har jag medvetet spridit ut besöken bland salongerna bara för att se om det erbjudes extra i nån av salongerna.

Jag brukar oftast ta 60 min oljemassage, brukar näcka med handduken utdragen över häcken, och utöver detta så har jag aldrig gett några andra medvetet uppenbara signaler, har fått stånd en gång vid vändningen men massösen verkade ignorera det.
Än så länge har jag gått bet och blivit utan frågan om "extra?" tyvärr.

Vad har ni massage-entusiaster för signaler som ni använder er av under massagen som kanske ökar chanserna att bli tillfrågad?
Jag kommer fortsätta gå på massage en längre tid framöver pga ryggproblemen, så det hade ju varit kul att hitta ett smultronställe i norra Skåne så man kan kombinera nytta med nöje.

Tack på förhand!

Du behöver inte göra någonting....Tror inte att du varit på de flesta ställena i Hgb....om så vore fallet så skulle du blivit erbjuden extra på några ställen..om du ser ut som en gangster, polis eller tillhör en annan grupp som damerna vill undvika..då blir det inget.. Du får åka några mil söderut..större konkurans och tolerans..Du har varit på flesta salonger i NÖ skåne och Hgb..och du räknar inte dig själv som entusiast??
Citera
2014-11-27, 08:43
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter123456
Du behöver inte göra någonting....Tror inte att du varit på de flesta ställena i Hgb....om så vore fallet så skulle du blivit erbjuden extra på några ställen..om du ser ut som en gangster, polis eller tillhör en annan grupp som damerna vill undvika..då blir det inget.. Du får åka några mil söderut..större konkurans och tolerans..Du har varit på flesta salonger i NÖ skåne och Hgb..och du räknar inte dig själv som entusiast??

Jag har varit på de salongerna jag hittat i de större samhällena i norra Skåne, i Helsingborg tror jag det var 8 jag hittade, och sedan så var det nån enstaka vid östra kusten, har inte varit på salongerna i glesbygden mellan kusterna dock.
Jag skulle inte riktigt kalla mig själv entusiast då jag från början blev rekommenderad att testa massage för att lindra spänningar i rygg/axlar, och att jag sen får en massage betald varje månad av jobbet har ju inte heller skadat, men jo, det kanske var en överdrivning att jag sa att jag testat nästan alla, har väl helt enkelt inte testat rätt salong ännu då.
Utseendemässigt så är jag varken gangster eller polis-lookalike, ser ut som vilken ~30-årig Svensk som helst.

Hittade nu till thaimassagekatalogen efter en sökning, där fanns det ju lite mer än 8 stycken i Helsingborg.
Är det bara nån enstaka salong som erbjuder så får man hoppas att det inte är som att leta efter en särskild lego-bit då det alltid är den sista man tar som är rätt.
Citera
2014-11-27, 11:52
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Jag brukar oftast ta 60 min oljemassage, brukar näcka med handduken utdragen över häcken ... Vad har ni massage-entusiaster för signaler som ni använder er av under massagen som kanske ökar chanserna att bli tillfrågad?

Låt bli att lägga handduken över rumpan. Ligg där helt näck när hon kommer in. Om hon sen inte täcker rumpan med handduken, eller täcker klockspelet efter vändning, så brukar det innebära att det vankas "extra massage".
Citera
2014-11-27, 13:59
Bannlyst
Jag har en teori betr. erbjudande om "extra". I all tidigare tjötande om hur man ska bete sig, dvs inte fråga utan vänta på fråga tror jag att det mer och mer sker ett para.. parag... ä fan, långsamt håller på att ske en förändring p g a myndighetspersoners punktvisa tillslag. Den "seriöst" arbetande massösen passar sig för att komma med ett aktivt erbjudande utan väntar istället tills kåtbocken ligger där med fjong och själv frågar om extratjänst för ett visst belopp. Så borde iallafall alla salonger med självbevarelsedrift agera.
Citera
2014-11-27, 19:27
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Låt bli att lägga handduken över rumpan. Ligg där helt näck när hon kommer in. Om hon sen inte täcker rumpan med handduken, eller täcker klockspelet efter vändning, så brukar det innebära att det vankas "extra massage".

Haha....jag har en salong som jag ofta besöker som inte ger extra. Fast jag alltid ligger helt näck, och att hon aldrig täcker rumpan eller klockspelet Enda gången hon låter handduken komma fram är om mamasan kommer förbi. Men visst, normalt är det en bra signal om vilken typ av salong man är på
Citera
2014-11-27, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Haha....jag har en salong som jag ofta besöker som inte ger extra. Fast jag alltid ligger helt näck, och att hon aldrig täcker rumpan eller klockspelet Enda gången hon låter handduken komma fram är om mamasan kommer förbi. Men visst, normalt är det en bra signal om vilken typ av salong man är på

Exakt samma upplever jag hos en thaitjej jag besökt rätt många gånger finns ingen handduk att skyla sig med men tycker det är upphetsande att ligga där med kuken i vädret.

Har pratat med henne om extra massage men hon gör inte sådant, men hon tar inte illa upp när jag får stånd utan får intrycket att hon tycker det är rätt trevligt faktiskt men jag kan ha helt fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in