2014-11-27, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Faktiskt inte, och jag förstår inte varför denna tråd blir så stor. Alla kommer ju ändå ha glömt detta om typ två månader!
Dom jag mest stör mig på i denna tråd är väl dom som ba "Visa lite respekt, spekulera inte, och visa sympati för familjen" som att dom vill visa att dom bryr sig, men egentligen så gör dom inte det!
Instämmer. Det finns ingen anledning att låtsas som att man bryr sig. Tristan var en destruktiv människa med ett destruktivt liv. Om jag ska vara riktigt ärlig känner jag en viss glädje över att han straffats för sitt osunda leverne.
Citera
2014-11-27, 07:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Mycket tragiskt när en så ung människa dör, för alla inblandade. Oavsett om han har varit kvinna, med i Idol eller är släkt med världstenoren Jussi Björling. Dagens mest ledsamma nyhet, även om det händer ledsamheter hela tiden. Det gäller att vara så god, glad och tacksam som möjligt. Livet är kort och man vet egentligen ingenting om framtiden.
Tack! Det bästa som skrivits i denna sorgliga tråd.
Citera
2014-11-27, 07:31
Medlem
skogsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hetla
Jätteroligt att komma in på min tidsfördrivsida flashback och hitta en sån här fittig tråd på aktuella ämnen om en person man känt. Han var mer en familjemedlem och vän än vad han var "kändis". Så visa respekt för i helvete!! Det sitter fina människor och sörjer honom enormt och ni kastar ur er äckliga spekulationer och kommentarer!

Dra åt helvete med er!

Citat:
Ursprungligen postat av Mrstoryteller
Jag är så trött på att ni är så satans respektlösa i denhär tråden. En ung person har precis dött och ni sitter och spekulerar i om Tristan var tjej eller kille eller helt enkelt går på hans syster. Låt henne sörja förfan!

Tristan, du kommer alltid vara saknad, vila i frid min vän.

Att gå in på flashback och läsa om sin döda "kända" närstående vän/syster är ungefär som att som kvinna gå på krogen i underkläder och förvänta sig att man inte ska bli våldtagen.
Citera
2014-11-27, 07:38
Medlem
Hej! Enligt en väldigt säker källa i min närhet berättade lite om Tristan. Har vetat vem han varit sedan många år men aldrig träffat i person.
Hur som helst, så har Tristan berättat för min källa "sanningen" med trans-rykterna.
Tristan ska ha fötts med båda delarna. Vilket gav honom möjligheten att välja kön. Tror han har en uppsättning livmoder, äggstockar och hela det paketet och samtidigt ha peniz. Har för mig att han fick välja vid 16 års ålder.
Citera
2014-11-27, 07:56
Medlem
Vet att det tagits upp nåt om detta tidigare i tråden men @Tokstefan skrev ju till YB Södermalm på twitter och undrade om de hört nåt om självmord på Gotland.

Gick in på hans profil precis och såg att han tydligen vet hur Tristan dog men säger att det inte kommer komma ut om inte anhörig går ut med det.

Alltså... självmord?
Citera
2014-11-27, 07:57
Medlem
Alplandskaps avatar
Idiotiskt att inte gå ut med dödsorsaken.

1. Eftersom tidningarna skriver om det är det inte självmord.
2. Hade det varit en olycka eller en sjukdom med hastigt förlopp hade man meddelat det.

Återstår överdos.

Läser man bloggen verkar han rejält trött vissa dagar. Tröttare än vad en 19-åring som festar runt i Stockholm på endast alkohol borde vara.

Är det tv4 som ser till att locket läggs på? Vill inte att deras fina program (kassako) förknippas med droger och döda 19-åringar?
Citera
2014-11-27, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Idiotiskt att inte gå ut med dödsorsaken.

1. Eftersom tidningarna skriver om det är det inte självmord.
2. Hade det varit en olycka eller en sjukdom med hastigt förlopp hade man meddelat det.

Återstår överdos.

Läser man bloggen verkar han rejält trött vissa dagar. Tröttare än vad en 19-åring som festar runt i Stockholm på endast alkohol borde vara.

Är det tv4 som ser till att locket läggs på? Vill inte att deras fina program (kassako) förknippas med droger och döda 19-åringar?

Man går visst ut med självmord i media. Händer ju var och och varannan dag att aftonhoran rapporterar det. Dessutom hittades han död i sitt hem. Jag vet inte, men är det ett optimalt ställe att ta ofrivillig överdos på?

Edit: kanske ta tillägga att man inte brukar skriva ut att det var just självmord.
Citera
2014-11-27, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalvinHarris
Man går visst ut med självmord i media. Händer ju var och och varannan dag att aftonhoran rapporterar det. Dessutom hittades han död i sitt hem. Jag vet inte, men är det ett optimalt ställe att ta ofrivillig överdos på?

Edit: kanske ta tillägga att man inte brukar skriva ut att det var just självmord.
Ibland går man ut med självmord, men inte alla gånger. Däremot brukar inte media gå ut med närmare detaljer som t.ex "Han svalde en massa piller" då media e rädd för att detta ska provocera(?) andra till att göra likadant
Citera
2014-11-27, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricin
Ibland går man ut med självmord, men inte alla gånger. Däremot brukar inte media gå ut med närmare detaljer som t.ex "Han svalde en massa piller" då media e rädd för att detta ska provocera(?) andra till att göra likadant

Precis! Därav min edit

Tex Nicklas Hocker gick man ut med självmord trots att det kunde ligga brott bakom "drunkningsolyckan".
Citera
2014-11-27, 09:00
Medlem
CpPraktikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
Du hade inte passerat det testet...
Tror det ligger nånting i det han säger. Jag känner många som rökt spice (enbart spice, inte tagit nåt annat) i princip varje dag i 1-3 år. Några är väl lite halvsega, men alla har livet i behåll.
Citera
2014-11-27, 09:14
Medlem
kuddprutte68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjurenFerdinand
Innovativt av Skatteverket att maska offentliga uppgifter med asterisker.

Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag har fel

Precis! Känns inte helt övertygande
Citera
2014-11-27, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Håller med dig. Borderline eller Ashberger eller liknande. Sedan kanske droger också. Sedan pressen att uppträda inför en massa mäniskor. Skulle uppträda på Pridegala. Palla inte trycket.

Måste fråga hur du kan koppla Asperger till självmord och droger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in