2014-11-26, 23:25
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheney
Men till en annan sak, mamma min påstår att det måste höras utåt, utanför porten för att störningsjouren ska göra något. Någon som vet ifall det är sant?
Tror inte det är så. De ska åtminstone gå in i trapphuset och lyssna. Jag vet av egen erfarenhet att så inte är fallet alltid. Ett par gånger har de efter att jag ringt dem stått kvar i sina Securitasbilar ute på gatan med lysena tända. De har inte ens bemödat sig gå ur bilen. Sedan ett par dagar senare dimper det ner någon rapport från hyresvärden "Ingen störning har konstaterats.".
Citera
2014-11-27, 00:14
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Tror inte det är så. De ska åtminstone gå in i trapphuset och lyssna. Jag vet av egen erfarenhet att så inte är fallet alltid. Ett par gånger har de efter att jag ringt dem stått kvar i sina Securitasbilar ute på gatan med lysena tända. De har inte ens bemödat sig gå ur bilen. Sedan ett par dagar senare dimper det ner någon rapport från hyresvärden "Ingen störning har konstaterats.".

Är ju jäkligt vrickat, ett av husen jag bode i som unge kunde man dra på högsta volym och det hördes inte ut, men grannarna hörde det bra.
Citera
2014-11-28, 04:06
Bannlyst
Grannen iakttar oss när vi äter, vad göra?

Detta börjar bli något jobbigt faktiskt varje gång vi ska äta middag springer hon ut och kollar genom fönstret, då brukar jag öppna och fråga henne vad hon vill då säger hon bara att hon tycker det doftar så gott nej nu ska jag ner till fiket. Hon kommer alltid med konstiga bortförklaringar börjar näsan bli lite rädd för henne, hon är dock trevlig men är detta något vi bör stå ut med bara för att vi råkar ha fönstret ut mot vägen. Har pratat med hyresvärden han bara fnyser i luren, kan du hjälpa oss? SNÄLLA!
Citera
2014-11-28, 04:08
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfSight
Detta börjar bli något jobbigt faktiskt varje gång vi ska äta middag springer hon ut och kollar genom fönstret, då brukar jag öppna och fråga henne vad hon vill då säger hon bara att hon tycker det doftar så gott nej nu ska jag ner till fiket. Hon kommer alltid med konstiga bortförklaringar börjar näsan bli lite rädd för henne, hon är dock trevlig men är detta något vi bör stå ut med bara för att vi råkar ha fönstret ut mot vägen. Har pratat med hyresvärden han bara fnyser i luren, kan du hjälpa oss? SNÄLLA!

Säg till henne att hon bli nästa middag om hon inte lägger ner
Citera
2014-11-28, 04:09
Medlem
Fishyyyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutOfSight
Bor ni i radhus? Lägenhet? Hur gammal är hon ungefär?
Citera
2014-11-28, 04:10
Medlem
Säg till kärringen att sluta glo när ni äter för det är otrevligt och störigt.
Citera
2014-11-28, 04:29
Medlem
Bjud in henne på middag. Jag lovar att hon kommer sluta stirra i framtiden om ni gör det.
Citera
2014-11-28, 04:31
Medlem
LilithSkovdes avatar
Knacka bara på och säg att ni tycker att det är jobbigt. Glöm inte att fråga om du får ta henne i tvåan heller.
Citera
2014-11-28, 04:42
Bannlyst
Hon vill säkert bara underförstått säga "Vilka trevliga grannar ni är" eller , "Jag kan tänka mig bli inbjuden på middag i framtiden"
Din fru tänker säkert så här underförstått. "Vad vill den jävla honan?" , "Är hon ute efter min man?"
Men du som man fattar inget och tror problemet handlar om att hon tittar in
Citera
2014-11-28, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Säg till henne att hon bli nästa middag om hon inte lägger ner

Haha ja det borde ju få kärringen att lägga av
Citera
2014-11-28, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Bjud in henne på middag. Jag lovar att hon kommer sluta stirra i framtiden om ni gör det.

Tror också detta vore smartast! Hon kanske bara är nyfiken på din matlagning
Citera
2014-11-28, 06:42
Medlem
sketcells avatar
Fråga om också vill ha middag. Eller bara för att jävlas så kan du ju säga till familjen att råstirra tillbaka samtidigt som ni äter. Bara hålla ögontakt hela tiden tills hon går. Det lär förhoppningsvis avskräcka henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in