2014-11-18, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag och flickvännen diskuterade duschande i helgen innan trippen men kom fram till samma sak. Om man verkligen vill testa så bör man nog se till att inte ha för varmt vatten och kanske även att ha ett alarm satt så att man inte fastnar för länge i duschen. Bada varmt skulle jag aldrig göra eftersom man blir varm så jävla fort i vanliga fall. Tråkigt att överhetta...
Låter klokt! Kanske blir att testa en kalldusch när jag rollar nästa gång.
Citera
2014-11-19, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengtekerot
Jag fick en fundering. E är ju väldigt sensoriskt stimulerande. Hur känns det att bada och duscha på E? Under själva ruset? På glowet?
Sjukt skönt....
Citera
2014-11-21, 11:11
Medlem
dafuqups avatar
Jag har aldrig tidigare känt något som helst sug efter att testa droger. Men efter att ha testat Exstacy i somras så går jag bara och letar ett efter nytt tillfälle att ta på.

Jag dricker knappt, röker/snusar inte och tränar tillsammans med ett vanligt svenssonliv. Känner mig sjukt smutsig att jag på dagarna sitter och läser på pillreports och här på Centralstimulantiadelen på forumet.

Är inte rädd för att bli beroende av något slag men, det skulle ju vara trist att känna att jag inte kan åka på festivaler osv utan att ta e och ha kul..

Bör man skippa det helt i framtiden eller vad tycker ni? (Har som sagt inte tagit sedan i somras och kommer nog inte ta på hela vintern heller).
Citera
2014-11-21, 11:15
Medlem
nojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dafuqup
Jag har aldrig tidigare känt något som helst sug efter att testa droger. Men efter att ha testat Exstacy i somras så går jag bara och letar ett efter nytt tillfälle att ta på.

Jag dricker knappt, röker/snusar inte och tränar tillsammans med ett vanligt svenssonliv. Känner mig sjukt smutsig att jag på dagarna sitter och läser på pillreports och här på Centralstimulantiadelen på forumet.

Är inte rädd för att bli beroende av något slag men, det skulle ju vara trist att känna att jag inte kan åka på festivaler osv utan att ta e och ha kul..

Bör man skippa det helt i framtiden eller vad tycker ni? (Har som sagt inte tagit sedan i somras och kommer nog inte ta på hela vintern heller).

Tar du för frekvent försvinner magin med det hela iaf. En rekommendation är väl 3-4 månader mellan varje session.
Citera
2014-11-21, 11:21
Medlem
Citat:

Klart du ska ta det på speciella tillfällen om du känner för det.
Lite guldkant i tillvaron
Ta inte för ofta, lev ett hälsosamt liv i övrigt så ska det nog inte vara nån större fara. Så tänker jag iaf.

Men visst... Man sitter själv där ibland och tänker, ah va fan ska man inte ta och poppa en nu till helgens utgång. Ibland kan man stå emot och ibland inte men va fan, man får ta passa på och leva medans man lever. 😛

Så sluta känn dig smutsig du är inte ensam om att känna så här och droger e minst lika vanligt som alkohol dessa tider!
Citera
2014-11-21, 12:13
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengtekerot
Jag fick en fundering. E är ju väldigt sensoriskt stimulerande. Hur känns det att bada och duscha på E? Under själva ruset? På glowet?
Bada bubbelpool med ett gäng polare på afterglow är KUNGLIGT, jag blev för rastlös att sitta i badet när man peakade.
Citera
2014-11-21, 13:07
Medlem
Citat:

Galet vad jag kände igen mig i denna post. Aldrig testat några droger eller liknande tills i somras. Poppade E på festival och jävlar i min låda. Wow, ivrigheten att göra det nästa dag var ju helt sjuk men likaså fick jag ju en käftsmäll för att de inte gick lika bra

Har också blivit sån sjukt motståndare till alkohol och alla liberala människor som säger att drugs är så himla dåligt och samtidigt dricker de fyra dagar i veckan! Lite OT dock, sry för de men kände igen mig så fruktansvärt mycket.
Citera
2014-11-25, 16:38
Medlem
Hej!

Tänkte bara kolla med er vad man bör tänka på om man ska ta e i ett varmt land på sommarn, typ på kvällarna? Jag vet att man bör dricka på e, (inte allt för mycet men lagom om man inte dansar gärnet) men bör man dricka extra extra mycket om man typ är på rhodos och tar e en kväll ?

någon som har erfarenheter om hur mycket det skiljer sig från ett relativt kallt land som Sverige? finns det nåt annat som man bör tänka på? (om vi bortser från lagar på repektive ställe runt medelhavet tex)
Citera
2014-11-25, 21:55
Medlem
dafuqups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladmedmos
Hej!

Tänkte bara kolla med er vad man bör tänka på om man ska ta e i ett varmt land på sommarn, typ på kvällarna? Jag vet att man bör dricka på e, (inte allt för mycet men lagom om man inte dansar gärnet) men bör man dricka extra extra mycket om man typ är på rhodos och tar e en kväll ?

någon som har erfarenheter om hur mycket det skiljer sig från ett relativt kallt land som Sverige? finns det nåt annat som man bör tänka på? (om vi bortser från lagar på repektive ställe runt medelhavet tex)

Givetvis spelar temperatur ganska stor roll. Sen beror det ju givetvis på hur mycket du rör på dig men jag blir iaf tillräckligt klar i skallen för att känna efter och hålla koll på hur mycket jag dricker. Men det kan ju vara bra att ha en halvliters vattenflaska i närheten så man kan dricka när man är törstig. Så man inte går och öser på något dansgolv och inte tänker sig för, sen när man väl är jättetörstig så finns inget vatten nära till hands.

Svettas du mycket, drick mycket.
Citera
2014-11-25, 22:13
Medlem
lemon99s avatar
Citat:

Som sagt vi är flera som känner likadant. Alkohol går bort men e lite då och då är galet nice, flera polare som tycker likadant.
Citera
2014-11-26, 08:19
Medlem
skitifittabaknulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladmedmos
Hej!

Packlista:

* Isglass
* Solbrillor
* Vattenflaska
* Glowsticks
* Man/kvinna
* Tuggummi
* Minifläkt som kan spraya vatten
* Klubbor

Ha det bäst.
Citera
2014-11-26, 16:45
Medlem
Mulignans avatar
Hej!

Tänkte ta E för första gången nu till sommaren som kommer och tänkte höra med er mer erfarna vad jag bör tänka på förutom basic som att tugga tuggummi och dricka vatten.

Hört talas om att det kan vara bra att ta vissa citrusfrukter och något som heter 5HTP (tror jag) för att lindra utsöndringen av serotoninet och nedgången efteråt. Några andra tips som kan vara välbehövliga för en nybörjare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in