2014-11-26, 14:23
Medlem
Jag är nu så trött på min hud som aldrig blir bra ifrån sin hårsäcksinflammation ( som jag har från huvudet till fötterna). Som är orsakad av en svamp + en bakterie. Har testat antibiotika,svampmedel,svampkrämer,descutan m.m men inget hjälper.

Så såg jag KS kolloidalt silver på bodystore, och tänkte jag beställer skiten.
Köpte både kräm och det man dricker.
Vet att kolloidalt silver är väldigt omtalat både negativit men också postivit.
Folk som påstår att man kan bli blå eller få silverförgiftning och bla. Men en flaska som är en liter innehåller bara 0,01 % silver och det lagras inte inte kroppen.
Vanligast är att folk blanda ihop med ett annat silverpreprat som är 30 000ggr starkare än kolliodalt silver. ( ett silverpreprat som fann på 1900talet och folk blev blåa).

Så nu i alla fall till frågan, är det nån här inne som har testat kolloidalt silver?
Ska tydligen både vara svampdödande,bakteriedödande m.m
Citera
2014-11-26, 15:10
Medlem
mummas avatar
Det KAN har en effekt på vissa hudåtkommor om man använder salvor etc, men inte om man dricker det, då är det verkningslöst. Att det kan döda bakterier på huden etc är vetenskapligt bevisat (dock inte i hur stor omsträckning, bara att det är effektivare än ingeting), men att dricka det har inga belägg.

Dock är det som gjorde att folk blev blåa exakt samma grej som säljs idag. Allt handlar om hur mycket man intar och under hur lång tid. Finns flera fall där personer som använt det som ögondroppar och nässpray (i USA är det inte ovanligt att det finns i dessa produkter) under 10-tal år och börjat få Argyria. Men enskilda exponeringar på huden torde inte göra några beståående men.

Dock så är ju denna typen av hudproblem svårbehandlade, särskillt när du har använt starka medel som descutan etc.
Citera
2014-11-26, 15:54
Medlem
borrizs avatar
Säljer någon ett kosttillskott som innehåller kolloidalt silver, så har du en lurendrejare som säljer en helt okontrollerad produjt på halsen.Enligt Livsmedelsverket är en sådant kosttillskott olagligt i hela EU, istället har några valt att slälja sina produkter som vattenrensingsproduker, det innebär att det inte finns någon som helst koll på vad du använder ts.
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kosttillskott/Kolloidalt-silver/
Citera
2014-11-26, 18:15
Medlem
kolloidalt silver botar ju allt från hosta, polyper, njursten, KOL, elallergi, riktiga allergier, psykiska besvär, diabetes, epilepsi, ebola, cancer, HIV och så vidare,

http://faktoider.blogspot.fi/2014/11/kolloidala-konspirationer.html
Citera
2014-11-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumma
Det KAN har en effekt på vissa hudåtkommor om man använder salvor etc, men inte om man dricker det, då är det verkningslöst. Att det kan döda bakterier på huden etc är vetenskapligt bevisat (dock inte i hur stor omsträckning, bara att det är effektivare än ingeting), men att dricka det har inga belägg.

Dock är det som gjorde att folk blev blåa exakt samma grej som säljs idag. Allt handlar om hur mycket man intar och under hur lång tid. Finns flera fall där personer som använt det som ögondroppar och nässpray (i USA är det inte ovanligt att det finns i dessa produkter) under 10-tal år och börjat få Argyria. Men enskilda exponeringar på huden torde inte göra några beståående men.

Dock så är ju denna typen av hudproblem svårbehandlade, särskillt när du har använt starka medel som descutan etc.

Har både salva och rent ks som jag tänkte spraya på huden för att se om den verkligen har sån bra effekt. Jobbiga är bara att hudproblemen är så utbredd att det tar en stund att gå igenom hela kroppen.

Haft dessa problem i 6 månader nu och börjar bli löjligt trött på att det bara blir värre
Citera
2014-11-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Säljer någon ett kosttillskott som innehåller kolloidalt silver, så har du en lurendrejare som säljer en helt okontrollerad produjt på halsen.Enligt Livsmedelsverket är en sådant kosttillskott olagligt i hela EU, istället har några valt att slälja sina produkter som vattenrensingsproduker, det innebär att det inte finns någon som helst koll på vad du använder ts.
http://www.slv.se/sv/Fragor--svar/Fragor-och-svar/Kosttillskott/Kolloidalt-silver/

Jo jag har läst det .
Men i dom här som är kallade som vattenrensingsprodukter innehåller bara lite silver. Mycket mindre än vad man tror. Men dom har sålts som kosttillskott i 9år förut.
I Usa användes detta som ett kosttillskott och har 10 miljoner användare.
Tanken är att testa på huden för att se om det har nån effekt.
Om jag blir blå så får jag väl bli det då. Bara jag får bort klådan
Citera
2014-11-26, 21:51
Medlem
Tror inte silvervatten funkar
Har testat det mot min seborre men märkte inte ett skit
Gjorde tom eget silvervatten med ca 30ppm för lite bättre effekt men tror det funkar bäst som vattenreningsmedel och konservering av vätskor

Tycker du ska testa flytande atamon om det är svamprelaterat, testa på litet område o funkar det inte så kan du alltid ha det till saft o sylt
Citera
2014-11-26, 22:23
Medlem
udons avatar
Men för i helvete! Silver utspätt i vatten är inte en medicin, det är bara kvacksalveri. Skärpning!
Citera
2014-11-27, 08:35
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superduper81
Jo jag har läst det .
Men i dom här som är kallade som vattenrensingsprodukter innehåller bara lite silver. Mycket mindre än vad man tror. Men dom har sålts som kosttillskott i 9år förut.
I Usa användes detta som ett kosttillskott och har 10 miljoner användare.
Tanken är att testa på huden för att se om det har nån effekt.
Om jag blir blå så får jag väl bli det då. Bara jag får bort klådan
Bara en stilla undran: Du skrev i ditt första inlägg att du hade en kombinerad bakterie- och svampinfektion.

Citat:
Jag är nu så trött på min hud som aldrig blir bra ifrån sin hårsäcksinflammation ( som jag har från huvudet till fötterna). Som är orsakad av en svamp + en bakterie.

En sådan samansatt infekton som du beskriver kräver en avvägd behandling. Skulle du nu lyckas få bort bakterierna så har du i princip enbart lyckas rubba balansen, dvs du har lämnat fältet fritt för svampinfektionen att ta över.
Jag tror att det bästa vore ifall du byttte läkare istället för att själ exprimentera med medel där det inte finns någon kontroll.
Citera
2014-12-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Bara en stilla undran: Du skrev i ditt första inlägg att du hade en kombinerad bakterie- och svampinfektion.

En sådan samansatt infekton som du beskriver kräver en avvägd behandling. Skulle du nu lyckas få bort bakterierna så har du i princip enbart lyckas rubba balansen, dvs du har lämnat fältet fritt för svampinfektionen att ta över.
Jag tror att det bästa vore ifall du byttte läkare istället för att själ exprimentera med medel där det inte finns någon kontroll.

Både ems salvan och ks sprayen funkade för min hud och klådan och utslagen är påväg ner=)
Jag litar inte på läkare längre, dom har redan testat allt på mig.
Typ lagt ner 7000kr på olika medel ifrån apoteket,
Citera
2014-12-03, 14:31
Medlem
MisterToms avatar
Medicin och hälsa --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2014-12-03, 14:47
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Jag är nu så trött på min hud som aldrig blir bra ifrån sin hårsäcksinflammation ( som jag har från huvudet till fötterna). Som är orsakad av en svamp + en bakterie. Har testat antibiotika,svampmedel,svampkrämer,descutan m.m men inget hjälper.

Så såg jag KS kolloidalt silver på bodystore, och tänkte jag beställer skiten.
Köpte både kräm och det man dricker.
Vet att kolloidalt silver är väldigt omtalat både negativit men också postivit.
Folk som påstår att man kan bli blå eller få silverförgiftning och bla. Men en flaska som är en liter innehåller bara 0,01 % silver och det lagras inte inte kroppen.
Vanligast är att folk blanda ihop med ett annat silverpreprat som är 30 000ggr starkare än kolliodalt silver. ( ett silverpreprat som fann på 1900talet och folk blev blåa).

Så nu i alla fall till frågan, är det nån här inne som har testat kolloidalt silver?
Ska tydligen både vara svampdödande,bakteriedödande m.m

Det är bara de som säljer det som säger att det inte fastnar i kroppen väl?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in