2014-11-26, 14:05
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Min lillebror dog också ung, under tragiska omständigheter, så jag har bokstavligt talat varit i samma situation. Jag blev varken religiös eller fick new age tankar för det. Poängen är att sorg i sig skapar inte de idéerna eller uttrycken, de finns redan där.

Du förstår dock fortfarande inte poängen med inlägget. Jag bryr mig inte jota om vad storasystern har för sig, vare sig gällande droger eller livsåskådningar. Det står henne fritt att göra och tro vad hon vill. Inlägget var ett argument mot påståendet att det var självklart att dödsfallet var en överdos, ingenting annat, och ska heller inte tolkas som någonting annat.

Jag känner självklart med henne och hennes familj och beklagar sorgen.

Fint, det är lugnt.
Citera
2014-11-26, 14:06
Medlem
Tisdagsgrisens avatar
Jag kom på en grej.

Sent i lördags (den 22) twittrade YB_södermalm "Ibland möter vi den djupaste sorg. När det är för sent. När alla vägar prövats. När alla dörrar stängts. Vi blev kvar. Med en likbår."

Dagen efter twittrade de "Kvällsgänget återhämtar sig efter en oerhört tragisk händelse i går. Stöttar varandra,pratar,gråter. Allt medan verksamheten rullar på."

Folk svarar, nu har jag klippt ut det @tokstefan pratade med @yb_södermalm om:

Citat:
@Tokstefan 23 nov @YB_Sodermalm vad hände?

@YB_Sodermalm 23 nov @Tokstefan självmord

‏@Tokstefan 23 nov @YB_Sodermalm ja, händer för ofta. På Gotland?

@YB_Sodermalm 23 nov @Tokstefan Vi jobbar på Södermalm.

@Tokstefan 23 nov @YB_Sodermalm tänkte om ni hört om Gotland. En känd person. Jaja, då var det inget

Hans spelning på Nunnan på Gotland den 22 blev inställd samma kväll, kan man se här. Typ arrangören skriver "Jag Fick telefon samtal av Tristan mammas kompis att vi ställer in denna gig. vi bestämmer nya datum .KEVIN ó Sullivan stäler up med underhållning"

Indicier, men ändå.
Citera
2014-11-26, 14:08
Medlem
Aboristens avatar
https://www.youtube.com/watch?v=pqublfkq_QY
Okej, jag ser att han har ganska många tatueringar...
Överdoserade han kanske narkotika?
Citera
2014-11-26, 14:11
Medlem
Storalfs avatar
Vila i frid. Jag vill egentligen inte sitta och låta som en sur gammal gubbjävel men jag undrar hur program som idol påverkar människor med sköra själar.
Citera
2014-11-26, 14:13
Medlem
Jag har följt Idol den här säsongen och Tristan var ett nervvrak. Överkänslig. Extremt dåliga nerver. Jag tror det var självmord. Även om flera här hävdar att man inte skriver ett FB-inlägg om det, så tror jag faktiskt att det är det. Att han var glad på sin blogg har ingen betydelse. Han kan ju också ha tagit för många tabletter av misstag, men... jag tror ändå det är självmord.
Citera
2014-11-26, 14:13
Medlem
Giggsys avatar
Hört rykten om att grabben föddes med vagina. Någon som kan bekräfta?

R.I.P.
Citera
2014-11-26, 14:19
Medlem
Beckiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Hört rykten om att grabben föddes med vagina. Någon som kan bekräfta?

R.I.P.

Falskt.
Citera
2014-11-26, 14:21
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Vila i frid. Jag vill egentligen inte sitta och låta som en sur gammal gubbjävel men jag undrar hur program som idol påverkar människor med sköra själar.

Frågan är väl snarare hur livet påverkar folk med sköra själar. Jag tror inte att idol har någon större inverkan på det stora hela faktiskt.
Citera
2014-11-26, 14:23
Medlem
KuKluxKlans avatar
Självfallet överdos. Det kan alla med ögon som fungerar konstatera.
Citera
2014-11-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckii
Falskt.
Källa?
Citera
2014-11-26, 14:24
Medlem
Svart.Karismas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckii
Falskt.
Du kan inte ge tråden lite kött på benen och förklara vad som hänt?
Citera
2014-11-26, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Frågan är väl snarare hur livet påverkar folk med sköra själar. Jag tror inte att idol har någon större inverkan på det stora hela faktiskt.

Jag VET att många mår dåligt efter sin medverkan av Idol. Rabih Jader gjorde ju ett uttalande efter att Nicklas Hocker begick självmord för ett par år sedan, att man mår som en kung under Idol; man får gratis lyxkäk, bor på lyxhotell, alla vet vem du är. Men efteråt tar allt slut, du blir ingen, man återgår till budgetmat etc. Det är då livet blir ett helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in