2014-11-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Vinner Frölunda Sm-guld. Då ska jag abdikera till Örnsköldsvik!
Bara att börja på en gång då xD
Citera
2014-11-26, 10:57
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Frölunda slår Växjö på bortaplan, en repris på komman SM-final? Det vore gott att slå ut bottenlaget FBK på vägen dit! :-)

Frölunda är Sveriges bästa lag just nu men har serien näst sämsta pp. Undrar hur bra "vi" kommer bll när det sitter där också!
För att gå till SM-final måste man vinna matcher, det är både Frölunda och Växjö dåliga på.
Citera
2014-11-26, 11:35
Medlem
€rics avatar
Kanske vi får ringa in Laraque när risken finns att mötas i kvalet?

https://www.youtube.com/watch?v=mIKNvuD4Dx4
Citera
2014-11-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
För att gå till SM-final måste man vinna matcher, det är både Frölunda och Växjö dåliga på.

Frölunda är dåliga på att vinna matcher?
Kan hålla med om att dom det senaste haft svårt att stänga matcherna och en del problem med målskyttet, men dom har (om man räknar förlängingspel/straffar) vunnit flest matcher i SHL hitills i år - Endast 3st 0p vilket är överlägset bäst.

I slutspel efter likaresultat blir det SD, hitills i år på 11 försök har inte Frölunda förlorat en enda (!?). Ganska gott betyg.

Men det återstår att se hur laget klarar av slutspelspressen, förhoppningsvis har dom lärt sig mycket från förra årets fiasko och klarar det galant.
Citera
2014-11-26, 11:56
Medlem
Det som talar för Frölunda i slutändan är väl att dom på pappret är ännu bättre än ifjol och knappast kan misslyckas 2 år i rad. Men det är ju sjukt hår svårt dom har att stänga matcher. Det bör man klara av bättre om man är serieledare.
Citera
2014-11-26, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Eller ändå hellre undvika att förlora dom! Frölunda har förlorat 3 matcher under full tid på 24 matcher och vunnit 8 av 11 i förlängning/straffar.

Men är som gammal Frölundait van med att det inte räcker hela vägen så jag tvekar lite på guld.
Citera
2014-11-26, 12:08
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
NHL är ändå NHL, alla som spelar där är jävligt mycket bättre än de i SHL!!

Du är helt klart sötast på Flashback!
Citera
2014-11-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Du är helt klart sötast på Flashback!
Fast lite rätt har han ju. Många verkar ju tro att Bresheur endast är en slagskämpe och sitter i utvisningsbåset men så är det ju förstås inte. Det är en värvning som sticker ut.
Citera
2014-11-26, 12:21
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Fast lite rätt har han ju. Många verkar ju tro att Bresheur endast är en slagskämpe och sitter i utvisningsbåset men så är det ju förstås inte. Det är en värvning som sticker ut.

Snubben är ironisk. Misstänker starkt en asperger-diagnos hos dig. Ta det inte negativt. Asperger är härligt!!
Citera
2014-11-26, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Snubben är ironisk. Misstänker starkt en asperger-diagnos hos dig. Ta det inte negativt. Asperger är härligt!!
Jag tror inte han är ironisk folk tar för givet att Bresher bara kommer hit för attslåss men det är ju inte så. Jag tror han kommer överraska positivt. Vad Wennerholm och Garpen skriver tar nog ingen på allvar. Nätet kryllar av modohatare.
Citera
2014-11-26, 12:31
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tror inte han är ironisk folk tar för givet att Bresher bara kommer hit för attslåss men det är ju inte så. Jag tror han kommer överraska positivt. Vad Wennerholm och Garpen skriver tar nog ingen på allvar. Nätet kryllar av modohatare.

Jag tror att TheSnakeEye lyckats övertyga de flesta här inne om att Brashear kommer att göra det bra i SHL.
Citera
2014-11-26, 12:32
Medlem
Strömvall bryter med Växjö. Kan vara en spelartyp som vi behöver så länge han inte gör idiottacklingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in