Söker en Android ROM till min Samsung Galaxy S3 telefon som tar minimalt med resurser i sig
Har hittils provat en rad olika ROMS utan framgång ALLA innehåller mer eller mindre en massa crap och skit som jag inte alls vill ha
Det måste väl finnas någon därute som tänker precis som jag?
* Ytterst nödvändiga included såsom Kamera, Gallery för bilder , filmer och filer och resten tomt i princip
* En ROM som lämnar mer än hälften av telefonens arbetsminne ledigt hela tiden
Vet inte hur många jag provat men iHacker MUI slim , light, Zyogenmod eller vad den heter och massa andra slim versioner av roms alla innehåller skräp och sådant som dom packat ner som dom tror man vill ha eller som säkert många vill ha men inte alla
Trött på att ha typ 200MB ledigt utrymme näär 600MB används och då har jag mest saker i Cache som
Min Resa SJ
Remote controls
Media
Hangouts
Cloudagent
samsungapps
programvaruuppdatering
picasa uploader
Epost
badgeprovider
SNS med facebook ikon?
enheter i närheten
Google account manager
säkerhetskopiering
Google play tjänst
I princip ALLT det där är skräp som jag inte ens vill ha eller använder på något sätt. Har stängt av säkerhetskopierng, alla synk tjänster samt ej kopplat något google konto utan laddat ner alla appar via PCn och installerat deras APK's den vägen istället endå åker jag på skit såsom Picasa Uploader
Tips på ROMS som faktiskt är "slim" och inte bara heter slim.
Har hittils provat en rad olika ROMS utan framgång ALLA innehåller mer eller mindre en massa crap och skit som jag inte alls vill ha
Det måste väl finnas någon därute som tänker precis som jag?
* Ytterst nödvändiga included såsom Kamera, Gallery för bilder , filmer och filer och resten tomt i princip
* En ROM som lämnar mer än hälften av telefonens arbetsminne ledigt hela tiden
Vet inte hur många jag provat men iHacker MUI slim , light, Zyogenmod eller vad den heter och massa andra slim versioner av roms alla innehåller skräp och sådant som dom packat ner som dom tror man vill ha eller som säkert många vill ha men inte alla
Trött på att ha typ 200MB ledigt utrymme näär 600MB används och då har jag mest saker i Cache som
Min Resa SJ
Remote controls
Media
Hangouts
Cloudagent
samsungapps
programvaruuppdatering
picasa uploader
Epost
badgeprovider
SNS med facebook ikon?
enheter i närheten
Google account manager
säkerhetskopiering
Google play tjänst
I princip ALLT det där är skräp som jag inte ens vill ha eller använder på något sätt. Har stängt av säkerhetskopierng, alla synk tjänster samt ej kopplat något google konto utan laddat ner alla appar via PCn och installerat deras APK's den vägen istället endå åker jag på skit såsom Picasa Uploader
Tips på ROMS som faktiskt är "slim" och inte bara heter slim.