2014-11-25, 00:32
Medlem
Steffestekares avatar
Denna jämförelse är ju helt skev.

Du jämför alltså nationalitet och religion. Det finns ju svenska muslimer. Hur funkar det då?

Eller menar du någon stereotyp-svensk som grundar sig på din uppfattning om vad som är svenskt?

Jävla lustigt.
Citera
2014-11-25, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trappedinuniverse
Speciellt när det kommer i jämförelsen mellan svensk och / (Arab Afrikan Muslimer)

De får nämnligen enligt sin religion förtrycka och slå kvinnor. "Mannen skall dominera kvinnan" och kvinnan är värd en halv man enligt sharialagarna. Kvinnan måste alltid ha 4 manliga vittnen i rättssak.

De kvinnor som levt utomlands i Mellanöstern och Afrika säger alla att våra svenska män är underbara i jämförelse med araberna och negrerna.

Tankar på det här feminister?

Anser ni att det är exotiskt och därför helt berättigat med kvinnomisshandel när det kommer ifrån en brun människa?

Detta skrev "Ununp3nt1um" i en annan tråd:

"Svarta och bruna har en tendens att framkalla moderskänslor hos kvinnor. De ser ut och beter sig som barn och oxytocinet flödar ut i alla kroppsorgan (särskilt hjärnan och vaginan) och blockerar alla kritiska tankar."

Ligger det någonting i denna vetenskapliga insikt?

Svenska ickemuslimska män är väldigt bra om man jämför. Men sen finns det ju diverse stollar där också (jag talar av viss erfarenhet).

Och nu vet jag ju inte om jag är feminist så kanske borde jag inte svara på detta men nej, misshandel är ALDRIG berättigat om det inte är i självförsvar.

Gällande den "vetenskapliga insikten" tar jag inte så allvarligt på den.
Citera
2014-11-25, 03:31
Medlem
Jag kan inte svara för feministerna men för mig själv!

Jag som är född och uppvuxen i Sverige, känner att jag attraheras av personer med liknande uppväxt/kultur/värderingar.

Men att det finns de som, tillskillnad från mig, attraheras och dras till andra kulturer/utseende osv osv är självklart.

Jag har inte någon jättestor erfarenhet av män i andra länder. Det kan hända att man pladask faller för någon från ett "främmande" land. Må det vara så, jättefint att hitta kärleken!

Vi alla gillar olika, men ja.. om jag får välja så pekar det nog mot någon av männen som får mig att känna att vi härstammar från samma rötter och har någorlunda liknande värderingar. "Talar samma språk" ..

Nu flumma jag kanske iväg lite. Men Svenska män är såklart bäst med mina svenska ögon, såklart så tror jag att tex Spanska män är bäst genom Spanska kvinnors ögon. Kan hända att detta inte är den mest utbredda åsikten. Men det är iaf så jag känner
Citera
2014-11-25, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
Det man får ge muslimska män är i alla fall att de inte hela tiden startar trådar för att skryta om hur mycket bättre de är än svenska män.
nej för vi VET vi vara bättre
Citera
2014-11-25, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erhhhhh
nej för vi VET vi vara bättre

På vilket sätt?
Citera
2014-11-25, 10:12
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
På vilket sätt?
På alla sätt förutom att skära sönder våra barns könsorgan.
Citera
2014-11-25, 10:22
Medlem
Tja.. Jag föredrar iallafall araber/muslimer.

(Innan någon blir förbannad; nej, har inget emot svenska män.)
Citera
2014-11-25, 12:27
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wertbert
Tja.. Jag föredrar iallafall araber/muslimer.

(Innan någon blir förbannad; nej, har inget emot svenska män.)

Du föredrar blattekuk mellan benen men det är inte samma sak som att de behandlar kvinnor bättre. Klart att en brud som tänder på att bli slagen, förnedrad och förminskad föredrar muslimska män men det är inte det som detta handlar om. Finns en mycket god anledning till att majoriteten av svenska prostituerade kvinnor endast tar emot män från europeiska eller nordiska länder.

Männen från MENA behandlar sexarbetarna som SKIT, slår dem, visar ingen respekt och gör som dem vill. Det ligger i deras kultur och religion att se ner på kvinnor, stena dem och våldta dem mm.

Förnekar man detta så är man ignorant!
Citera
2014-11-25, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Du föredrar blattekuk mellan benen men det är inte samma sak som att de behandlar kvinnor bättre. Klart att en brud som tänder på att bli slagen, förnedrad och förminskad föredrar muslimska män men det är inte det som detta handlar om. Finns en mycket god anledning till att majoriteten av svenska prostituerade kvinnor endast tar emot män från europeiska eller nordiska länder.

Männen från MENA behandlar sexarbetarna som SKIT, slår dem, visar ingen respekt och gör som dem vill. Det ligger i deras kultur och religion att se ner på kvinnor, stena dem och våldta dem mm.

Förnekar man detta så är man ignorant!

Nja, håller inte med. Finns män med kass kvinnosyn i alla färger/religioner. Alla svenskar har inte världens bästa kvinnosyn heller (förmodligen bättre än arabmännen rent generellt, men fortfarande; finns många svenskar med äcklig kvinnosyn).

Men tack för svaret. Föredrar fortfarande arabmän/muslimska män.
Citera
2014-11-25, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
På alla sätt förutom att skära sönder våra barns könsorgan.

och gifta bort dom till äldre män osv. Men det räknas väl som petitesser. Några fler sätt muslimer är bättre än svenskar? Och ja, muslimer är en ras för det är rasistiskt att kritisera och det måste ju betyda att det är en ras.
Citera
2014-11-25, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wertbert
Nja, håller inte med. Finns män med kass kvinnosyn i alla färger/religioner. Alla svenskar har inte världens bästa kvinnosyn heller (förmodligen bättre än arabmännen rent generellt, men fortfarande; finns många svenskar med äcklig kvinnosyn).

Men tack för svaret. Föredrar fortfarande arabmän/muslimska män.

Lycka till! Ser fram emot den dagen da du vill avsluta ett forhallande med en arab
Citera
2014-11-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Lycka till! Ser fram emot den dagen da du vill avsluta ett forhallande med en arab

Tack!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in