Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-05, 22:38
  #1105
Medlem
Väl talat Repus.

Det som gör mig förbryllad är att det ju är relativt enkelt att "sälja in" de förändringar som sker, genom att förklara som du gjorde Repus. "Detta som händer är bra för att x och y."
Enkelt sätt att minska knorrandet och misstron och istället behålla nöjda kunder som fortsätter stoppa in pengar.

Var det jag som jobbade på marknadsföring så skulle jag ideligen jobba för att hålla mina kunder trygga och väluppdaterade.
Men det är klart, är någon sjukskriven eller så så är det ju klart begränsande. Kan inte se dock varför det skulle vara så hemskt med en enkel formell uppdatering om det. "Minskad bemanning pga sjukskrivningar". Då förstår man ju att man inte bara skiter i sina kunder.

Att tjäna pengar på folks pengar innebär att man jobbar med deras psyken. Man vinner deras förtroende och får därmed hålla i deras pengar. Utan förtroende får man inte grus..
Citera
2013-10-06, 00:44
  #1106
Medlem
Ja, det kommer inte trilla in mer pengar från mig iaf!
Kan i skrivande stund, inte ens få ut det beloppet jag en gång satte in,
då deras 90% gräns gör att man tappar ett par hundra.

Så, det blir att låta pengarna ligga kvar, sen hoppas på att de "knakar till"
så att de växer lite mer, innan man slutligen gör sitt bästa att få ut allt.
Citera
2013-10-06, 01:22
  #1107
Medlem
maptune, det är lite så det funkar. Man kan inte få ut beloppet man satte in förrän man fått ihop ca 10%, så du har nog inte sparat länge nog?

Väntar man tills man tjänat in en bra bit över 10% innan man tar ut så har man fortfarande gjort sin vinst. De pengar som är låsta ett-två år är räntan. I vanliga fall får du inte ränta på ränta, så att dessa pengar är låsta utan att generera särskilt mkt ränta är inte en kapitalförlust, annat än om du har goda investeringsmöjligheter på annat håll som ger ränta på ränta eller motsvarande.

Jag tjänar skitbra på TrustBuddy, på Svenska marknaden enbart. Jag tycker bara det är sjukt synd att de inte sköter infon och kundkontakten bättre. Det skulle vara så mkt mer inspirerande och skulle locka fler långivare, vilket skulle gynna mig med..
Citera
2013-10-07, 13:01
  #1108
Medlem
Något som kan vara ganska intressant att veta när det kommer till förluster, är vem som äger lånet efer att ett lån registrerats som förlust?

När lånet väl är registrerat som förlust, hur håller TB reda på räntan och vart den ska i det fall att återbetalning sent omsider ändå sker?


En annan fråga är ju den om vad som händer vid eventuell konkurs.
Det har ju sagts tidigare att varje lån är ett avtal mellan långivare och låntagare, och att det i händelse av att TrustBuddy skulle gå i konkurs så är det ett avtal som fortfarande gäller mellan långivare och låntagare, men att det blir mer oklart vem som ska driva in skulden och hur. Det faller på varje långivare att göra det var för sig har väl varit kontentan?

Det här måste ju betyda att i fall av konkurs så måste varje långivare få en lista med namn och belopp för varje lån så att de kan ta hand om dessa skulder? Även om en konkursförvaltare har hand om listan så måste det ju i något skede övergå till långivaren om ingen annan aktör tar över verksamheten? Är det här rätt uppfattat eller ligger det till på något annat sätt?
Citera
2013-10-07, 13:15
  #1109
Medlem
Hej Alla Flashbackare.

Vi är fortfarande kvar i tråden, men precis som ni skriver så har det inte följts upp lika flitigt som vanligt och detta ber vi om ursäkt för. Jag vill passa på att förtydliga att om man har en fråga som man akut behöver ha svar på så är det enkelt att ringa oss och få svar direkt istället för att fortsätta vänta på svar här och bli irriterad när det tar en stund innan svaret kommer. Jag svarar alltid alla kunder som ringer in på en gång.

Med detta sagt så vill jag också förtydliga att detta inte är någon ursäkt eller undanflykt för att ni inte ska få svar på era frågor här. Det är bara information till er som känner att ni måste få snabbare svar.

Jag vill börja med att informera om att vi idag har uppdaterat systemet så att utlåningen kan stoppas på enskilda marknader när man gör ett maximalt uttag och vill stoppa resterande 10% för utlåning. Jag hoppas att ni blir nöjda med denna uppdatering som ni efterfrågat ett längre tag.

Förlustregistreringarna som skett i September ligger helt i linje med det vi sagt tidigare att man genomföra förlustregistreringar några gånger per år. Dock blev det lite olyckligt där det blev två stycken registreringar gjorda tätt inpå varandra, en mindre och en större. Det hade självklart varit bättre om de hamnat på en och samma körning då det hade minskat förvirring samt underlättat för oss då vi hade sluppit mycket frågor och funderingar.
Nu blev det tyvärr så denna gång.
Annars är det inget som är konstigt eller okontrollerat med dessa förlustregistreringar.

Nu kommer svar på de frågor som jag hittat i tråden sedan jag svarade sist.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-10-07, 13:33
  #1110
Medlem
Citat:
Jag hade förstått det som att det enbart lånas ut poster större än 100 när det inte finns tillräckligt tillgängligt kapital hos andra långivare vid tidpunkten. Men det verkar nästan som att det regelmässigt blir större poster just vid insättning av x antal tusen.
Vad är grejen med det?

Hej QuiteNice.

Anledningen till att det blir något större poster än 100 kr beror precis som du säger på att det vid utlåningstillfället inte finns tillräckligt med långivare med tillgängligt kapital för att hålla posterna på 100 kr. Detta är tyvärr inget vi kan ändra på utan systemet fungerar på detta sätt för att du ska få spridning på dina pengar. Finns det inte lagom många långivare så är alternativet att pengar inte lånas ut och det är ingen bra lösning. Finansiering på 200 kr i ett lån är väldigt bra och ska inte påverka ditt konto i någon större utsträckning.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-10-07, 13:56
  #1111
Medlem
Citat:
Jag vill börja med att informera om att vi idag har uppdaterat systemet så att utlåningen kan stoppas på enskilda marknader när man gör ett maximalt uttag och vill stoppa resterande 10% för utlåning. Jag hoppas att ni blir nöjda med denna uppdatering som ni efterfrågat ett längre tag.
Yaay, nice
Bra jobbat gubbar!

Härligt att ser dig tillbaka också

Citat:
Finns det inte lagom många långivare så är alternativet att pengar inte lånas ut och det är ingen bra lösning.
Håller med. Tack för svaret.

Har du ett direktnummer Thomas?
Citera
2013-10-07, 15:05
  #1112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej Alla Flashbackare.

Vi är fortfarande kvar i tråden, men precis som ni skriver så har det inte följts upp lika flitigt som vanligt och detta ber vi om ursäkt för. Jag vill passa på att förtydliga att om man har en fråga som man akut behöver ha svar på så är det enkelt att ringa oss och få svar direkt istället för att fortsätta vänta på svar här och bli irriterad när det tar en stund innan svaret kommer. Jag svarar alltid alla kunder som ringer in på en gång.

Med detta sagt så vill jag också förtydliga att detta inte är någon ursäkt eller undanflykt för att ni inte ska få svar på era frågor här. Det är bara information till er som känner att ni måste få snabbare svar.

Jag vill börja med att informera om att vi idag har uppdaterat systemet så att utlåningen kan stoppas på enskilda marknader när man gör ett maximalt uttag och vill stoppa resterande 10% för utlåning. Jag hoppas att ni blir nöjda med denna uppdatering som ni efterfrågat ett längre tag.

Förlustregistreringarna som skett i September ligger helt i linje med det vi sagt tidigare att man genomföra förlustregistreringar några gånger per år. Dock blev det lite olyckligt där det blev två stycken registreringar gjorda tätt inpå varandra, en mindre och en större. Det hade självklart varit bättre om de hamnat på en och samma körning då det hade minskat förvirring samt underlättat för oss då vi hade sluppit mycket frågor och funderingar.
Nu blev det tyvärr så denna gång.
Annars är det inget som är konstigt eller okontrollerat med dessa förlustregistreringar.

Nu kommer svar på de frågor som jag hittat i tråden sedan jag svarade sist.

Mvh
TrustBuddy


ni svarar ju varken i telefon eller på mail.....
Citera
2013-10-07, 15:16
  #1113
Medlem
Citat:
Hej Trustbuddy,

Varför är situationen på den danska marknaden så rejält mycket sämre än den svenska? Jag har inte haft intäkter alls de senaste 3 månaderna i Danmark, bara rejäla förluster.

Svara på det här, utan att hänvisa till det danska kontoret är ni snälla. Red ut det internt utifall ni inte har informationen omedelbart tillgänglig.

Hej Frontlinjen.

Tyvärr så har jag inget bättre svar till dig, det enklaste är att maila det Danska kontoret och ställa din fråga där. Jag arbetar med Marknadsföring och tyvärr har jag inte detaljinformation om en enskild marknad och en kunds konto på denna marknad.

Det jag kan informera om är att Danska marknaden ska fungera som våra andra marknader. En skillnad mot den Svenska är dock att man utför förlustregistreringar mer löpande än vi gör på den Svenska marknaden och därför får man fler antal förluster där som är mindre i belopp per gång.
Har du ett konto med dålig utveckling så är det vanligaste att man har ett litet sparande där man enbart har ett fåtal lån. Det gör att om ett lån hamnar i betalningssvårigheter så påverkar det kontot mer eftersom detta lån utgör en stor procent av ditt totala sparande.

Men som sagt så är det enormt svårt för mig att ge dig ett bra svar här då jag inte kan se ditt konto och inte arbetar på marknaden du frågar om. Jag hoppas du blir nöjd med svaret.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-10-07, 15:19
  #1114
Medlem
Hej Madnug

Tack för ditt trevliga inlägg, din positiva inställning glädjer mig!

Jag har ett direktnummer men vill helst inte lämna ut det på Flashback. Men maila specialsupport@trustbuddy.com så ska du få det.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-10-07, 15:21
  #1115
Medlem
Hej The-Wiking

Det är alltid tråkigt att höra att kunder känner att dom inte kommer fram eller får svar på sina frågor.

Jag ber dig göra samma sak som Madnug och maila mig på specialsupport@trustbuddy.com så så kommer du få garanterat svar.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-10-07, 15:24
  #1116
Medlem
Citat:
När öppnas dessa marknader för oss långivare?

Börjar bli dags att dra sig ur den svenska marknaden. 4,75% i ränta på senaste 10 månaderna.
Känns som marknad efter marknad faller ihop.

Hej cyTs

Jag har inget datum för när dessa marknader kan komma att bli tillgängliga för utlåning. I dagsläget är de nya marknaderna endast öppna för inlåning. Men vi arbetar som vanligt med förbättra verksamheten och förhoppningsvis kommer alla aktiva marknader öppna för utlåning snart.

Mvh
TrustBuddy
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback