2014-11-25, 06:23
Medlem
sherms avatar
Citat:
Below are the video and transcript to Geert Wilders’ speech at the David Horowitz Freedom Center’s 20th Anniversary Restoration Weekend. The event took place Nov. 13th-16th at the Breakers Resort in Palm Beach, Florida.
http://www.frontpagemag.com/2014/frontpagemag-com/geert-wilders-islams-war-against-the-free-west/

Vad tycks om talet? Har Geert Wilders rätt? Är det vi som är Israel? Bör muslimerna tvingas till att lämna islam eller riskera utvisas? Har västerlandets mångkulturella politiker edsvurit sig till koranen utan att ens berätta att de konverterat? Ibland undrar man ju på riktigt om det inte är så...
Senast redigerad av sherm 2014-11-25 kl. 06:26.
Citera
2014-11-25, 10:24
Medlem
pickledonions avatar
Att vi är Israel är inte bokstavligt menat, utan bildligt. För den poängen han vill göra i talet så stämmer det nog ganska bra. Han säger ju inte heller att muslimer bör tvingas lämna islam eller utvisas, det var väl mer att muslimer som vill strida för IS borde fängslas eller aldrig tillåtas återvända efter att de har lämnat landet för att strida för IS. Det var hur man än vänder och vrider på det ett väldigt starkt tal. I princip perfekt retorik för målgruppen.
Citera
2014-11-25, 14:15
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pickledonion
Att vi är Israel är inte bokstavligt menat, utan bildligt. För den poängen han vill göra i talet så stämmer det nog ganska bra. Han säger ju inte heller att muslimer bör tvingas lämna islam eller utvisas, det var väl mer att muslimer som vill strida för IS borde fängslas eller aldrig tillåtas återvända efter att de har lämnat landet för att strida för IS. Det var hur man än vänder och vrider på det ett väldigt starkt tal. I princip perfekt retorik för målgruppen.

Jag tror det bildspråket talade väldigt direkt till åhörarna, osäkert om det skulle tas emot lika väl här med tanke på den rådande situation vi befinner oss i. I USA är det, som jag förstår, väldigt många som tror att Israel som nationalstat är detsamma som den rent bibliska nationen Israel. Gissningsvis har vi fler palestinavänner här i Sverige, och nog får man säga att våra problem skiljer oss från Israel då vi har har att göra med en importerad MENA-konflikt.
Citera
2015-02-20, 11:49
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Min mamma tycker det är onödigt av Geert Wilders att provocera Islam då attentat som i Paris kan hända, varpå min fråga blev:

Vill du leva i ett fritt och öppet samhälle eller vill du ha det som i Saudiarabien och Iran?

Citera
2015-02-20, 11:55
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Bör muslimerna tvingas till att lämna islam eller riskera utvisas?
Ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in