2014-11-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ficco
Vad är poängen att ursäkta sig och skriva ut en stor vägg med text när man har internetpöbeln efter sig, för ursäktar man sig är man manipulativ och endast ledsen för att man blivit påkommen, och svarar man inte alls så är man ett kuko oavsett. Försvarar inte han alls, har knappt följt det här, men det du säger nu är ju bara skitsnack. Du vill att han ska visa ånger och tillgivenhet, för att sedan kunna slå undan hans ursäkt.

Alla blir plötsligt helgon i såna här situationer. Sluta låtsas.
Inte alls. Du får gärna sluta berätta för mig vad jag tycker.
OM du läser hans text och har ett uns av läsförståelse kan du ju se att han tar inget eget ansvar för det han gjort.
Snubben han tafsade på, ja dom hade ju minsann en historia av konflikt som vi läsare inte känner till - så vi har ingen rätt att döma. En av tjejerna han slog ville ju minsann sen komma på hans 18-årsfest, så det är ju inge större bekymmer med det heller.
Citera
2014-11-23, 10:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CBlol
Jag har gått på samma skola som denna snubbe. Utan att känna honom så har man fått vibbar utav att han är smått utvecklingsstörd.
Blev oerhört förvånad när jag såg att han blivit krönikör på en hyfsat stor tidning. Men man uppfattar ju genast fallgropar i hans texter.

Det är väl just det som krävs för att vara feminist.
Citera
2014-11-23, 12:13
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
http://mohamedtouzari.colin.se/2014/11/22/min-trovardighet-hos-er-ma-vara-pa-botten-men-jag-kommer-att-kampa-for-att-bygga-upp-den/

Buuuhuhuhu! Verkar konstigt att vissa försvarar honom, inte sätt någonting i den här tråden men på facebook finns det ett par stycken. För det första har någon i det offentliga rummet någonsin haft något förtroende för människan förutom möjligen Nyheter 24as personalansvarige samt deras VD?
Femenister (Med femenister menar jag PK femenister som förstört ordet överlag) är ju generellt sätt dumma i huvudet men är de så dumma så att de skulle kunna få förtroende för sopan igen?
Vet någon varför han tagit på sig den här ställningen överhuvudtaget? Med tanke på att han knappast står för någonting av det han skriver, verkar som att det är extremt enkelt att bli en stor person i pk vänsterns värld om man bara är dum i huvudet nog för det samt har mycket dubbelmoral.
Citera
2014-11-23, 19:50
Avslutad
Hela inlägget på hans blogg är borta nu.
Citera
2014-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletPlit
Intresserad blev jag av dina svar här:
Förstår jag dig rätt att du står på Mohammeds sida och tycker det gått för långt. Att han visserligen gjorde lite fel, men att det räcker med kritik mot honom nu?

Om ja på detta.

Gäller det även om det inte är feminister och/eller invandrade som gör samma fel? Dvs står du upp för dem med? tex valfri uthängd person som står för åsikter du inte står för.

jag har väldigt intresserad av att du som feminist helt plötsligt står upp och försvarar en kvinnomisshandlare, en tafsare, en hycklare, en tjuv som stjäl från invandrare(de fattigaste tom)... ett riktigt SVIN av det kön som feminister hatar.
Alla människor är värda en andra chans tycker jag men visst det var extremt dåligt det som han gjorde.
Citera
2014-11-23, 22:07
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul
Alla människor är värda en andra chans tycker jag men visst det var extremt dåligt det som han gjorde.
Så enligt dig är Anders Eklund värd en andra chans när han kommer ut ifrån fängelset och få anställning på ett dagis?
OT Visst folk gör fel o.s.v men det är sådan dubbelmoral, den här killen har varit delaktig i kvinnomisshandel och stulit från tiggare vilket gör honom direkt olämplig att ha hand om dessa frågor. På 3 år går man inte ifrån att ha stulit från folk som har det mycket sämre misshandla kvinnor till att bli extrem feminist så enkelt är det. Den här killen är dum i huvudet och borde lämna det offentliga rummet istället för att bygga upp något förtroende igen som han aldrig någonsin haft.

Förvånar mig att Nyheter 24 inte säger upp honom då det är ganska känt nu och de saker han dömts för är ingenting dom står bakom "gissar jag på"
Citera
2014-11-23, 22:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CherryJul

Känns som den här liraren fått både en andra, tredje, fjärde och femte chans.
Citera
2014-11-24, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Känns som den här liraren fått både en andra, tredje, fjärde och femte chans.

A: Jag är feminist och jag avskyr män.
FNazi: Hurra. Vad bra du är!
A: Oj nu avslöjades jag att vara en kvinnomisshandlare och en tjuv.
FNazi: Gör inget. Du är ju feminist. Hurra. vad bra du är!

A: Jag är en kvinnomisshandlare.
FNazi: Hata hata hata döda döda.
A: Men nu är jag en feminist.
Fnazi: hata hata döda döda.
A: Men titta jag är rasifierad.
Fnazi: Hurra. Vad bra du är. Du är förlåten.

Slutsats. Feminismen anser att människor är olika värda beroende på hudfärg.
Slutsats 2: Feminister är rasister. (men det var ju inget nytt)
Citera
2014-11-24, 01:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Så enligt dig är Anders Eklund värd en andra chans när han kommer ut ifrån fängelset och få anställning på ett dagis?
OT Visst folk gör fel o.s.v men det är sådan dubbelmoral, den här killen har varit delaktig i kvinnomisshandel och stulit från tiggare vilket gör honom direkt olämplig att ha hand om dessa frågor. På 3 år går man inte ifrån att ha stulit från folk som har det mycket sämre misshandla kvinnor till att bli extrem feminist så enkelt är det. Den här killen är dum i huvudet och borde lämna det offentliga rummet istället för att bygga upp något förtroende igen som han aldrig någonsin haft.

Förvånar mig att Nyheter 24 inte säger upp honom då det är ganska känt nu och de saker han dömts för är ingenting dom står bakom "gissar jag på"
Han jobbade inte på dagis - så skulle han börja på dagis efter avtjänat straff så får han en första chans där ...

Dessutom enbart barnsligt med sådan exempel.

Killen kan mycket väl ha blivit klokare på några år - i synnerhet som han är åldern där människor normalt mognar och förändras, både till beteende och i åsikter.
Däremot skötte han det här så jäkla osnyggt att han givetvis inte blir trovärdig. Har han ändrat sig så borde han ha klivit fram och visat att han tar ansvar för det han gjort och förklarat varför han inte längre står för det - och i det givetvis fått finna sig i att bli ifrågasatt.
Nu valde han att försöka förneka och tysta kritiken istället -- det tyder ju inte på att han tar ansvar direkt - och därmed kan han inte vara trovärdig i den linje han drev.
Citera
2014-11-24, 17:14
Medlem
naegleriafowleris avatar
Fy fan, ju mer jag tänker på detta scenariot desto mer äcklad blir jag. Kan se det framför mig, hur han går fram mot en liten tjej och spottar en massa härsket hamburgarkött i ansiktet på stackarn, sen står han där och skrattar och njuter av att ha förnedrat en liten tjej, för han är så jävla ful och äcklig att han aldrig kan få en tjej.
Citera
2014-11-24, 17:30
Medlem
naegleriafowleris avatar
Han har misshandlat en tjej.
Han har sexuellt ofredat en tjej.
Han har stulit från en fattig människa.

Det är svårt för mig att avgöra vad som är moraliskt mest lågt att göra. Att stjäla från en fattig människa är så fel på alla plan. En människa som är fattig behöver ju sina ägodelar mer än någon annan, hur kan man vara så känslokall att man stjäl från en tiggare?

Misshandel, ok om det är ett vanligt krogslagsmål, då är man bara ett as som förstör för alla andra, men att slå en tjej, som är så mycket mindre än sig själv, det är jävligt lågt, jävligt lågt och fegt.

Men sen har vi ju det sexuella ofredandet. Det måste vara värst i fall det är vad jag tror att det är, nämligen ett misslyckat våldtäktsförsök.

Det här är en farlig människa utan impulskontroll. Nyheter24, vad tänkte ni med när ni anställde denna defekta människa?
Citera
2014-11-24, 22:09
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naegleriafowleri
Han har misshandlat en tjej.
Han har sexuellt ofredat en tjej.
Han har stulit från en fattig människa.

Det är svårt för mig att avgöra vad som är moraliskt mest lågt att göra. Att stjäla från en fattig människa är så fel på alla plan. En människa som är fattig behöver ju sina ägodelar mer än någon annan, hur kan man vara så känslokall att man stjäl från en tiggare?

Misshandel, ok om det är ett vanligt krogslagsmål, då är man bara ett as som förstör för alla andra, men att slå en tjej, som är så mycket mindre än sig själv, det är jävligt lågt, jävligt lågt och fegt.

Men sen har vi ju det sexuella ofredandet. Det måste vara värst i fall det är vad jag tror att det är, nämligen ett misslyckat våldtäktsförsök.

Det här är en farlig människa utan impulskontroll. Nyheter24, vad tänkte ni med när ni anställde denna defekta människa?

Snälla, om du inte orkar läsa domarna så kan du ju i alla fall läsa några sidor i tråden.
Nej, han har INTE sexuellt ofredat en tjej. Det var en kille, och nej av domen att döma så var det inte frågan om något våldtäktsförsök.

Och nej det var inte något vanligt krogslagsmål.

Nu säger jag inte att det ena är bättre än det andra. Men var lite insatt om du ska komma med påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in