2014-11-24, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag skulle också vilja veta LA:s fullständiga namn.
Länk till dom finns på sidan 34
Citera
2014-11-24, 21:05
Medlem
Skulle inte förvåna mig om denna "sjuksköterska" också gett sig på patienter som inte föll honom i smaken. Vem vet hur många patienter han mördat!
Citera
2014-11-24, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Vad tror ni att polisen väntar på? Har de fått in ett tips om var kroppen är begravd så kan de väl gräva där direkt, samtidigt som de bearbetar tipset i övrigt?
Dom är väl antagligen hösttrötta.
Citera
2014-11-24, 21:09
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Skulle inte förvåna mig om denna "sjuksköterska" också gett sig på patienter som inte föll honom i smaken. Vem vet hur många patienter han mördat!

Synd att tråden ska förpestas av såna som dig. Om man vill föra en seriös diskussion inser man snart att det är en omöjlighet.
Citera
2014-11-24, 21:09
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallare77
Har haft den känslan i flera år att det kan vara samma man i båda fallen.
LA var kanske ute och åkte och det var tillfället som gjorde gärningsmannen.

Jag tvivlar verkligen på att det var samma gm. I alla fall om gm i Johan-fallet är LA, moderns f d pojkvän. Om LA är gm (vilket det väl inte finns mycket som talar emot) så var mordet och/eller motivet personligt. Johan kände LA, som hade haft ett förhållande med Johans mor. Motivet kan ha varit hämnd eller ett försök att skrämmas, som gick fel el dyl.

Det finns, vad jag vet, inga som helst kopplingar mellan Olle och LA. Har svårt att tänka mig att LA var en potentiell seriemördare som åkte runt för att döda pojkar/unga män.

Finns väl ingenting som pekar mot att det skulle vara samma gm. Eller vad menar du att det skulle vara, som gjort att du fått den känslan?
Senast redigerad av Prinzezzan 2014-11-24 kl. 21:12.
Citera
2014-11-24, 21:16
Medlem
Känns lite lurt det här. Stämmer inte tipset lite för väl med den gärningsbeskrivning som Pelle Svensson la fram i det enskilda åtalet; Telefonsamtalet, "sömnmedlet", baksätet, ICA, muffins, förbränningsugnen. Tipset känns lite tillrättalagt som om någon velat få med alla delar, men finns det en film med LA så visst.

Det är också lite märkligt att man inte redan har grävt eller hört LA om tipset kom redan i våras/somras. Säger det något om trovärdigheten? Snart är det ju tjäle i backen.
Senast redigerad av Myrek 2014-11-24 kl. 21:28.
Citera
2014-11-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Synd att tråden ska förpestas av såna som dig. Om man vill föra en seriös diskussion inser man snart att det är en omöjlighet.

Vad exakt är det som är omöjligt menar du?
Citera
2014-11-24, 21:22
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Vad exakt är det som är omöjligt menar du?

Borde inte du förklara vad som är möjligt istället då? Du påstår ju en massa saker.
Citera
2014-11-24, 21:25
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Känns lite lurt det här. Stämmer inte tipset lite för väl med den gärningsbeskrivning som Pelle Svensson la fram i det enskilda åtalet; Telefonsamtalet, "sömnmedlet", baksätet, uppvaknandet, ICA, muffins, förbränningsugnen. Tipset känns lite tillrättalagt som om någon velat få med alla delar, men finns det en film med LA så visst.

Det är också lite märkligt att man inte redan har grävt eller hört LA om tipset kom redan i våras/somras. Säger det något om trovärdigheten? Snart är det ju tjäle i backen.

Felpost
Senast redigerad av Crime-boy 2014-11-24 kl. 21:27.
Citera
2014-11-24, 21:26
Medlem
Crime-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrek
Känns lite lurt det här. Stämmer inte tipset lite för väl med den gärningsbeskrivning som Pelle Svensson la fram i det enskilda åtalet; Telefonsamtalet, "sömnmedlet", baksätet, uppvaknandet, ICA, muffins, förbränningsugnen. Tipset känns lite tillrättalagt som om någon velat få med alla delar, men finns det en film med LA så visst.

Precis..alla detaljer finns ju redan på pränt. Troligen Quick nr 2 som ligger bakom.
Citera
2014-11-24, 21:29
Medlem
TjurenFerdinands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Någon som kan skriva ut LA:s fullständiga namn? Jag har kollat i tråden men hittar det inte. Mer info om honom?

Någon som vet vem det är som har erkänt?

Citat:
Jag skulle också vilja veta LA:s fullständiga namn.

Den man som åtalades finns på Ratsit.
Är det någonstans bekräftat att det är han som nu ska ha erkänt?
Citera
2014-11-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy
Borde inte du förklara vad som är möjligt istället då? Du påstår ju en massa saker.

Du menar ju att du inte kan diskutera i tråden om någon annan har andra tankar och idéer än du själv. Det är väl bara att ignorera det jag skriver om det inte faller dig i smaken?

Vad som är möjligt bakom sekretess är i princip vad f-n som helst, vilket du borde veta som troligen jobbar inom vården - för annars hade du inte hakat upp dig på det jag skrev. En sjuksköterska som tar de risker LA gjorde med Johan ute i samhället kan självklart även göra saker i en skyddad undangömd miljö, vilket vårdverksamheten är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in