2014-11-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Den officiella bilden att Ramis släkt skulle vara emot Amani Madi kanske är sann..
I viss mån.

Men jag tror att Ramis planer att dra till Holland absolut INTE innefattade AMANI MADI!!!
(Amani Madi hade antagligen forhoppn. Hon hade nog fått för sig att de tillsammans skulle bosätta sig i Holland så fort Madleen och Mohammed fått sina PUT!

Jag förstår inte hur Rami och Madi träffades och blev kära i varandra då ingen av dem har berättat om detta, inte heller Yaras föräldrar. Rami bodde inte ens i Gaza och Madi var en frånskild kvinna som sov med sin mamma eller med sina syskonbarn, visserligen i Gaza men långt från Ramis familj. Jag tror att det var ett arrangerat äktenskap. Familjerna kom överens om att gifta bort sina svarta får med varandra och skicka dem utomlands med en påhittad asylhistoria, för att slippa skämmas för dem. Jag undrar hur ofta Rami egentligen har åkt till Holland. Kanske har han en annan ''fru'' där som han planerade att flytta ihop med så fort han slapp Yara.
Citera
2014-11-24, 20:35
Medlem
sylvialikenss avatar
Undrar när de andra kvinnorna Rami uppvaktat ska träda fram!
Citera
2014-11-24, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag förstår inte hur Rami och Madi träffades och blev kära i varandra då ingen av dem har berättat om detta, inte heller Yaras föräldrar. Rami bodde inte ens i Gaza och Madi var en frånskild kvinna som sov med sin mamma eller med sina syskonbarn, visserligen i Gaza men långt från Ramis familj. Jag tror att det var ett arrangerat äktenskap. Familjerna kom överens om att gifta bort sina svarta får med varandra och skicka dem utomlands med en påhittad asylhistoria, för att slippa skämmas för dem. Jag undrar hur ofta Rami egentligen har åkt till Holland. Kanske har han en annan ''fru'' där som han planerade att flytta ihop med så fort han slapp Yara.

Madi och Rami verkar som två vilsna planeter. Men jag tror ändå att dom resonerat ihop sig rejält innan dom ringde ambulansen.

Dom spelar roller som i en iscensatt pjäs.

Är min känsla.
Citera
2014-11-24, 20:38
Medlem
Det är kanske inte vem/vilka som helst som åtar sig uppdrag i människosmuggelbranschen.

Ramis och Amani Madis livssituationer och (bristande-) karaktärer kom nu till användning för både dem själva och för släkt/klaner. Win, win! Yara (ett av flera barn i härvan?) fick funka som ankare (men det VILLE INTE RAMI!), så fattar jag det som.
Senast redigerad av commandaria 2014-11-24 kl. 20:42.
Citera
2014-11-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madi och Rami verkar som två vilsna planeter. Men jag tror ändå att dom resonerat ihop sig rejält innan dom ringde ambulansen.

Dom spelar roller som i en iscensatt pjäs.

Är min känsla.
A

Så är det förstås men Rami litade inte på intrigen utan började improvisera...
Citera
2014-11-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av commandaria
Det är kanske inte vem/vilka som helst som åtar sig uppdrag i människosmuggelbranschen.

Ramis och Amani Madis livssituationer och (bristande-) karaktärer kom nu till användning för både dem själva och för släkt/klaner. Win, win! Yara (ett av flera barn i härvan?) fick funka som ankare (men det VILLE INTE RAMI!).

Rami var i tanken redan på väg till Holland, Yara blev som ett ankare kring hans vingar vidare. Sverige var bara ett transitland.

Tror inte Madi och sönerna fanns inbokade på den framtidsresan.
Citera
2014-11-24, 20:48
Medlem
Citat:
A

Precis. För han ville samtidigt också bli av med Madi. Hon hade spelat ut sin roll. Att ge honom PUT.
Citera
2014-11-24, 20:56
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
A

Eller har en egen plan.
De kan också ha ett samförstånd om att Amani får skulden och Rami ska räddas i första hand, men de hann kanske inte gå igenom alla detaljer varför Rami forsätter brodera ut medan Amani inte vet vad hon ska säga.

Tänk om han sa typ, "Säg ingenting - det här sköter jag!. Jag kan mycket om juridik och kriminalteknik, jag vet precis hur man ska göra".

EDIT: Alltså, att hon ska säga så lite som möjligt för att undvika motsägelser då de inte hunnit prata ihop sig om allt.
Senast redigerad av TigerKid 2014-11-24 kl. 21:01.
Citera
2014-11-24, 20:57
Medlem
Amani Madi har nu anledning till SKYDDAD IDENTITET så länge Rami lever.
Att han inte i rätten talar så värst illa om Amani Madi beror på¨(TROR JAG) att han som psykopat redan smidit plan A, plan B och plan C.

Hans hat och motvilja till Amani Madi är nu efter diverse avslöjanden kollossal. Rami önskar givetvis att hon dödas, men att HAN inte uppfattas som den som ligger bakom det heller...
Senast redigerad av commandaria 2014-11-24 kl. 21:04.
Citera
2014-11-24, 20:58
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rami var i tanken redan på väg till Holland, Yara blev som ett ankare kring hans vingar vidare. Sverige var bara ett transitland.

Tror inte Madi och sönerna fanns inbokade på den framtidsresan.
Fast har vi något mer än hollandsresan som tyder på att han hade för avsikt att flytta dit?

De flesta utlandsresor man gör - nöjes- såväl som jobbresor - har inte som mål att bosätta sig i landet.
Senast redigerad av TigerKid 2014-11-24 kl. 21:02.
Citera
2014-11-24, 21:05
Medlem
Citat:

Inte skickar man iväg ett barn till de två släkternas svarta får?
Citera
2014-11-24, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte skickar man iväg ett barn till de två släkternas svarta får?

Det beror på. Jag skulle säga att man överhuvudtaget inte skickar sin åttaåring till ett främmande land, särskilt om man varken litar på eller gillar kvinnan som ska ta hand om barnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in