2013-10-17, 21:40
Medlem
Finns det ett bra ställe där folk röker öppet här i stan? Har varit här i några månader och inte funnit nånting hittils, trots att jag har frågat vettiga människor på krogen etc. Hjälp!
2013-10-17, 21:47
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drengurinn
Finns det ett bra ställe där folk röker öppet här i stan? Har varit här i några månader och inte funnit nånting hittils, trots att jag har frågat vettiga människor på krogen etc. Hjälp!

Ställen folk röker öppet på är nog ovanliga även om det såklart händer att man ser folk röka i nån park eller så på vår/sommar.
2013-10-17, 21:55
Medlem
Ja, altså, kanske hade jag för stora förväntningar, speciellt när vädret har blivit så äckligt finns det knappast folk som hänger ute och röker. Ska nog fråga runt mer iallafall, det verkar vara den bästa vägen för att hitta nåt bra röka.
2013-10-21, 22:27
Medlem
Shit verkar som jag betalar lite mer en jag borde. Måste smyga in på någon nation för att leta nya kranar...
2014-02-05, 19:46
Medlem
Zhuguliangs avatar
Det är svårt som icke-student att hitta bra röka i Uppsala. Jag har letat lite smått ett bra tag nu men inte hittat något seriöst eller tryggt. Har även stött på civilpolis utanför nationer som gått omkring och tjuvlyssnat efter drogdiskussioner, så var försiktiga.
2014-02-18, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhuguliang
Det är svårt som icke-student att hitta bra röka i Uppsala. Jag har letat lite smått ett bra tag nu men inte hittat något seriöst eller tryggt. Har även stött på civilpolis utanför nationer som gått omkring och tjuvlyssnat efter drogdiskussioner, så var försiktiga.

Frågan är hur man ens hittar sånt som student. Nationerna är ändå relativt drogfria. Det kanske finns i flogstaområdet dock?
2014-09-16, 17:23
Medlem
Sho, måste säga att jag förstår inte riktigt hur man kan klaga på denna staden då jag lyckats hitta drygt 2-3 pers redan dock var det ingen direkt kontakt (eller någon jag tyckt gett mig ett ''normalt pris'' tex 700 för 4 så visst att man självbara fått tag i mellan händer) då men fortfarande känner jag att i denna staden att inte röka är konstigt bland ungdomar ? Men jag kan ha fel självklart då jag har dygt 20 dagar erfarenhet till staden än sålänge. Men kan man lägga fram en fråga som någon vänlig själ kanske kan svara på, Årsta är jag hört både gott och dåligt om. Någon som kan ge mig en bra bild ? Bor själv vid Åcentrum och gillar det skarpt tycker själv det känns som ett tjockt najs område, lite mindre utlänningar än hemma men känns som Årstabor är rätt trevliga av sig om man får jämföra haha
2014-09-24, 23:59
Medlem
Fattar inte ett skit... Vad skulle t. ex. grön majja kosta?
2014-11-23, 17:12
Medlem
Om man vill hitta gatuförsäljare, vart ska man leta då? Känns som att det är extremt snuttätt i hela centrala uppsala. Gottsunda har en del sagt, vart i Gottsunda? Rent hypotetiskt alltså. Är inte student och kan inte springa runt på nationer.
2014-11-23, 17:34
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manssmekaren
Om man vill hitta gatuförsäljare, vart ska man leta då? Känns som att det är extremt snuttätt i hela centrala uppsala. Gottsunda har en del sagt, vart i Gottsunda? Rent hypotetiskt alltså. Är inte student och kan inte springa runt på nationer.

Gå och snacka med alkisarna vid bänkarna vid kyrkan, de brukar kunna peka dig vidare till rätt personer.
2014-11-23, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Gå och snacka med alkisarna vid bänkarna vid kyrkan, de brukar kunna peka dig vidare till rätt personer.
Säkert ingen dum idé! Vilken kyrka tänker du på? Domkyrkan brukar var rätt alagarfritt.
2015-01-06, 22:26
Medlem
SirMunchalots avatar
Jag får tag på 5 för 5. Alltid bra kvalle hos kranen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in