Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-11-18, 22:51
Medlem
mr.demons avatar
Jag vet inte om tråden är rätt placerad?

Men jag undrar om det finns nån chans i världen att man kan återställa bilder som skicktas till en på MSN chatt?

De bilder jag har i åtanke var en 2-3 år sedan jag fick skickade till mig när jag chattade men kvinnan i fråga. Det är inga sexbilder eller så, utan bilder från USA som jag har blivit av med, och kvinnan har jag ingen kontakt med längre. Omöjligt va?
Citera
2014-11-18, 23:50
Det kan du glömma.
Citera
2014-11-18, 23:55
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Det kan du glömma.

Som sagt, det kan du glömma, eller fetglömma, som ungdomen skulle sagt.
Även om du skulle ha något spår av dem kvar på hårddisken skulle de ändå vara överskrivna så många gånger att det gör det stört omöjligt att återställa dem. Såvida du inte låtit datorn stå avstängd i en garderob sen du blev av med bilderna vill säga
Citera
2014-11-19, 00:00
Medlem
mr.demons avatar
Okej. Tack för svar. Bara undrade.
Citera
2014-11-19, 00:06
Medlem
m0nkees avatar
Nu har säkerligen hårddisken både formaterats och skrivits över ett flertal gånger men det gör nog inget att slänga in ett tips ändå.

Testa att köra en deep scan med https://www.piriform.com/recuva och se vad som kommer fram.

Du har ju knappast något att förlora på det.

Detta givetvis förutsatt att du har tillgång till datorn bilderna i fråga ska ha sparats på.
Citera
2014-11-19, 00:36
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0nkee
Nu har säkerligen hårddisken både formaterats och skrivits över ett flertal gånger men det gör nog inget att slänga in ett tips ändå.

Testa att köra en deep scan med https://www.piriform.com/recuva och se vad som kommer fram.

Du har ju knappast något att förlora på det.

Detta givetvis förutsatt att du har tillgång till datorn bilderna i fråga ska ha sparats på.

Jag hämtade hem det du länkade till, men hur vet jag att den återställer de bilderna jag är ute efter? Jag har inte ens döpt dom till nåt. Denna dator är gammal och jag har säkert tagit bort 10000 tals bilder, filmer, musik osv?
Citera
2014-11-19, 00:40
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag hämtade hem det du länkade till, men hur vet jag att den återställer de bilderna jag är ute efter? Jag har inte ens döpt dom till nåt. Denna dator är gammal och jag har säkert tagit bort 10000 tals bilder, filmer, musik osv?

Försök inte ens, du kommer få sitta i evigheters evighet med att kolla igenom bilder och du kommer med största sannolikhet inte lyckas hitta bilderna.
Skulle du mot all förmodan lyckas hitta en hundradels tumnagel av en bild är det fortfarande stört omöjligt att återskapa
Citera
2014-11-19, 00:46
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Försök inte ens, du kommer få sitta i evigheters evighet med att kolla igenom bilder och du kommer med största sannolikhet inte lyckas hitta bilderna.
Skulle du mot all förmodan lyckas hitta en hundradels tumnagel av en bild är det fortfarande stört omöjligt att återskapa

Förstod nästa det. Så jävla störande bara att jag tog bort bilder jag borde ha sparat på extern disk.

Förmodligen är det som du säger att det inte går att återskapa som du skriver, men har jag tråkigt nån dag så kan jag ju gå igenom allt som återställs bara för skojs skull.

Fast man vet ju heller inte vart på datorn dom hamnar, om man inte kommer ihåg vart den var sparad innan. Kan bli ett jävla slitgöra för nån bild som förmodligen inte går att återställa.
Citera
2014-11-19, 00:51
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Förstod nästa det. Så jävla störande bara att jag tog bort bilder jag borde ha sparat på extern disk.

Förmodligen är det som du säger att det inte går att återskapa som du skriver, men har jag tråkigt nån dag så kan jag ju gå igenom allt som återställs bara för skojs skull.

Fast man vet ju heller inte vart på datorn dom hamnar, om man inte kommer ihåg vart den var sparad innan. Kan bli ett jävla slitgöra för nån bild som förmodligen inte går att återställa.

Inte bara förmodligen, det är så. Du har noll och ingen chans att återskapa bilderna efter så lång tid. Inte för att vara en glädjedödare, men lägg ner tanken, det kommer bespara dig en hel del bekymmer och nedstämdhet
Citera
2014-11-19, 01:01
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Inte bara förmodligen, det är så. Du har noll och ingen chans att återskapa bilderna efter så lång tid. Inte för att vara en glädjedödare, men lägg ner tanken, det kommer bespara dig en hel del bekymmer och nedstämdhet

Nää, fan det är lugnt.
Citera
2014-11-20, 12:59
Citat:
Nää, fan det är lugnt.

Om du vill göra ett försök så prova denna http://diskdigger.org/ sök där efter JPEG format, du får upp thumbs på bilder så du ser vad det är, om de sedan går att återställa visar sig vid försök.
Citera
2014-11-23, 00:52
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M1159
Om du vill göra ett försök så prova denna http://diskdigger.org/ sök där efter JPEG format, du får upp thumbs på bilder så du ser vad det är, om de sedan går att återställa visar sig vid försök.

Jag testade och ställde in den på att endast söka på JPEG format, efter cirka 4 timmar så står det kvar på ca 4 procent. Jag pallade fan inte. Ska det söka igenom allt, så lär det ta några år.

Tycker ändå att det är lite märkligt, för det rör sig inte om miljoner bilder som sparats på datorn. om det nu inte är så att det programmet kan fragment av allt som visats, vare sig det sparats eller inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in