2014-11-20, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nu tar du och glor på den här bilden: http://en.wikipedia.org/wiki/Area_51#mediaviewer/File:Groom_Lake_and_Papoose_Lake.jpg Det ljusa i mitten är Groom Lake i USA. Vet du vad det är för ställe? Om du inte vet det så tar du reda på det nu, sedan säger du förlåt och erkänner att du är en lallande djävla idiot eller så håller du helt enkelt käften för tid och evighet. Clown!

Nej, bilden du visar är ett område för att testa olika moment i elektroniskt krig och avser främst många insatserna i taktiska moment, och farkosternas integrering på den "operationella nivån". Din invändning visar ännu en gång att du helt enkelt inte vet vad du pratar om.
Sådant test utförs även i Iran i olika delar men det har ingenting med det föregående att göra. Man utvecklar sin taktiska förmåga i den bilden som du gärna vill att vi ska glo på.

Flygtest har olika faser och innan man kommer till den operationella nivån måste flygegenskaperna analyseras och utvärderas för feedback. Vidare har den operationella nivån olika faser som bör testas i olika miljöer och integreras med inhemska systemen..Det är därför du ser fåtal men olika versioner av t.ex Saeqeh på en operationell nivå, eftersom man fortfarande testar dessa för att senare massproducera ett annat plan, det är alltså något under utveckling.

En annan sak som jag bör tillägga är att jämförelsen mellan USA:s försvarsbudget och Iran är inte talande för hur man klarar sig i ett krig. Anledningen är att USA måste utöva sin makt med militära medel och det i olika geografiska situationer (närvaro överallt). Det är därför viktigt att poängtera att en liknande militär måste anpassa teknologin till olika omständigheter och därmed krävs det mer resurser och pengar.
Senast redigerad av IR5 2014-11-20 kl. 06:25.
Citera
2014-11-20, 19:51
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Nej, bilden du visar är ett område för att testa olika moment i elektroniskt krig och avser främst många insatserna i taktiska moment, och farkosternas integrering på den "operationella nivån". Din invändning visar ännu en gång att du helt enkelt inte vet vad du pratar om.
Sådant test utförs även i Iran i olika delar men det har ingenting med det föregående att göra. Man utvecklar sin taktiska förmåga i den bilden som du gärna vill att vi ska glo på..

Behöver Iran en dryga 7,5 km lång start/landningsbana för att "testa olika moment i elektroniskt krig"??? Det skulle förklara mkt av dina förvirrade inlägg genom åren om du anser det vara nödvändigt för ovannämnda tester.. Herrejösses, tom vilda foliehattidéer om att infångade utomjordingar med deras farkoster härbärgeras på/i Groom Lake är nästan mer trovärdigt än din ovanstående utsaga.
Men hursomhelst, så ser du väl TYDLIGT på bilden en lååååååång start/landningsbana och ett par rätt höga "kullar" i närheten... Du vet, sånna som man inte har i närheten av testflygplatser, eller flygplatser i största allmänhet
Citera
2014-11-20, 21:50
Medlem
Literals avatar
Citat:
Det är därför du ser fåtal men olika versioner av t.ex Saeqeh på en operationell nivå, eftersom man fortfarande testar dessa för att senare massproducera ett annat plan, det är alltså något under utveckling.
Varför inte vidareutveckla F-14 istället?Vet du något?
Citera
2014-11-20, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
FB44?
http://www.ladda-upp.se/bilder/vwpobyfznmrxe/
Citera
2014-11-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wishie
Behöver Iran en dryga 7,5 km lång start/landningsbana för att "testa olika moment i elektroniskt krig"??? Det skulle förklara mkt av dina förvirrade inlägg genom åren om du anser det vara nödvändigt för ovannämnda tester.. Herrejösses, tom vilda foliehattidéer om att infångade utomjordingar med deras farkoster härbärgeras på/i Groom Lake är nästan mer trovärdigt än din ovanstående utsaga.
Men hursomhelst, så ser du väl TYDLIGT på bilden en lååååååång start/landningsbana och ett par rätt höga "kullar" i närheten... Du vet, sånna som man inte har i närheten av testflygplatser, eller flygplatser i största allmänhet

Genom åren har jag tillskrivits en del trams från er sida. Ett exempel på det är "infångade utomjordingar".

Men fortfarande..
Det är operativa moment och taktiska tester som man gör på liknande ställen som din visade bild på.
Citera
2014-11-20, 22:02
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR10
FB44?
http://www.ladda-upp.se/bilder/vwpobyfznmrxe/
Flintskallig gubbe?En av sonens leksaker i bakgrunden?
Citera
2014-11-20, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
För att det kostar skjortan i underhåll och vår strategi är att leverera några missiler innan deras plan tar takeoff. F5 är en bättre plattform för oss.. Vi behöver dock Saeqeh till annat i en liknande operation.
Senast redigerad av IR5 2014-11-20 kl. 22:28.
Citera
2014-11-21, 06:24
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Genom åren har jag tillskrivits en del trams från er sida. Ett exempel på det är "infångade utomjordingar".

Men fortfarande..
Det är operativa moment och taktiska tester som man gör på liknande ställen som din visade bild på.

Din läsförståelse är på samma nivå som din militära kunskapsnivå ser jag
Citera
2014-11-21, 11:18
Medlem
Citat:
Din läsförståelse är på samma nivå som din militära kunskapsnivå ser jag

Ja, du kan säga vad du vill men det jag skrev baserades på inlägget jag fick som svar. Bilden som skribenten länkade till illustrerade ett område avsedd för taktiska moment. Sen kan du vända det mot mig istället för att acceptera att så var fallet.
Citera
2014-11-21, 12:03
Medlem
Wishies avatar
Citat:
Ja, du kan säga vad du vill men det jag skrev baserades på inlägget jag fick som svar. Bilden som skribenten länkade till illustrerade ett område avsedd för taktiska moment. Sen kan du vända det mot mig istället för att acceptera att så var fallet.

Klipper o klistrar lite om vad som anses vara allmän kunskap numera... Skunken här kan nog berätta betydligt mer ingående om det hela med tanke på hans avatar.

Annars kan du ju googla på Nellis AFB, Nellis test range. Eller varför inte Edwards AFB, har för mig att jag läst nånstans att just Groom Lake test facility tillhör just Edwards trots att det ligger i Nellis test range. Skunkjobb kan säkert reda ut hur det ligger till.
Citera
2014-11-21, 17:41
Medlem
Citat:
Klipper o klistrar lite om vad som anses vara allmän kunskap numera... Skunken här kan nog berätta betydligt mer ingående om det hela med tanke på hans avatar.

Det behöver du inte göra. Jag vet hur saker och ting fungerar. Det jag nämnde är basic och har man en militär utbildning så vet man skillnaden utan wikipedia eller nätet.
Det hjälper heller inte mycket då du bekräftar mitt inlägg genom att klippa och klistra..

Citat:
Annars kan du ju googla på Nellis AFB, Nellis test range. Eller varför inte Edwards AFB,

Här nämnde du något intressant..Edwards Air Force Base Ja, http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4d/Edwardsafb.jpg här ser vi ett exempel på ett område där olika prototyper genomgår initiala tester. Detta i linje med vad jag tidigare nämnde gällande olika testerna på olika nivåer.

Den ena är en del av Air Combat Command medan den andra är en del av f Air Force Materiel Command.
Citera
2014-11-22, 16:39
Bannlyst
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/364660/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%B5% D8%A7%D8%B9%D9%82%D9%87-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AF-% D8%AC%D9%86%DA%AF%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%A7%D9%87%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%DA%AF% D8%B0%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D8%B2%D9%85%D8%A7%D B%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
Länken säger att de testar Qaher, hur i det hela..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in