Citat:
Jag har länkat till den bilden många gånger i början av tråden, för bilden sammanfattar det våld som utövats mot detta barn.
Det som är svårt i denna sak, är att man inte fick i början följa sin intuition, om att det är mannen som dödade Yara för det är så det brukar vara. Det är så många bra argument emot att vi alla blir påverkade, i bland för stunden, trots att det finns oklarheter som kvarstår.
Det är folks tilltro till att rättsväsendet gör ett bra jobb och att det inte dömer någon fel som genomsyrar argumenten. Men vi har ju FUPen, och det visar på att rättsväsendet har mer förtroende än de förtjänar.
Har PK och feminism påverkat oss mer än vi vill erkänna och att vi lär oss av PK media att det är ingen skillnad på män och kvinnor och deras brottslighet? Trots att statistiken talar emot att brottsligheten är PK och jämställd?
För jag tror faktiskt inte att kvinnor biter barn i bröstet, hur elaka de än är. Jag funderade mycket på besöket i Landskrona där ett av barnen tyckte att Yara kunde komma och bo hos dem. Eftersom det var Madi som var gästen och de alla var tillsammans hela tiden, så är det logiskt att det framkom information om Rami, som ledde till den slutsatsen, av barnen. Barn har en benägenhet att tycka som mammorna!
Det jag tycker är märkligt att ingen vågar ställa Madi relevanta frågor samtidigt som de är inne på linjen att hennes beteende måste förklaras med inkallad "sakkunnig" i domstolen, där förhöret av Hjärpe inte gav något om just dessa individer som nu står inför rätta i en svensk domstol.
Madi sänder budskap i Koranen, och det kanske inte var ämnat för Rami. Hon vänder sig till Allah, gud och det fåniga rättsväsendet vi har i Sverige som låter en kvinna ta på sig skulden för mannens äckligheter mot en liten flicka, med släktens goda minne.
Det stinker pedofili, kåta gubbar och äckel över hela denna saken och den nya svenska ängsligheten inför att inte göra saker korrekt, som bäddar för justitiemord.
Det är just det att ingen vågade fråga Yara, putta ner henne i en stol och ställa frågor i en vänlig och intresserad ton, som ledde till att hon mördades.
Det är skandal att ingen kan nå Madi, genom samtal, uttråkad och rädd som hon borde vara. Det hade räckt att man gav henne svenskundervisning med en person hon hade fått förtroende eftersom Madi, inget vet om hur det funkar i ett västland. Jag menar att man haft ett halvår på sig, och kunnat visa Madi att hon inte är ensam. Nu har de hållt henne med restriktioner och enda kontakten med yttervärlden är när de kommer med en tolk, som också är muslim. Och det var inte samma tolk som i domstolen.
Jag får känslan av att Madi tolkar denna likgiltighet och "snällhet" från polisen som dumhet, och då väljer hon att hålla sig till det Rami och släkten tvingat på henne i löften och överenskommelser.
Det handlar mycket om hur man tolkar signaler och beteenden. När Madi yrkade på att bli släppt, visar det på hur hon uppfattar denna rättegång i sin infantila värld. Som att nu har hon förklarat hur det liggar till, och hon tror att domstolen förstått vad som hänt eftersom de är upphöjda och borde kunna förstå allt utan att man berättar och talar om pinsamheter.
Av någon anledning så tror jag att de som förhörde var inne på sexualbrott, när de frågar Madi om porren. Ramis porrsurfande som var en ledtråd. Men de förstår inte att en muslimsk kvinna inte kan tala om sex och porr, och särskilt inte med främlingar hon inte har förtroende för.
Jämförelsen från förhörsledningen, om vad en svensk kvinna med fast anställning på polisen skulle göra om hennes man porrsurfade, med en muslimsk kvinna utan utbildning borde göra, visar på hur oprofessionellt rättsväsendet arbetar.
Politikerna har bestämt att vi i Sverige ska ha in folk av Madis slag, och då menar jag det borde vara självklart att de får en rättvis rättegång.
Ett steg i rätt riktning hade varit att ta in en arabisk kvinna som varit bosatt en tid i Sverige, och kanske har en juristutbildning. Varför har inte advokaterna i Karlskrona tagit in en av alla de kvinnliga nyutbildade jurister med arabiskt ursprung, som biträdande jurister?
Dessa jurister med rötter i arabvärlden har svårt att få jobb inom juristyrket i Sverige. De passar inte in med sina klädsjok inom affärsjuridiken, men i kommunen och på advokatbyråer som ska hantera saker de inte fattar borde det vara efterfrågan på dessa arabiska jurister. Det kryllar ju av klienter i Karlskrona, men ingen kompetens någonstans för att bemöta dessa invånare från arabvärlden, av folk som har koll på båda världarna.
Av det som framkommit är jag övertygad om att Madi gömmer sig bakom en arrogans, för hon väntar bara in sitt öde.