2014-11-21, 09:27
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 66kloksaini66
svenska kvinnor väljer män efter status utländska kvinnor väljer efter hur män är som person

Ha ha ha den du var bra. Jag tycker verkligen att utländska kvinnor gifter sig efter status. De är värre än svenska tjejor.
- Har du en bil!! är viktigt!! För visa status du har råd med bil.
- Har du en klocka!! är status får då visa du har råd köpa en klocka. Det märkte jag hos min. Hon köpte en klocka till mig, just pågrund hon ville visa att hennes man har råd med det. Jag använder inte klocka normala fall.
- Det är status om du har råd åka taxi överallt, när som.
- Min fru vill inte åka ekonomiklass, utan businessklass.. det för visa vi har råd.

osv vidare...

Övrigt håller jag med mig hon gifte sig med mig som personlighet. Är ljushårig, har vit skinn (status), har humor, har bra jobb, romantisk ( enligt henne) med mera..

p.s jag är gift med asiatisk kvinna från Indonesien. De går inte jämföra med svenska kvinnor för övrigt.
Senast redigerad av Herkulesbig 2014-11-21 kl. 09:31.
Citera
2014-11-21, 09:58
Medlem
Mooons avatar
Men hur hänger detta ihop? Vi kritiseras för att vara statusfixerade men samtidigt för att vara radikalfeminister. Radikalfeminister vill ju ta ansvar för sig själva och inte hänga sig på en man.

Så hur är det nu? Är svenska kvinnor bimbos som vill ha snygga män med status eller håriga femenester som tuggar snus och vill tjäna sina pengar själv och vill ha en man som är jämlik? Eller kan det vara så oerhört komplicerat att människor är olika och vill ha olika?

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackin
Det stämmer. Svenska kvinnor är status fixerade. När det gäller val av man, utseendet spelar största roll följd av social status.

De 2-3 kvinnor som gnäller "nej det inte så" här på flashback är bara bittra käringar som representerar inte majoriteten av Svenska kvinnor.
Citera
2014-11-21, 11:04
Bannlyst
Nä det går inte, överge svenskor vore som att försöka sig på att sluta äta mat. Man kan klara sig några dagar men sen går det åt pipsvängen med det lilla projektet. Är tjejerna sådär jobbiga mot er grabbar så måste ni lämna fjollträsk sen om ni åker uppåt eller neråt i landet spelar ingen roll, att finna en radikalfeminist i grannskapet är ungefär lika sannolikt som att du finner en enhörning.
Lite omanligt att bara ge upp kan jag tycka, man vill ju tämja en lejoninna och inte en kattunge så desto stolligare katt desto högre kommer hon till slut att spinna. > > > > >
Citera
2014-11-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
och vill ha en man som är jämlik?

Ingen kvinna vill ha en jämlik man. Kvinnor har extremt mycket svårt att sexuellt tända på en jämlik man.
Citera
2014-11-21, 11:15
Medlem
Mooons avatar
Nej då. Du har fel.

Citat:
Ingen kvinna vill ha en jämlik man. Kvinnor har extremt mycket svårt att sexuellt tända på en jämlik man.
Citera
2014-11-21, 12:13
Medlem
avmans avatar
Citat:

Håller med. Svenska kvinnor är även extremt hungriga för uppmärksamhet oavsett om det är positiv eller negativ uppmärksamhet, svenska kvinnor kan inte leva utan att alltid få uppmärksamhet, ergo den överdrivna feminismen och extrema gynocentrismen i svensk kultur, svensk socialmedia, och svensk media.
Senast redigerad av avman 2014-11-21 kl. 12:15.
Citera
2014-11-21, 19:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Alla borde åtrå oss män som kvinnor. Läste nyss en undersökning att svenskar är det vackraste folket på jorden. Läste i veckan också att ett svenskt pass ger dig tillträde till flesta länder av alla pass i hela världen. Vi är högvilt i utlandet med andra ord
Citera
2014-11-21, 23:24
Medlem
YolandiVissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avman
Håller med. Jag tycker inte att någon sansad man skulle välja en svensk kvinna.

Bra svenska kvinnor finns säkert men de är en minoritet.

De flesta svenska kvinnor mår psykisk illa, är tungt hjärntvättade av manshat-feminism, är status besatta, har för höga krav på utseende, är aggressiva, icke feminina, osv

Jag undrar vart du har baserat dina undersökningar på? Är verkligen nyfiken..snälla ge mig EN källa åtminstone! Det är väl det minsta du kan göra? Pleeeeaaase.
För som sagt, att basera dina påståenden från dina erfarenheter håller inte...det köps inte..så om du inte kan komma med något som kan styrka din tro; lägg bara ner.
Läs en bok, ha mycket sex, njut av livet. Få ut dina aggressioner någon annanstans, där de hör hemma. Konfrontera, öppna dig, se och VAR INTE RÄDD!
Citera
2014-11-22, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YolandiVisser
Jag undrar vart du har baserat dina undersökningar på? Är verkligen nyfiken..snälla ge mig EN källa åtminstone! Det är väl det minsta du kan göra? Pleeeeaaase.
För som sagt, att basera dina påståenden från dina erfarenheter håller inte...det köps inte..så om du inte kan komma med något som kan styrka din tro; lägg bara ner.
Läs en bok, ha mycket sex, njut av livet. Få ut dina aggressioner någon annanstans, där de hör hemma. Konfrontera, öppna dig, se och VAR INTE RÄDD!

Fast det är inte fel att basera sina åsikter på erfarenheter, snarare tvärtom. Dock är det fel att göra generaliseringar.
Förresten sker det inte så många undersökningar kring hur stor andel av kvinnorna som ex. är manliga, det är en högst personlig åsikt och kan variera. Det är helt fine om en person i frågan vill testa lyckan någon annanstans, det kan vi inte missunna någon. Det kanske är det som behövs ibland, byta miljö om man har fastnat i en tråkig sits.

Jag har lite invändningar mot dina råd till honom. Definitivt ska han inte vara rädd, läsa böcker och konfrontera. Men ha mycket sex exempelvis är något som skulle trycka på machoknapparna, och inte alls självklart att man har möjlighet till, och öppna sig ska man aldrig någonsin göra om man har en dolme och över 15 år. Endast inför sin mor, möjligen en syster om man står henne nära.
Citera
2014-11-22, 02:59
Bannlyst
Har ni aldrig lagt märken till vilka krav svenska kvinnor ställer? Bara regga sig på ett eller två dejtingsidor så får ni se själva vilka krav som ställs, krav som är långt över till att vara perfekt.

Inte undra på varför svenska män hämtar kvinnor från Asiatiska länder och överger mer och mer den svenska kvinnan som inte äns kan koka ägg.
Citera
2014-11-22, 03:41
Medlem
majvinds avatar
Feminism är inte lika med manshat.

Djurhonor låter bara den bäste hannen bli far till sina ungar.
Haha..dom är väl feminister!

Det är dax iallafall för dig att överge alla svenska kvinnor.
Prova den persiska kvinnan. Hon behöver dig, om du har tur.

Eller bättre.. överge allt vad kvinnor heter. Resten av livet. Bli munk.

Godnatt.
Citera
2014-11-22, 06:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Alla borde åtrå oss män som kvinnor. Läste nyss en undersökning att svenskar är det vackraste folket på jorden. Läste i veckan också att ett svenskt pass ger dig tillträde till flesta länder av alla pass i hela världen. Vi är högvilt i utlandet med andra ord

Du skulle bara veta...

Märkte tydligt det i filipinerna. Där är skandinaviska män är heta byten. De är anses som högvinst om kvinna får tag på en sådan man. Inte bara för vi är generösa, utan vi är gentlemän jämfört med deras killar. För övrigt annars många gånger inte ber åt som svin, vilket många andra "kano"farang"bule" gör
Helst de från USA o Australien är impopulära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in