2014-11-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Har svårt att tro att advokaten uppmuntrade till frigång för Madi, snarare hon som krävde att han skulle begära saken.

Hon hänvisar givetvis till att hon är helt oskyldig och saknar sina barn etc, alltså samma som vi läst och hört från dag 1.

Finns inte en möjlighet i världen att TR skulle sätta henne på fri fot med sylt på alla fingrarna från syltburken, dessutom återstår vittnesförhör och ett viktigt, teknikerna från brottsplatsen.

Där kommer definitivt TR få klar vetskap om att Yara har inte snubblat på en tröskel utan blodförekomst med "stänk" finns både här och där. Tekniker's berättelse är ofta viktig i sammanhanget för att ge en bild av brottsplatsen verbalt, om de nu inte som röntgenläkaren pratar på in och utandning så ingen hänger med.

Jag tror som du. Madi har nog krävt att advokaten skulle göra denna framställan.
Citera
2014-11-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Jag undrar om de har förhört Isl*ms barn? Som träffade Yara mycket sista veckan. Har de inte gjort det så borde de verkligen göra det. Det lilla som Yara vågade berätta var för andra barn.

Så Amani nyps men Rami slår, slår jättehårt. Och hur passar det in med Yaras skador morddagen?
Nei, de har ikke forhørt Isl*ms jenter som en er 8 år og den andre noe eldre. Jenter som Yara har tilbragt 5-6 dager og spesielt netter med!!!!!!!! Kanskje hun tok mer klær av seg før natten enn hva Isl*am så henne gjøre. Kanskje den familien hadde råd til en lyskilde på soverommet. Kanskje de så flere merker på Yaras kropp? Kanskje de stilte direkte spørsmål til Yara, og som hun gav direkte svar på. Eller kanskje de ble så "intime" at Yara betrodde seg uoppfordret. De ville jo ikke at hun skulle flytte fra dem igjen, selv om de så at den "snille" Madi gav Yara mat fra hånden.
Citera
2014-11-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det där är svåra saker med en sörja av åsikter och lagar, men jag tror faktiskt inte det finns en chans att Madi kommer utvisas till Gaza. Det är allt för uppenbart att hon kommer vara död inom några dagar. Ingen i hennes släkt kan skydda henne, och det vill de antagligen inte för hon har skämt ut dem alla. Madis enda chans till ett liv är skydd av svenska myndigheter, av de som hon föraktar.

De har infört sharialagar på Gaza, med kapandet av den hand som stjäler, stening till döds för olydiga kvinnor, vad straffsatsen är för en kvinna som mördat ett barn vet jag inte!

Madis situation är så illa det kan bli för en arabisk kvinna anklagad för att ha dödat ett ankarbarn.

Det är fullt möjligt att utvisa brottslingar till Gaza. Med tanke på att Madi antagligen kommer att få ett långt fängelsestraff är det omöjligt att idag säga vad hon riskerar när det är dags att verkställa utvisningsdomen. Vi vet inte vilken typ av stat Gaza - eller Palestina - är då. Vi vet inte heller vilka av Yaras släkt är kvar där då. Kanhända är alla i Sverige med PUT när är det dags för Madi att mucka från fängelset. I så fall är Sverige en farligare plats för henne än Gaza.
Citera
2014-11-21, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det är fullt möjligt att utvisa brottslingar till Gaza. Med tanke på att Madi antagligen kommer att få ett långt fängelsestraff är det omöjligt att idag säga vad hon riskerar när det är dags att verkställa utvisningsdomen. Vi vet inte vilken typ av stat Gaza - eller Palestina - är då. Vi vet inte heller vilka av Yaras släkt är kvar där då. Kanhända är alla i Sverige med PUT när är det dags för Madi att mucka från fängelset. I så fall är Sverige en farligare plats för henne än Gaza.

Kan du garantera att de byter ut befolkningen i Gaza/Pelestina mot typ, folk som liknar fredliga svenskar?

Jag skulle inte tro det!

Om vi berikas som du skriver med alla personerna, i dessa klaner, Abbas och Alnajjar så kanske det blir lugnare i mellanöstern, med inte så lugnt att en kvinna som avverkat två äkta män kan leva i lugn och ro i ett vanligt bostadsområde där borta. Madi är också en kvinna som stjäl i butiker och är dömd för brottet.

Och sen ska vi inte förglömma att hon kommer ha avtjänat straff på att ha misshandlat och ev. dödat ett barn. Med en status av en kvinna som inte ens vet var de egna sönerna befinner sig.

Madi är nog tryggast i Sverige då hon kan få skyddad identitet här, och så har vi till skillnad från Gaza ett polisväsende. Hon kan inte ens gå till polisen i ett arabland utan sällskap av en man, och enligt ditt inlägg kan ju de alla befinna sig i Karlskrona när hon muckar.

Edit: Min bedömning är att Madi löper lika stor risk att bli dödad av sin egen klan, för hon har skämt ut dem rejält. De kan inte ens gifta bort henne, igen.
Senast redigerad av Vresrosen 2014-11-21 kl. 18:42.
Citera
2014-11-21, 18:41
Medlem
Vad kan straffsatsen ligga på om dom döms för gemensamt ansvar för synnerligen grov misshandel och oaktsamt vållande till annans död, grovt brott
Citera
2014-11-21, 18:46
Medlem
Rami framstår for meg mer og mer som en pedofil sexualsadist. Ikke bare fordi jeg har sett på siste bildet i denne lenken http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1010885/pg1 flere ganger. Men fordi Madi sover til klokken 10. Rami vekker Yara 2-3 timer før. Yara kommer ofte for sent til skolen, selv om det er på skolen hun har sitt fristed. De 2 soverommene er svært langt fra hverandre, så han kan høre Madi før hun river opp døren. Kanskje det var derfor de byttet bopel. Hvem bytter bopel p.g.a. skadedyr? Yaras soverom har ingen lyskilde: praktisk om Madi likevel plutselig skulle rive opp døren. Yara har ingen seng som kunne lage knirkelyser. Madi sa i første politiforhør at det var ca 1 måned siden siste gang hun og Rami hadde hatt sex. Rami snakker uoppfordret om Yaras vagina og dusjhode. Yara var blitt bitt i en brystvorte. Kanskje har hun betrodd seg til de 2 jentene i Landskrona. Det kanskje vi får vite noe om om 10-15 år når de begynner å bli voksne nok til selv å oppsøke myndigheter. Det spørs hvor integrert de blir. Det er ikke sikkert Madi vet om noe mer enn sadismen. Men mistankens frø er sådd hos Rami: "Vad har du sagt? Vad har du gjort? Vad gjorde du i Landskrona?" sa Rami i et politiforhør at Madi sa. Og da tror jeg at han snakket bredvid munnen. Jeg tror ikke at han diktet opp den replikken. For han har ikke gjentatt den siden til politiet. Han har bare gjentatt og gjentatt og gjentatt at kvinnene kranglet om å ordne madrassen. Jeg mener myndigheter skulle oppsøkt de 2 jentene fra Landskrona her og nå, men helst i går og aller helst tidlig i mai.
Citera
2014-11-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureinne
Rami framstår for meg mer og mer som en pedofil sexualsadist. Ikke bare fordi jeg har sett på siste bildet i denne lenken http://www.abovetopsecret.com/forum/thread1010885/pg1 flere ganger. Men fordi Madi sover til klokken 10. Rami vekker Yara 2-3 timer før. Yara kommer ofte for sent til skolen, selv om det er på skolen hun har sitt fristed. De 2 soverommene er svært langt fra hverandre, så han kan høre Madi før hun river opp døren. Kanskje det var derfor de byttet bopel. Hvem bytter bopel p.g.a. skadedyr? Yaras soverom har ingen lyskilde: praktisk om Madi likevel plutselig skulle rive opp døren. Yara har ingen seng som kunne lage knirkelyser. Madi sa i første politiforhør at det var ca 1 måned siden siste gang hun og Rami hadde hatt sex. Rami snakker uoppfordret om Yaras vagina og dusjhode. Yara var blitt bitt i en brystvorte. Kanskje har hun betrodd seg til de 2 jentene i Landskrona. Det kanskje vi får vite noe om om 10-15 år når de begynner å bli voksne nok til selv å oppsøke myndigheter. Det spørs hvor integrert de blir. Det er ikke sikkert Madi vet om noe mer enn sadismen. Men mistankens frø er sådd hos Rami: "Vad har du sagt? Vad har du gjort? Vad gjorde du i Landskrona?" sa Rami i et politiforhør at Madi sa. Og da tror jeg at han snakket bredvid munnen. Jeg tror ikke at han diktet opp den replikken. For han har ikke gjentatt den siden til politiet. Han har bare gjentatt og gjentatt og gjentatt at kvinnene kranglet om å ordne madrassen. Jeg mener myndigheter skulle oppsøkt de 2 jentene fra Landskrona her og nå, men helst i går og aller helst tidlig i mai.

Jag har tidigare skrivit att jag tycker att många av Yaras skador är likt de som våldtäktsoffer har. Vi diskuterade saken tidigare i tråden.

Jag vidhåller fortfarande min övertygelse om att Madi skyddar Rami, och att det finns en hemsk hemlighet begravd.

Jag har också flera gånger påtalat att jag inte anser åtalet färdigt för åtal. Det finns mycket kvar att utreda, och till det hör just information om var Yara utsattes för av dessa barnplågare.
Citera
2014-11-21, 19:15
Medlem
Citat:
Kan du garantera att de byter ut befolkningen i Gaza/Pelestina mot typ, folk som liknar fredliga svenskar?

Jag skulle inte tro det!

Om vi berikas som du skriver med alla personerna, i dessa klaner, Abbas och Alnajjar så kanske det blir lugnare i mellanöstern, med inte så lugnt att en kvinna som avverkat två äkta män kan leva i lugn och ro i ett vanligt bostadsområde där borta. Madi är också en kvinna som stjäl i butiker och är dömd för brottet.

Och sen ska vi inte förglömma att hon kommer ha avtjänat straff på att ha misshandlat och ev. dödat ett barn. Med en status av en kvinna som inte ens vet var de egna sönerna befinner sig.

Madi är nog tryggast i Sverige då hon kan få skyddad identitet här, och så har vi till skillnad från Gaza ett polisväsende. Hon kan inte ens gå till polisen i ett arabland utan sällskap av en man, och enligt ditt inlägg kan ju de alla befinna sig i Karlskrona när hon muckar.

Edit: Min bedömning är att Madi löper lika stor risk att bli dödad av sin egen klan, för hon har skämt ut dem rejält. De kan inte ens gifta bort henne, igen.

Jag varken kan eller vill garantera någonting. Jag skriver bara om det som jag tror kommer att hända om Madi döms för mord, dvs att hon också kommer att dömas till utvisning. Av de skäl som jag skrev om. Sedan kan hon förstås göra en ansökan om verkställighetshinder strax innan hon muckar och det får myndigheterna ta ställning till då. Om utvisningen verkställs är beroende på hur läget är i Palestina just då och om finns en hotbild mot Madi.
Citera
2014-11-21, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag varken kan eller vill garantera någonting. Jag skriver bara om det som jag tror kommer att hända om Madi döms för mord, dvs att hon också kommer att dömas till utvisning. Av de skäl som jag skrev om. Sedan kan hon förstås göra en ansökan om verkställighetshinder strax innan hon muckar och det får myndigheterna ta ställning till då. Om utvisningen verkställs är beroende på hur läget är i Palestina just då och om finns en hotbild mot Madi.

Madi kan mycket väl dömas till utvisning i en svensk tingsrätt om det råkar sitta folk som dömer, som struntar i att läsa om asylregler och områdesbeskrivningar av Gaza. De kanske också vill markera allvaret i gärningen, och att dessa mördare inget har här att göra. Men döms de till utvisning, blir det mindre tid i fängelse.

Men det finns inte med på kartan att en dom kan verkställas mot Madi, där hon utvisas ill Gaza. Ingen person med kännedom om konflikterna i området kan våga tro att saker skulle lösa sig tills dess Madi muckar. Vi är nog fast med dessa personer. De kom hit utan asylskäl. De vilseledde om klanbråk och att folk var emot deras äktenskap.

Nu är det så att lögnen blev sanning, när Yara dog. Deras asylskäl har blivit det de påstod, endast för att de misshandlat klanens ankarbarn till döds. Jag tror ingen riskerar mer hämnd än Madi. Men jag tror också att klanen kommer göra upp med Rami och hämnas, men utåt låter de Madi få skulden.
Citera
2014-11-21, 19:47
Medlem
Citat:
Jag har tidigare skrivit att jag tycker att många av Yaras skador är likt de som våldtäktsoffer har. Vi diskuterade saken tidigare i tråden.

Jag vidhåller fortfarande min övertygelse om att Madi skyddar Rami, och att det finns en hemsk hemlighet begravd.

Jag har också flera gånger påtalat att jag inte anser åtalet färdigt för åtal. Det finns mycket kvar att utreda, och till det hör just information om var Yara utsattes för av dessa barnplågare.

Alle ser vi vel at Madi beskytter Rami. Men vi vet ikke om hun vet at han er en sexualsadist eller bare en "normal" sadist. Til denne tid har hun jo sagt at det er utenkelig at han kan ha slagit Yara. Jeg kanskje tror at Madi selv slo Yara så mye den dagen at Rami tok sjansen på å kvele Yara med en kudde (f. eks. da Madi stod i dusjen) for siden å legge skylden på Madis slag. Om da ikke dialogen på filmen i dusjen også er skuespilleri. Og at Rami kvalte med kudde for å fjerne Yara fra verden, ikke for å gjøre pinen kort. Er han sexualsadist så har han vært forbi the point of no return for lenge, lenge siden. Men om han samtidig kunne bli kvitt Madi, den gamle brukte billetten til Sverige, så ville han jo slå to fluer i en smekk, og ville ha grunn til å juble. Og feire med (nok) en røyk. Han ble jo sett sittende i trappa røykenede. Han skrek og gråt og geberdet seg, ja, men desto mer pekte han ut Madi.
Citera
2014-11-21, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureinne
Alle ser vi vel at Madi beskytter Rami. Men vi vet ikke om hun vet at han er en sexualsadist eller bare en "normal" sadist. Til denne tid har hun jo sagt at det er utenkelig at han kan ha slagit Yara. Jeg kanskje tror at Madi selv slo Yara så mye den dagen at Rami tok sjansen på å kvele Yara med en kudde (f. eks. da Madi stod i dusjen) for siden å legge skylden på Madis slag. Om da ikke dialogen på filmen i dusjen også er skuespilleri. Og at Rami kvalte med kudde for å fjerne Yara fra verden, ikke for å gjøre pinen kort. Er han sexualsadist så har han vært forbi the point of no return for lenge, lenge siden. Men om han samtidig kunne bli kvitt Madi, den gamle brukte billetten til Sverige, så ville han jo slå to fluer i en smekk, og ville ha grunn til å juble. Og feire med (nok) en røyk. Han ble jo sett sittende i trappa røykenede. Han skrek og gråt og geberdet seg, ja, men desto mer pekte han ut Madi.

Vi har fått mycket information om alla Yaras skador, och en brasklapp om intakt oskuld.

Det vi fått veta är hemskt, och då uppkommer frågan; varför vi får veta så många detaljer, men att mycket om Yara hålls hemligt, trots att det vi får veta är ju tillräckligt för att förstå att Yara dött av skadorna. Vad är det som är sekretess, för det verkar som det pågår något jag inte kan få grepp om.

Jag tycker att det saknas en röd linje. i förhör, som om de undvek att ta upp vissa frågor. Vem som bet en så liten flicka i bröstet är en fråga med direkt relevans för att begripa vad som skett.
Citera
2014-11-21, 20:06
Medlem
Citat:

Menar du att det är vanligt att våldtäktsoffer har så många frakturer att de ser ut "som ha gått genom en mangel"?

Bortsett från bitmärke på bröstvårtan (som kanske kan vara resultat av ett hårt nyp) finns det vad jag vet inget som antyder något sexuellt. Eller har jag missat något?

EDIT. Glömde att Rami såg på porr på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in