2014-11-11, 09:29
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Två av världens mest framstående progressiva stater, Demokratiska Folkrepubliken Korea och Ryska Federationen, har slutit ett nytt vänskapligt avtal i syfte att skydda länderna mot illegal trafficking, illegal migration och därmed förenade kriminella aktiviteter som är ägnade att underminera folkens och nationernas välfärd.

Det är glädjande att se att vänliga förbindelser råder mellan arvtagaren till Sovjetunionen – vars folk gjorde en heroisk uppoffring under kriget mot imperialisterna under Koreakriget – och dagens kamrater i Folkrepubliken.

Mer finns att läsa här:
http://pravo.gov.ru/laws/acts/69/49545650451088.html
Citera
2014-11-11, 09:57
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Dzerzhinsky
Två av världens mest framstående progressiva stater, Demokratiska Folkrepubliken Korea och Ryska Federationen, har slutit ett nytt vänskapligt avtal i syfte att skydda länderna mot illegal trafficking, illegal migration och därmed förenade kriminella aktiviteter som är ägnade att underminera folkens och nationernas välfärd.

Det är glädjande att se att vänliga förbindelser råder mellan arvtagaren till Sovjetunionen – vars folk gjorde en heroisk uppoffring under kriget mot imperialisterna under Koreakriget – och dagens kamrater i Folkrepubliken.

Mer finns att läsa här:

Haha, de två maffiaregimerna skriver avtal om hur de ska fördela sin trafficking och hindra nordkoreaner att fly från terrorfästningen i NK samtidigt som ryssarna såklart är rädda för ytterligare utspädning av den redan låg nivån på antalet etniska ryssar i den delen av maffiariket. Så värst vänskapligt tycker jag inte det låter, mer ett maffiavtal om att de inte ska inkräkta i varandras affärer. Nordkorea säljer alltså sexslavar också? Inte förvånande.
Citera
2014-11-16, 15:28
Medlem
Bohlwinkels avatar
Kamrat Kim har inte riktigt lyckats övertyga världssamfundet om fördelarna med den totala demokratin som landet enligt vissa erbjuder sina tacksamma medborgare.

Citat:
A UN investigator has said there is enough evidence to hold North Korean leader Kim Jong-un accountable for “massive” human rights atrocities committed by the state.

The comments by Marzuki Darusman, special rapporteur on human rights in North Korea, are some of the strongest yet from the UN about Kim’s responsibility for what they say are widespread abuses.

A UN inquiry concluded in a report published in February that North Korean security chiefs and possibly Kim should face international justice for ordering systematic torture, starvation and killings that were comparable to Nazi-era atrocities.

The report “was able to point unequivocally to the responsibility and the culpability (for) these massive human rights violations to a single source of policy decision-making in the country”, Darusman said. “And therefore it’s only now that we are in the position to in fact directly put culpability on the supreme leader for these massive human rights violations.”

http://www.theguardian.com/world/2014/nov/13/kim-jong-un-human-rights-atrocities-north-korea
Citera
2014-11-16, 23:15
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Kamrat Marskalk Kim, har i dagarna ägnat sig åt att fördjupa sig i ett av sina favoritämnen. En modern matfabrik blev föremål för inspektion. På bilderna kan man se att Nord Korea tillverkar en dryck som tycks påminna coka cola eller julmust. Det verkar också som att hans blick låst sig på några påsar med oemotståndligt innehåll.

Det skulle vara kul om vi får se honom bevista ett gym framöver i syfte att stimulera folkhälsan.

http://www.rodong.rep.kp/en/index.php?strPageID=SF01_02_01&newsID=2014-11-15-0008&chAction=T
Citera
2014-11-17, 06:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Kamrat Marskalk Kim, har i dagarna ägnat sig åt att fördjupa sig i ett av sina favoritämnen. En modern matfabrik blev föremål för inspektion. På bilderna kan man se att Nord Korea tillverkar en dryck som tycks påminna coka cola eller julmust. Det verkar också som att hans blick låst sig på några påsar med oemotståndligt innehåll.

Det skulle vara kul om vi får se honom bevista ett gym framöver i syfte att stimulera folkhälsan.

http://www.rodong.rep.kp/en/index.php?strPageID=SF01_02_01&newsID=2014-11-15-0008&chAction=T

Kamrat Kim kan konstruera kola, eller med dina ord, som "tycks påminna coka cola". Prioriteringar inför vintern, nöff nöff vet att fryst cola blir god isglass så här när vintern är på väg! Blir det isglass i slott och koja, inte bara kola hos Kim. Man kan anta att de få mejeriprodukter man klämmer fram helt är reserverade för Kims ostar... Nu kan han iaf bjuda hem fler amerikanska basketspelare när han har cola och isglass! Undrar hur de lyckas konstruera artificiellt socker?

Kommer den nordkoreanska vintern betyda tusentals döda som varje år eller har kimmy sparat i ladorna? Utan att lockas att smyga in dit på natten och festa upp allt?
Senast redigerad av Xelious 2014-11-17 kl. 07:23.
Citera
2014-11-18, 20:04
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
A UN investigator has said there is enough evidence to hold North Korean leader Kim Jong-un accountable for “massive” human rights atrocities committed by the state...

Varje gång jag hör: "FN gnäller på Nordkorea om bla bla" så tänker jag på denna scen varje gång

https://www.youtube.com/watch?v=5TEvacFETvM

FN kommer till 99% inte kunna göra något. Jag ser detta som att de försöker slänga in en brasklapp. När NK kollapsar så kan de säga: "Men vi försöööökte ju faktiskt"
Citera
2014-11-20, 14:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Trodde jag skulle få läsa lite intressant om Nordkorea, men det blev istället en resa i förnekelse...

Citat:
Ur programmet noteras följande. Folket:

- ser ut som människor av kött och blod, ser inte ut att svälta eller vara undernärt, älskar sin ledare som älskar tillbaka, arbetar hårt, gillar att utöva kultur, är bra på jiujitsu, innefattar söta militärer som pratar engelska, är patriotiskt och stolt över sitt land, är väl beväpnat, har fritidhem, fabriker, butiker, köpcentra, bussar, tunnelbana och hus att bo i, har breda avenyer att färdas på, städar väl, håller rent och ordning, blir kompenserat av de kriminella genom att dessa måste arbeta, samt inte minst, älskar att återförenas med sina nära och kära i söder.

Ja, det var ungefär allt. Om ni frågar mig, så verkar Nordkorea vara ett bra land och det bästa med filmen är att man får se ett land och ett folk som verkar vara precis som alla andra vilket kan vara bra att påminnas om då den Västliga karikatyren av Nordkorea blir alltför infantil.
  • De flesta ser ut att vara närmare undernärda än tvärtom. De är alla väldigt tunna.
  • De säger att de älskar sin ledare - med orolig blick och stakande svar. Ser livrädda ut.
  • Arbetar hårt gör de utan tvekan. Extremt hårt.
  • Kultur? Vad för kultur?
  • Taekwando, inte ju-jutsu. Spelar ingen roll, men när jag ändå är igång, så...
  • En enda nordkorean som talar engelska (Knackig sådan). En amerikan/korean intervjuas också, som såklart pratar engelska.
  • De är inte välbeväpnade. Deras miitära utrustning är 50 år gammal.
  • Fritidshem? Jag såg ingen som hade "fritidshem". Peka gärna ut detta. Såg en intervju med ett par fältarbetare som bodde i hus dock. Kan ha missat.
  • De har fabriker - och väldigt många av dom ägs av Sydkorea. Öh.t. såg jag dock inga bevis på ett särskilt industraliserat land. En glasfabrik, typ...
  • Bussar och tunnelbana. Hm, 2014 lider mot sitt slut... Inte imponerande. Notera också att detta är huvudstaden Pyongyang. I resten av landet ser det inte ut sådär. Jag har inte sett en enda bild på tunnelbana eller spårväg (inte heller organiserad busstrafik, vad jag kan minnas) någonstans i övriga landet. Har du?
  • "Breda avenyer att färdas på" - men inga bilar att köra runt i...
  • Städar gatorna. Ja, imagen är viktig. Illusionen måste upprätthållas, antar jag.

Mina egna tankar och åsikter (som t.ex. byggnaden som inte stod klar ens 27 år efter start, 4-åringar som måste uppträda, kvinnan som tvättar(?) i ett hus där väggen helt saknas...) listar jag inte, för jag förde inte noteringar under tiden jag kollade, så jag kommer missa massor. Får räcka med exemplen inom parantesen.
Citera
2014-11-21, 14:57
Medlem
ShewantstheDs avatar
Återpostar ett inlägg som en användare skrev för några månader sedan:

Tycker detta låter rätt vettigt. Jag blir också jävligt trött på alla som skämtar om "fettot" fast de inte har någon aning om faran som Nordkorea utgör...
Citera
2014-11-21, 15:10
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Artikel från gårdagens The Guardian.

Den handlar om amerikanen Matthew Miller som sökte politisk asyl i Nordkorea och dömdes för att sedan släppas nyligen.

Det är en fin artikel tycker jag. Jag vill inte vara så cynisk som vissa är gällande honom och hans beteende. Han är ung och han ville se saker med egna ögon. Han är ångerfull uppger han och anser att han blev behandlad med omsorg och att Nordkorea redan från början ville skicka tillbaks honom med närmaste flyg, men Matthew vägrade lämna Nordkorea då han ville träffa lite vanliga nordkoreaner, som han uttrycker det - vilket han tycker sig ha kunnat göra.

Till slut blev det rättegång och han dömdes. Han menar att rättegången både var en "show", men samtidigt så var den korrekt. Han gjorde fel som tog sig in olagligt osv och borde dömas. Han blev behandlad väl hela tiden, närmast "killed with kindness".

Väl värd att läsa.

Citat:
“This might sound strange, but I was prepared for the ‘torture’. But instead of that I was killed with kindness, and with that my mind folded and the plan fell apart,” he said, speaking from his home in California."
http://www.theguardian.com/world/2014/nov/20/-sp-north-korea-matthew-miller
Citera
2014-11-21, 16:25
Medlem
Citat:

Mer finns att läsa här:
Skojar du nu igen, Kina i allmänhet och Ryssland i synnerhet är ju ledande avseende prostitution, droger, slaveri, kort livslängd, alkoholism mm. Du får läsa på lite bättre om Ryssland och Kina så inte drömmar blir fakta.
Citera
2014-11-21, 17:43
Medlem
Bohlwinkels avatar
Kamrat Kim besöker Fiskstation nr 18 och blir så glad att han inte kan sova. Bilderna vittnar om en fiskindustri i det absoluta toppskiktet. Notera t.ex. den gedigna ställningen i hållfast bambu som bär de moderna fiskrännorna. Tankarna går osökt till en framtida science fiction-teknik som den dekadenta västvärlden bara kan drömma om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19886629.ab
Citera
2014-11-21, 18:01
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bohlwinkel
Kamrat Kim besöker Fiskstation nr 18 och blir så glad att han inte kan sova. Bilderna vittnar om en fiskindustri i det absoluta toppskiktet. Notera t.ex. den gedigna ställningen i hållfast bambu som bär de moderna fiskrännorna. Tankarna går osökt till en framtida science fiction-teknik som den dekadenta västvärlden bara kan drömma om.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19886629.ab

En härlig syn. Tack för länkandet av artikeln, kamrat!

Det är rörande att se en statsledare bli så glad över att folket förses med proteinrik mat. När såg man senast en svensk statsminister ens le åt en svensk framgång inom livsmedelsförsörjningsindustrin? Nej, vi har inte mycket att glädjas åt. Man måste avundas nordkoreanernas lycka av att ha en sådan delaktig ledare.

Bambu är naturmaterial och används flitigt i hela Asien för konstruktioner och projekt av skilda slag: alltid bambu, överallt bambu.

Många fler bilder:
http://kcnawatch.nknews.org/article/ev52
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in