2014-11-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Så illa är det tydligen.

Onsdagen den 29 oktober
Torsdagen den 6 november
Tisdagen den 11 november
Torsdagen den 13 november
Tisdagen den 18 november
Onsdagen den 19 november
Fredagen den 21 november
Onsdagen den 3 december
Torsdagen den 4 december
Fredagen den 5 december
Onsdagen den 10 december
Tisdagen den 16 december

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/las-gardagens-direktrapportering-i-efterhand-dag-1(4510712).gm

Kanske bra att Amani får begrunda sitt öde i häktet fram tills den 3:e december.
Citera
2014-11-21, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Jag kommer i alla fall att hålla alla tummar o tår för att båda döms för mord/dråp/vållande och sedan utvisas till Palestina. Vad som sedan händer där skiter jag högaktningsfullt i. En erkänd stat är en erkänd stat, punkt. Men, en kanske dum fråga från en novis som jag, kan man, med PUT utvisas efter straff? Funkar det så?
Ja, det kan du vara säker på att åklagaren visste när hon yrkade på det i sin sakframställan.
Citera
2014-11-21, 15:58
Medlem
Tack för svaret!
Citera
2014-11-21, 16:00
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Tack för listan, visste att jag hade läst det någonstans. Jag tycker att det är rätt illa med ett sånt långt uppehåll..
Enligt Blt:

Citat:
En av deltagarna skulle tydligen på en resa som var inplanerad sedan länge.

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/yararattegangens-sjunde-dag-islamologen(4541145).gm
Citera
2014-11-21, 16:05
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Enligt Blt:

http://www.bltsydostran.se/nyheter/karlskrona/yararattegangens-sjunde-dag-islamologen(4541145).gm

Tack, då förstår jag. Det är väl sånt som händer antar jag.
Citera
2014-11-21, 16:05
Medlem
Citat:
Vi tar emot flyktingar från alla möjliga och omöjliga länder vars stater är erkända. Vidare har ju iaf Amani åkt tbx till Palestina, så hur rädd var (är) hon egentligen för att vistas där? Om jag var så rädd för att vistas i mitt eget land att jag flydde och lämnade min man och lilla son kvar skulle jag aldrig åka tbx.

Hon kanske är rädd för konsekvenserna av hennes inblandning i mordet på Yara, men det anser inte jag att vi skall ta hänsyn till.

Det där är svåra saker med en sörja av åsikter och lagar, men jag tror faktiskt inte det finns en chans att Madi kommer utvisas till Gaza. Det är allt för uppenbart att hon kommer vara död inom några dagar. Ingen i hennes släkt kan skydda henne, och det vill de antagligen inte för hon har skämt ut dem alla. Madis enda chans till ett liv är skydd av svenska myndigheter, av de som hon föraktar.

De har infört sharialagar på Gaza, med kapandet av den hand som stjäler, stening till döds för olydiga kvinnor, vad straffsatsen är för en kvinna som mördat ett barn vet jag inte!

Madis situation är så illa det kan bli för en arabisk kvinna anklagad för att ha dödat ett ankarbarn.
Citera
2014-11-21, 16:07
Medlem
Citat:
Tack, då förstår jag. Det är väl sånt som händer antar jag.
Ja, trist att vänta, men alla inblandade är ju inte häktade som kan föras in och ut som det passar tingsrätten. Eller oss.
Citera
2014-11-21, 16:11
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det där är svåra saker med en sörja av åsikter och lagar, men jag tror faktiskt inte det finns en chans att Madi kommer utvisas till Gaza. Det är allt för uppenbart att hon kommer vara död inom några dagar. Ingen i hennes släkt kan skydda henne, och det vill de antagligen inte för hon har skämt ut dem alla. Madis enda chans till ett liv är skydd av svenska myndigheter, av de som hon föraktar.

De har infört sharialagar på Gaza, med kapandet av den hand som stjäler, stening till döds för olydiga kvinnor, vad straffsatsen är för en kvinna som mördat ett barn vet jag inte!

Madis situation är så illa det kan bli för en arabisk kvinna anklagad för att ha dödat ett ankarbarn.

Jag tror inte att ngn av dom kommer att utvisas. Tyvärr.
Citera
2014-11-21, 16:13
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Ja, trist att vänta, men alla inblandade är ju inte häktade som kan föras in och ut som det passar tingsrätten. Eller oss.

Så typiskt. De borde köra på helgen med för att göra oss nöjda
Citera
2014-11-21, 16:23
Medlem
Citat:
Så typiskt. De borde köra på helgen med för att göra oss nöjda

Jag hoppas på att dagens tingsrättsförhandling och avslaget Amani/Madi fick på yrkandet att släppas fri ska leda henne in på nya tankar om situationens allvar. Då blir det spännande. För inget vore bättre än den showen där Madi kämpar för sitt liv.

Vittnena i dag har ju krattat manegen med vittnesmål om att Rami är en skitstövel.
Citera
2014-11-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag hoppas på att dagens tingsrättsförhandling och avslaget Amani/Madi fick på yrkandet att släppas fri ska leda henne in på nya tankar om situationens allvar. Då blir det spännande. För inget vore bättre än den showen där Madi kämpar för sitt liv.

Vittnena i dag har ju krattat manegen med vittnesmål om att Rami är en skitstövel.

Tror Madi fick ett enfaldigt hopp om att hon kunde gå fri baserat på Hjärpes inlägg. Madi verkar inte förstått vilket grovt brott hon är anklagad för.
Citera
2014-11-21, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror Madi fick ett enfaldigt hopp om att hon kunde gå fri baserat på Hjärpes inlägg. Madi verkar inte förstått vilket grovt brott hon är anklagad för.

Har svårt att tro att advokaten uppmuntrade till frigång för Madi, snarare hon som krävde att han skulle begära saken.

Hon hänvisar givetvis till att hon är helt oskyldig och saknar sina barn etc, alltså samma som vi läst och hört från dag 1.

Finns inte en möjlighet i världen att TR skulle sätta henne på fri fot med sylt på alla fingrarna från syltburken, dessutom återstår vittnesförhör och ett viktigt, teknikerna från brottsplatsen.

Där kommer definitivt TR få klar vetskap om att Yara har inte snubblat på en tröskel utan blodförekomst med "stänk" finns både här och där. Tekniker's berättelse är ofta viktig i sammanhanget för att ge en bild av brottsplatsen verbalt, om de nu inte som röntgenläkaren pratar på in och utandning så ingen hänger med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in