2014-11-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
BLT live:
Advokat Eric Widner: "Vad händer med kvinnan om det slutar med att hon fastslås vara mördare?"
Jan Hjärpe: "Hon skulle ses som den som har dödat någon. De som har bestämmanderätt är blodssläkten till Yara. Släkten har ett avgörande inflytande på vilken typ av straff det ska bli.

Undrar vilket som är värst för Amani, att anses ha mördat ett barn, eller att avslöja maken som mördare. Kanske kommer ett svar från Hjärpe på det.

Det börjar bli spännande, åklagaren tror inte heller på att Rami är så oskyldig som bevisningen pekar på!

Nu måste Madis advokat ta krafttag på att övertyga rätten om att Rami är en våldsbenägen usling, som tidigare varit polisanmäld av Madi för misshandel. Vittnesmålet från skolkamraten är bra då det finns inget som skulle rubba tillförlitligheten i det vittnesmålet. Eller något som skulle peka på att Yara ljög för skolkamraten om hur hårt Rami slår och om brännmärkena från cigaretten.

I kombination med att Madi gör sin plikt som god kvinna, kanske det går att tota ihop något som kommer hjälpa Madi!
Citera
2014-11-21, 13:51
Medlem
När TR i Karlskrona har rättegång gällande lilla Yara så skall hennes död nyttjas på all möjliga sätt, som jag tidigare skrivit, den enes död den andres bröd.

Vilken tillfällighet att det kommer just nu......................

"Karlskronas palestinska förening vill uppmärksamma Sveriges erkännande av staten Palestina med en festival."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6024792

Det finns inga skrupler hos dessa individer och man riktar fokus på något annat.

Edit: arrangör är S*meh *lnajjar, har denne någon koppling till biofadern ?? samma efternamn.
* (a,A)
Senast redigerad av ToZon 2014-11-21 kl. 14:05.
Citera
2014-11-21, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
När TR i Karlskrona har rättegång gällande lilla Yara så skall hennes död nyttjas på all möjliga sätt, som jag tidigare skrivit, den enes död den andres bröd.

Vilken tillfällighet att det kommer just nu......................

"Karlskronas palestinska förening vill uppmärksamma Sveriges erkännande av staten Palestina med en festival."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6024792

Det finns inga skrupler hos dessa individer och man riktar fokus på något annat.

Edit: arrangör är S*meh *lnajjar, har denne någon koppling till biofadern ?? samma efternamn.
* (a,A)

Jag har sett denne Alnajjar i ett tidigare sammanhang i denna tråd om ankarbarnet Yaras öde i Karlskrona, Sverige. Det är en mycket stor släkt. Också i Europas alla länder, och det finns många med det namnet i USA också. Där var det en "oskyldigt" fängslad med namnet Alnajjar, i flera år, ett uppmärksammat fall.

Av vad som framgått hittills så är det inte obegripligt att en Alnajjar vill ha en festival för att fira i Karlskrona. För resultatet av alla dessa falska asylansökningar, människosmugglingar och ankarbarn är värt att fira, nu med så många Alnajjarare i Karskrona.

Låt oss nu hoppas att tingsrätten också tar del av dessa glädjande nyheter om att Palestina är en erkänd stat, så att de ser att det finns inget hinder för att utvisa dessa barnplågare efter avtjänat straff, till det landet de hör hemma i och delar värderingar med.
Citera
2014-11-21, 14:39
Medlem
Imeldas avatar
Jag är förvånad att de inte har gått hårdare åt folk i rätten, när de vittnar. Det är många som kommer med berättelser som inte stämmer överens med vad andra har sagt. Det känns inte som att åklagaren och advokaterna ställer följdfrågor i någon större utsträckning.

Och Amanis förhör är ju en story för sig själv. Hur sjutton kan man sitta och ljuga så mkt?
Citera
2014-11-21, 14:49
Moderator
blomvattnares avatar
Enligt Blt:s liverapportering vill alltså Amani släppas fri. Stängda dörrar medan beslut tas. Det kommer förstås att inte att bli något frisläppande, men hur tänker Amani nu när kommer med denna begäran?

A/ Hon tror på fullaste allvar att rätten ska anse att "hon är förmodligen oskyldig eftersom hon framstår som en så god människa, så hon kan lika gärna släppas redan nu".

B/ Hon begär att bli släppt så att rätten ska tro att hon är oskyldig eftersom bara en oskyldig person skulle begära att släppas fri i detta skede.

Jag tycker att Amani verkar leva i sin egen lilla värld så för mig känns alternativ A som troligast.
Citera
2014-11-21, 14:55
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Enligt Blt:s liverapportering vill alltså Amani släppas fri. Stängda dörrar medan beslut tas. Det kommer förstås att inte att bli något frisläppande, men hur tänker Amani nu när kommer med denna begäran?

A/ Hon tror på fullaste allvar att rätten ska anse att "hon är förmodligen oskyldig eftersom hon framstår som en så god människa, så hon kan lika gärna släppas redan nu".

B/ Hon begär att bli släppt så att rätten ska tro att hon är oskyldig eftersom bara en oskyldig person skulle begära att släppas fri i detta skede.

Jag tycker att Amani verkar leva i sin egen lilla värld så för mig känns alternativ A som troligast.

Jag tror också att hon, i sin egen lilla värld tror att människor förstår vilken fin och varm ängel hon är. Om det inte visar på dårskap vet jag inte vad som gör.

(och jag menar inte dårskap som i juridiskt sjuk)
Citera
2014-11-21, 14:59
Medlem
Citat:

De tänker kanske att Hjärpe skyfflat över ansvaret på Rami och att hon bara har en biroll i det hela. Och glömmer att hon sannolikt höll i kaveln, eller tja ...
Dessutom är det behjärtansvärt att föra tillbaka sönerna i hennes vårdnad.
Men sannolikheten är väl stor att hon blir förd ut ur landet - fri fot? vem ska vaka över henne då?
Citera
2014-11-21, 14:59
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Jag tror också att hon, i sin egen lilla värld tror att människor förstår vilken fin och varm ängel hon är. Om det inte visar på dårskap vet jag inte vad som gör.

(och jag menar inte dårskap som i juridiskt sjuk)
Jag är inte heller inne på juridiskt sjuk.

Jag känner igen hennes beteende från en del andra människor från andra kulturer. De är väldigt översvallande angående att de älskar andras barn. De älskar dem minst lika mycket som sina egna. De vill vara så goda människor att de nästan får tårar i ögonen när de ska visa sin välvilja gentemot omgivningen.

Jag menar egentligen inte att de nödvändigtvis beter sig så på ett beräknande sätt. Snarare att det är en del av kulturen.

Här får jag för mig att Amani har jobbat så mycket under rättegången med att försöka få fram den bilden av sig själv att hon faktiskt har börjat tro att den är sann och att omgivningen går på det.
Citera
2014-11-21, 15:00
Medlem
Citat:

Eller alternativ C hon berättar hur det egentligen gick till och att det var Rami som var den som misshandlade.
Citera
2014-11-21, 15:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
De tänker kanske att Hjärpe skyfflat över ansvaret på Rami och att hon bara har en biroll i det hela. Och glömmer att hon sannolikt höll i kaveln, eller tja ...
Dessutom är det behjärtansvärt att föra tillbaka sönerna i hennes vårdnad.
Men sannolikheten är väl stor att hon blir förd ut ur landet - fri fot? vem ska vaka över henne då?
Du menar att Amanis motivering till varför hon borde bli frisläppt skulle vara att vad som än har hänt så är det Rami som är ansvarig? Ja, varför inte. Hon skulle nog kunna tänkas resonera så.
Citera
2014-11-21, 15:02
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Eller alternativ C hon berättar hur det egentligen gick till och att det var Rami som var den som misshandlade.
Inte omöjligt.

Den sansade förstår ju att en sådan historia inte skulle köpas rakt av ändå, och att det alltså inte skulle innebära ett frisläppande. Men Amani kanske skulle kunna tänkas tro det.

Men skulle hon verkligen övergå till att skylla på Rami?
Citera
2014-11-21, 15:05
Medlem
Citat:
Du menar att Amanis motivering till varför hon borde bli frisläppt skulle vara att vad som än har hänt så är det Rami som är ansvarig? Ja, varför inte. Hon skulle nog kunna tänkas resonera så.
Ja, ungefär så och den grundtanken kan nog uvecklas till en längre harang om hur utsatt hon var och beroende av honom på alla upptänkliga sätt. I värsta fall till att det var Rami som beordrade detta prygel.
Så tror jag personligen inte att det har varit. Se mitt inlägg tidigare om hur man arbetsfördelade uppfostran i hemmet och hur och varför det gick snett den dag Yara dog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in