2014-11-20, 22:54
Medlem
Busstations avatar
En tanke som slog mig är att det skulle kunna vara en av de återkommande slumpmisshandlingarna som pågick ett tag som gått överstyr. Dom slog till några gånger vid universitetsområdet och området känns rätt optimalt för att hitta "offer" då det inte rör sig speciellt mycket folk som kan störa där på kvällarna.
Citera
2014-11-20, 22:55
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Ingen gripen. Ingen misstänkt.
Citera
2014-11-20, 22:55
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
En tanke som slog mig är att det skulle kunna vara en av de återkommande slumpmisshandlingarna som pågick ett tag som gått överstyr. Dom slog till några gånger vid universitetsområdet och området känns rätt optimalt för att hitta "offer" då det inte rör sig speciellt mycket folk som kan störa där på kvällarna.

Gått överstyr? Alla misshandlingar är "överstyr". Det räcker med ett slag och att offret faller och slår i huvudet. Behöver inte vara "övervåld" för att någon ska dö.
Citera
2014-11-20, 22:56
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thestud
på bilden från NA ser det ut att vara i parken bakom statoil.

Nej, verkar vara borta vid rondellen vid lantmännen om du förstår var jag menar?
Citera
2014-11-20, 22:58
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RIKSKRIM
Gått överstyr? Alla misshandlingar är "överstyr". Det räcker med ett slag och att offret faller och slår i huvudet. Behöver inte vara "övervåld" för att någon ska dö.

Inte direkt så att jag sitter och försvarat någon här. Jag säger bara att det tidigare inte gått så långt, vilket tyder på att de asen som gjorde det inte haft mord som åtanke. Sen kan ett "vanligt" slagsmål enkelt leda till ödesdigra konsekvenser som du säger.
Citera
2014-11-20, 22:59
Medlem
jo jag såg det nu, det var första bilden från NA som såg ut lite som husen man ser från norrköpingsvägen.

Skulle nog med tippa på att det är en oprovocerad misshandel som slutade riktigt illa.
Citera
2014-11-20, 23:01
Medlem
Busstations avatar
Citat:
jo jag såg det nu, det var första bilden från NA som såg ut lite som husen man ser från norrköpingsvägen.

Skulle nog med tippa på att det är en oprovocerad misshandel som slutade riktigt illa.

Väldigt sorgligt att det skulle krävas en död människa för att polisen ska sätta in resurser att hitta gärningsmännen om så är fallet.
Citera
2014-11-20, 23:02
Medlem
RIKSKRIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Inte direkt så att jag sitter och försvarat någon här. Jag säger bara att det tidigare inte gått så långt, vilket tyder på att de asen som gjorde det inte haft mord som åtanke. Sen kan ett "vanligt" slagsmål enkelt leda till ödesdigra konsekvenser som du säger.

ja, det är inte förövarnas förtjänst att offren inte skadats värre.
Citera
2014-11-20, 23:02
Medlem
Citat:

Finns en filmsnutt på allehanda nu, men det är rätt mörkt.
Citera
2014-11-20, 23:04
Medlem
Flor-Idas avatar
Jag sätter mina slantar på "ungdomsgäng" på 3-6 personer med "mörka kläder", som de vanligaste signalementen numera lyder.

Vet vi något om BO? Ålder etc?
Citera
2014-11-20, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Ser snarare ut som att det är här https://www.google.se/maps/@59.2617303,15.255238,3a,75y,214.76h,79.72t/data=!3m4!1e1!3m2!1s5DHCMV96dUaUlzvIqpeSIg!2e0?hl= sv

Precis vid Hjälmarvägen och vid Erik Rosenbergs väg.

Det är definitivt där när man ser filmsnutten från NA.se.
Citera
2014-11-20, 23:08
Medlem
Busstations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag sätter mina slantar på "ungdomsgäng" på 3-6 personer med "mörka kläder", som de vanligaste signalementen numera lyder.

Vet vi något om BO? Ålder etc?

Är ju verkligen inte ett område "ungdomsgäng" brukar hänga vid, men vi får se när det kommer fram mer information.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in