2014-11-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroluck
Men svara gärna på mina frågor. Hur skulle de kunna rekrytera dig och hur skulle de kunna få
dig att hålla tyst om det ?

Ett sätt att rekrytera stalkers kan ju vara att man vänder sig till brottslingar som har åkt fast och istället för att bli straffade så blir de erbjudna en roll som stalker under falska premisser, man tutar i dem lögner om olika TI's så att de tror sig göra polisen en tjänst. De slipper sitt straff och är kanske övertygade om att de gör något gott .. därför blir det lätt för dem att också hålla tyst.
2014-11-20, 12:44
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Jag behöver inte se hela bilden.
Att bli tvångsrekryterad för att psykiskt terrorisera en medmänniska är tillräckligt i sig för att jag
inte skulle kunna hålla tyst om det. Jag behöver inte känna till motiv eller organisation för att
begripa att det jag ålagts att göra, under hot/tvång, strider mot allt jag tror på.
Då får du någon form av bestraffning och sen prövar de nästa som står på tur.
Det är inte säkert att du isf får rätt information utan bara den som de tror behövs för att du ska utföra uppdragen. Det kan verka vara helt harmlösa uppdrag som att stå vid en korsning vid en viss tidpunkt och räkna bilar som passerar. En psykiskt misshandlad TI som dagligen passerar den korsningen kan då uppfatta dig som GS.

Citat:
Men svara gärna på mina frågor. Hur skulle de kunna rekrytera dig och hur skulle de kunna få
dig att hålla tyst om det ?
Vet inte!
2014-11-20, 13:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ett sätt att rekrytera stalkers kan ju vara att man vänder sig till brottslingar som har åkt fast och istället för att bli straffade så blir de erbjudna en roll som stalker under falska premisser, man tutar i dem lögner om olika TI's så att de tror sig göra polisen en tjänst. De slipper sitt straff och är kanske övertygade om att de gör något gott .. därför blir det lätt för dem att också hålla tyst.

Det skulle ju i sådant fall förutsätta att ingen av dessa stalkers/f.d. brottslingar har tillgång till Internet där de t.ex. kan ta del av vad vi skriver här.. Hundratals/tusentals ostraffade/benådade brottslingar som inte kan googla tillbringar alltså dagarna i röda bilar blinkandes med helljus i ögonen på folk kors och tvärs över landet - och ingen av dem är intelligenta eller nyfikna nog att ifrågasätta vad fan de sysslar med.
2014-11-20, 14:55
Medlem
zerolucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Ett sätt att rekrytera stalkers kan ju vara att man vänder sig till brottslingar som har åkt fast och istället för att bli straffade så blir de erbjudna en roll som stalker
Brottslingar kan ha en avvikande inställning till droger eller skev uppfattning rörande mitt/ditt och ja/nej, men även de har i de flesta fall heder och medkänsla i nyktert tillstånd.
Att de, utan samvetskval eller försök att berätta om detta (eller skryta om det ifall de undkom straff för grova brott), skulle trakassera andra människor är inte troligt.

Det låter ju inte heller så troligt att de vill använda brottslingar, med bristande förstånd, pålitlighet, disciplin, rättskänsla eller ölsinne för denna typ av extremt hemlig verksamhet.

Jag förstår fortfarande inte vilka som kan tänkas utföra stalkning. Inte jag, inte du, så vem?
2014-11-20, 15:21
Medlem
zerolucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Då får du någon form av bestraffning och sen prövar de nästa som står på tur.
Det är inte säkert att du isf får rätt information utan bara den som de tror behövs för att du ska utföra uppdragen. Det kan verka vara helt harmlösa uppdrag som att stå vid en korsning vid en viss tidpunkt och räkna bilar som passerar. En psykiskt misshandlad TI som dagligen passerar den korsningen kan då uppfatta dig som GS.

Om det bara stod folk i korsningar och räknade bilar skulle nog inga TIs känna sig stalkade.
Det är betydligt mycket grövre kränkningar som ni har beskrivit i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Vet inte!
Vad är det för människor som kan utföra stalkning och hålla tyst om det?
Sociopater, som saknar medkänsla och tycks roade av att experimentera med andra är en tanke.
Men sociopater underordnar sig sällan en organisation där de får nöja sig med fotarbetet längst ner, däremot skulle de kanske uppskatta att leda dessa organisationers experiment.
Frågan kvarstår alltså. Vad är det för folk som kan stalka och hålla tyst om det?
2014-11-20, 15:35
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du har absolut inte gjort mig något ont - varför tror du det?.....
Våra gemensamma vänner får den uppfattningen när du så omotiverat håller sådan elak ton och ständigt insinuerar att jag inte skulle ha fattat någonting eller ens vara den person jag förklarat mig vara. Tusentals trådar med frågor jag ställt lämnas på detta sätt oavslutade och obesvarade.
Första undantaget verkar bli denna tråd. Ingen har ju hittills annars vågat fortsätta huvudfrågan med hänsyn till något stalkertroll eller mods som de flesta kolleger här tycks ha varit mer eller mindre bekanta med och fått viss användbar info eller diskreta varningar från. Vem vill ha det så?
2014-11-20, 16:05
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
..... Vad är det för folk som kan stalka och hålla tyst om det?
De är förvånansvärt vanliga människor som låter sig utnyttjas för stalking har jag kommit på. Ingen är i grunden elak utan mest är det fråga om någon sorts förvirrad självkänsla som man så aningslöst vill överföra på andra.
Socialpsykologer känner mycket väl till fenomenet och man experimenterar t o m på sig själva under utbildningarar för att se hur det fungerar. Militärpsykologer är de absoluta experterna. I samarbete med NATO utförs GS med allt större precision mot egen befolkning i kombination med den mer omfattande psykologiska krigföring ingen skall få lov att ens diskutera. All kulturell, individuell eller nationell andlig utveckling stoppas på så vis i stabilitetens namn för Sveriges del.
Våra värsta stalkers verkar så övertygade om att de ingår i en stor sak för allas bästa.
2014-11-20, 16:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Våra gemensamma vänner får den uppfattningen när du så omotiverat håller sådan elak ton och ständigt insinuerar att jag inte skulle ha fattat någonting eller ens vara den person jag förklarat mig vara. Tusentals trådar med frågor jag ställt lämnas på detta sätt oavslutade och obesvarade.
Första undantaget verkar bli denna tråd. Ingen har ju hittills annars vågat fortsätta huvudfrågan med hänsyn till något stalkertroll eller mods som de flesta kolleger här tycks ha varit mer eller mindre bekanta med och fått viss användbar info eller diskreta varningar från. Vem vill ha det så?
Jag misstänker att du blandat ihop mig med någon annan, jag har väl aldrig påstått eller ens insinuerat att du skulle vara någon annan än den du utger dig för??
2014-11-20, 16:54
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
.... - och ingen av dem är intelligenta eller nyfikna nog att ifrågasätta vad fan de sysslar med.
Brottslingar jurister och rättshaverister är alla lika lätta att värva genom skrämsel och utpressning. Moralister, idealister, journalister, lärare och rättvisefantaster är lättast att göra avundsjuka på grannen exv. Liberala tänkare, ekonomer och skojare i lättsinnigaste allmänhet mutar man på olika sätt utan att de ens själva fattar avsikten. Tekniker, vårdpersonal, trälar och akademiker av alla de slag som inbillats att kunskap är makt låter sig värvas redan under studietiden. För att inte själva stigmatiseras med bokstavsdiagnos och uteslutning från alla beslutande led gäller att vara den anonyma psykologiska övermakten till lags och helst kunna förutsäga eller överträffa denna makts aldrig uttalade avsikter u p a.
Vilka i övrigt kan vara dummare än du?
2014-11-20, 17:22
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
....eller är du för djupt försjunken i ditt påhittade tillstånd för att förstå när du påstår en massa saker helt utan belägg?
Intressant att du vill skydda anhöriga, vad säger de om dig?....
Citat:
......alla andra som undrar kan ju ställa samma frågor som jag och inse att ni fantiserar när ni beskyller oss för GS
Citat:
... varför i helvete har de då en manual, vi är ju tydligen gamgstalkers ändå - alla utom du och rosalotus förstås... Det här blir bara konstigare och konstigare för varje inlägg du skriver.
Citat:
.... istället för att hitta på en massa om hur jag är eller hur min världsbild ser ut så kanske diskussionen kunde bli intressantare, men du Ove verkar ju mer intresserad av att svartmåla min person - på rent gangstalkermanér!
Citat:
....Jag argumenterar inte mot din person, jag argumenterar mot dina påståenden om Gangstalking, det finns inget personligt i detta,...
Citat:
Jag misstänker att du blandat ihop mig med någon annan, jag har väl aldrig påstått eller ens insinuerat att du skulle vara någon annan än den du utger dig för??
Här har vi olika uppfattning. Ditt samspel med eyecreate oddball osv går ständigt i samma stil. Vad vill ni få fram på detta sätt?
2014-11-20, 17:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Här har vi olika uppfattning. Ditt samspel med eyecreate oddball osv går ständigt i samma stil. Vad vill ni få fram på detta sätt?
Då frågar jag igen: var påstår jag att du utger dig för att vara någon du inte är??

För övrigt har jag aldrig vare sig träffat eller samarbetat med oddball, eyecreate eller någon annan på Flashback heller för den delen. Däremot delar jag vissa av deras åsikter i vissa ämnen, på samma sätt som du och t.ex. Rosalotus verkar göra.
2014-11-20, 18:13
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Då frågar jag igen: var påstår jag att du utger dig för att vara någon du inte är??

För övrigt har jag aldrig vare sig träffat eller samarbetat med oddball, eyecreate eller någon annan på Flashback heller för den delen. Däremot delar jag vissa av deras åsikter i vissa ämnen, på samma sätt som du och t.ex. Rosalotus verkar göra.
Det du insinuerar tillsammans med andra på detta typiska stalkermanér kan inte missuppfattas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in