2014-11-20, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Bert P*rsson & Ellen T*jle - * = e

Apropå Ellen, hennes korta hår och feminism
Hennes biograf Rio Rio "A-märker" filmer - vilket har med det s.k. Bechdeltestet att göra. Likes på Facebook inkluderar: Raskortet, Feministisk filmfasta, Cinema Queer, Könspolitiska nyckeltexter, Soraya Post, Genusfolket, Vi som bojkottar Max [p.g.a zigenar-"skandalen", min anm.], Nätverket Linje 17, FATTA, Feministiskt initiativ, Gudrun Schyman, och så vidare.

Inse - det är inte fördomar om de gång på gång på gång visar sig vara sanna och stämma till 100 %. Även denna korthåriga kvinna som saknar allt vad utstrålning heter skanderade förmodligen "Inga rasister på våra gator!" i Kärrtorp. Se omslagsbild 2 av 4 på hennes Facebook.

Tack för info!. Kan bara lida med Bert. Inte nog med att Ellen har ett utseende som får en man att bli avtänd. Dessutom är hon en aktiv ultrafeminist på Söder.

Ellen rör sig i samma kretsar som många journalister på SVT och har säkert tagit en genväg in. Skulle inte förvåna om hon gjort detta som ett konstprojekt eller så vill hon bara synas i medierna igen. Noterat att hon är rikskänd genusaktivist i och med sin stämpling av feministgodkänd film.
Citera
2014-11-20, 03:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Tack för info!. Kan bara lida med Bert. Inte nog med att Ellen har ett utseende som får en man att bli avtänd. Dessutom är hon en aktiv ultrafeminist på Söder.

Ellen rör sig i samma kretsar som många journalister på SVT och har säkert tagit en genväg in. Skulle inte förvåna om hon gjort detta som ett konstprojekt eller så vill hon bara synas i medierna igen. Noterat att hon är rikskänd genusaktivist i och med sin stämpling av feministgodkänd film.

Nu förstår vi varför hon blev så besviken i kyrkan. Hon insåg att Bert är en man! Hon hade hoppats på en Berta.

Och visst hittar vi en hel del Svt- och SR-folk bland hennes vänner, bl.a. hon som skrämmer barn med sitt utseende. Andra vänner är den vidriga censurivraren (Tintin) Behrang Miri samt Athena Farrokhzad.
Senast redigerad av Flor-Ida 2014-11-20 kl. 04:01.
Citera
2014-11-20, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus

Det här är ju faktiskt ganska häpnadsväckande, egentligen, att man av, förmodar jag, ganska många sökande castar en person med väldigt starka värderingar/åsikter och "kastar" till en vad jag förstått ovetande mer mainstreem grabb!?

Ger inte formatet intryck av att programmet och deltagarna ska speglas av hur folk är mest?

Personligen hade jag tagit ganska illa upp om jag gått in i projektet under förespegling av att det var ett urval som mer liknar ett tvärsnitt av befolkningen och inte förstått att det fanns personer med ganska radikala åsikter och värderingar.

Inte för att jag har problem med starka människor med radikala värderingar, men då vill man ju gärna veta det innan, om man ska möta dom i tv och dessutom gifta sig med dom!?

Det fattas bara att någon av dom andra "tjejerna" är en bög som har transat sig igenom vigseln så har man tripplat agendan: multikulti-giftermål-acceptans + militant feminism + HBTQ och som en ren bonus fick man på köpet några förlöjligade svenska vita män, med brallorna i knävecken på bästa sändningstid.
Citera
2014-11-20, 10:01
Medlem
Ellen är ful buhu

Om man har gått in för att gifta sig med en helt okänd person, så kan man inte klaga på varken utseende, karriär eller politiska åsikter. Då är man TACKSAM och älskar sin man/kvinna GLATT!!!
Och att man låter SVT stå för "expertisen" på vad som skulle gälla för sitt eget äktenskap säger allt om vad man tror på (eller inte tror på).

Tack och lov så är det inte på riktigt trots allt. Självklart är ett äktenskap på tv precis bara den "upplevelse" som dessa människor tycker att man ska bocka av i livet, jag menar, man ångrar bara det man inte gjort, eller hur!
Citera
2014-11-20, 11:41
Medlem
Verkar som om dom inte visste om att dom skulle "gifta sig" när dom sökte....
Citat:
SVT Flow-serien Gift vid första ögonkastet har fått mycket kritik på grund av att deltagarna gifter sig på riktigt. Något som deltagarna själva först inte visste om.

– Jag trodde det var ett skämt när produktionsbolaget berättade det. Jag skrattade faktiskt rakt ut men det är för själva experimentet i sig som jag har varit med i det här, berättar Tina.

http://www.svt.se/gift-vid-forsta-ogonkastet-/tina-och-ellen-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-gastar-gomorron-sverige
Citera
2014-11-20, 12:55
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zamenis
I Ellens fall är det personligheten som verkligen sänker henne. Kall, avståndstagande och noll utstrålning (om man bortser från den negativa energin hon emitterar).
Och jag tycker precis tvärtom. Det är Bert som verkar kall, kravfull, humorlös och snål med sig själv. I mina ögon är han inte utseendemässigt attraktiv heller.

Alla tycker inte alls lika och det är väl bra det.
Citera
2014-11-20, 12:58
Medlem
Gusselbys avatar
Citera
2014-11-20, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nocturneop9

Tack och lov så är det inte på riktigt trots allt. Självklart är ett äktenskap på tv precis bara den "upplevelse" som dessa människor tycker att man ska bocka av i livet, jag menar, man ångrar bara det man inte gjort, eller hur!

Jag tycker du sätter fingret på spiken. HUR seriöst ser man på ett dokusåpa arrangerat äktenskap i tv? Folk förlovar sig och gifter sig än hit än dit i tv reality, förlovningar som man vet varar högst till dokusåpan är slut, eller tills ena deltagaren röstas ut ur såpan.
Och så kommer det kopiöst massa journalister och relationsexperter och nedlusar pressen med kritik för just denna såpa??? Fattar ingenting. Har de levt på Mars de senaste 20 åren? Hur seriöst tror de folk tar ett tv-arrangerat äktenskap? Det betyder nada.

Men som sagt. Jag reagerar på hur blåsta relations-expertisen kan vara som seriöst tror på att de hittat konceptet på vilket kitt som kan bana väg för en relation. Inte ett rätt alltså. Paren var till och med riktigt fula utseendemässigt tillsammans. Lyste lång väg att de inte kommer att hålla som par.

Hjälp, tv idag är så otroligt fördummande, och det sprider sig som en löpeld bland mänskligheten. Konstigt att Sverige överbefolkas av singlar? *not*
Citera
2014-11-20, 20:01
Medlem
Är verkligen seriöst fascinerad av hur lågt Ellen står i era ögon i förhållande till Bert. Han är ju verkligen helt galet oattraktiv. Henne ser jag som skitsöt, trendig och intellektuell - ett kap, ha ha.

Det är intressant att vi verkar ha så totalt olika uppfattning om vad som är attraktivt hos människor av det egna könet för människor av det motsatta könet. Det går igen även i diskussionerna om Tina och Mikael, jag tycker Tina är superfin och väldigt attraktiv och att Mikael dragit en rejäl vinstlott. Men så verkar det ju klicka rejält också.

OT förstås men det vore intressant att göra en jämförelse över vilka vi upplever som attraktiva kvinnor/män. Skulle nog bli wakeup-call för många
Citera
2014-11-20, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av giffi
Är verkligen seriöst fascinerad av hur lågt Ellen står i era ögon i förhållande till Bert. Han är ju verkligen helt galet oattraktiv. Henne ser jag som skitsöt, trendig och intellektuell - ett kap, ha ha.
Är det så många som skrivit att Bert är ett kap då? Det många skriver är bara att Ellen inte är ett kap. (Och att hon såg ut som arketypen för en F!-anhängare, vilket så klart förnekades av några kvinnor. För att sedan, naturligtvis, visa sig vara sant.)

Utöver det är det så klart inget annat än trams att para ihop en 39-årig man som vill ha barn med en kvinna som är 40 +.
Citera
2014-11-20, 20:31
Medlem
F!-anhängare är väl också folk som bildar par

Varför är det ett problem med 40+? Det är varken ovanligt eller konstigt att kvinnor får barn långt över 40 nuförtiden. Inget fel på Tina där!
Citera
2014-11-20, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av giffi

Det är intressant att vi verkar ha så totalt olika uppfattning om vad som är attraktivt hos människor av det egna könet för människor av det motsatta könet. Det går igen även i diskussionerna om Tina och Mikael, jag tycker Tina är superfin och väldigt attraktiv och att Mikael dragit en rejäl vinstlott. Men så verkar det ju klicka rejält också.

OT förstås men det vore intressant att göra en jämförelse över vilka vi upplever som attraktiva kvinnor/män. Skulle nog bli wakeup-call för många

Du är kvinna förstår jag. Kvinnor gillar rent biologiskt osexiga kvinnor då dessa inte utgör ett hot mot dem på äktenskapsmsrknaden.

Ellen är som sagt en mardrömskvinna för gemene man. Osexig, ofeminin, icke leende och som inte det vore nog så är hon dessutom ultrafeminist.

Som U-fig skriver har inte männen i denna tråd skrivit att Bert är ett kap. Tvärtom har han beskrivits som en betahane med lite ennerverande utseende.

Tina har inte heller sågats utan det har bara konstaterats att hon är 10 år för gammal för Mikael.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in