2014-11-19, 19:26
Medlem
Gafflens avatar
Jag kan knappt hålla mig längre, blir så arg på B när jag vet att hon ljuger som in i självaste helvete om hur bra hon mår osv osv.
Tyvärr kan jag inte avslöja allting än, men flera i tråden vet mer eller mindre om att b hotat flera pers med polisanmälningar ( bland annat ) under sin underbara " älskande tid med mannen"

Stabilt, verkligen.
Citera
2014-11-19, 20:06
Medlem
Imeldas avatar
Hon lämnar bort hunden då hon säger att den är svartsjuk på pojkvännen. Det tas emot sådär i kommentarerna på bloggen.
Citera
2014-11-19, 20:06
Medlem
Jaha, nu omplaceras Theus också

Jag tror inte Theus är det egentliga problemet, om jag ska vara ärlig.
Jag tror snarare att;
-A kanske är possessiv och tycker att hunden tar för mycket tid, eller
-B tror att de i sin "lycka" kommer att få det bättre om hon dumpar Theus, eller
-B vill ha pengar för att bjuda A på grejer (för att kunna upprätthålla fasaden utåtsett)

Men det är bara mina spekulationer.
Citera
2014-11-19, 20:41
Medlem
motyls avatar
Nu tycker jag det är jättebra att B ska lämna bort Theus (100 spänn på att det är till ytterligare en utvecklingsstörd kompis), men kan inte låta bli att dra på smilbanden att hon lyckas få ALLT att handla om hur alla vill ha henne och blir svartsjuka annars. Alla jävla kukbärare, t.o.m. hundar.
Citera
2014-11-19, 21:06
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veganista
Jaha, nu omplaceras Theus också

Och det firar hon med sju (7!) selfies på sig själv i det inlägget till sina läsare och inte en enda bild på Theus.
Citera
2014-11-19, 21:26
Medlem
Gafflens avatar
Oooom några månader kommer det bombas med inlägg om hur Theus blivit kidnappad och ännu fler polisanmälningar kommer att komma!

I övrigt så är det bra att han försvinner, B ska inte ta hand om levande varelser.
Citera
2014-11-20, 00:48
Avslutad
Tack gode gud för att hon lämnar bort Theus. Kanske, kanske är det för att Andreas är vettig nog att inse att Theus mår skit av att bo i en pytteliten etta med en ägare som inte sysselsätter honom ordentligt. Dessutom lär Theus vara ett rent helvete till hund. En hund som växt upp hos ett knarkande psykfall lär inte vara speciellt stabil, oavsett hur många gånger Berny intygar om att han mår toppen och är så lugn och blablabla.

Jag hoppas att han får ett bra hem, men antagligen blir han avlivad av samma anledning som Milo. Han är nog helt enkelt för skadad för att reparera.

EDIT: "Springa med hästar"???? En VALLHUND?! Yeah, lycka till med det.
Senast redigerad av oboyglas 2014-11-20 kl. 00:52.
Citera
2014-11-20, 01:02
Medlem
Miss-Kittys avatar
Härligt. Så fort hon hittade någon att "älska" så slänger hon ut Theus som om han vore sopor.
Citera
2014-11-20, 01:06
Avslutad
Förresten, Andreas jobbar på ett bemanningsföretag. Har inte B sagt att han har fast jobb blablabla?
Citera
2014-11-20, 01:16
Medlem
Denosynliges avatar
Anledningen till att Berny inte kan hantera sin hund och måste lämna bort den är för att hon kan inte hantera sitt eget ego. Egotrippad som få. Det är inte "fint" gjort av henne att göra något som hon borde ha gjort för längesen, i bästa fall borde hon aldrig ha skaffat något djur över huvud taget. Hon är så självupptagen att hon i sin enfald får för sig att det handlar om svartsjuka. Jag trodde A och Theus gick bra ihop? Jag trodde Theus satt och gnydde av iver när A var på väg hem? Det var ju så det lät tidigare iaf. Theus kissade i soffan i protest, han försöker "ta över" för att det inte finns någon självklar flockledare eftersom Berny är upptagen med att sitta på krogen och ta selfies eller sitta i sin öronlappsfåtölj och dricka kaffe. Enligt iakttagelser så verkar han få någon tiominuters promenad om dagen och då är det inte så konstigt att hon i slutändan har att göra med en besvärlig hund. Men Berny är alltför självupptagen för att kunna förstå hur det hänger ihop. Hjärngympa i all ära men när fick Theus springa fritt senast? Hundinstruktören Berny, jo tjena! Och jag kommer från Ankeborg.

Skaffa inga fler djur! Gång på gång visar det sig att hon inte kan hantera dem, när ska hon själv fatta??
Citera
2014-11-20, 01:25
Medlem
elizadeaths avatar
Helt ot kanske, men gick förbi ett par häromdagen med en stilig collie. Den var lös och tjejen i sällskapet kallade den "milo".
Nu är ju den riktiga Milo enl. uppgift död,men det fick mig att dra lite på smilbanden lite.

Min hund har kissat inne en enda gång, då pga urinvägsinfektion.
Kanske är något sånt Theus fått, det kan ju finnas en enkel förklaring, men veterinär är ju inte gratis det heller.
Citera
2014-11-20, 02:06
Medlem
sstheslayers avatar
Nu letar de bil. Igen? Trollar hon eftersom hon inte fått uppmärksamhet eller vad fan håller hon på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in