2014-11-19, 16:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
Han har inte anmält alla incidenter.
Vilka tänker du på då?
När hon ramlade på skolgården?
Vilka incidenter menar du att rektorn hade kunskap om?
Citera
2014-11-19, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Från BLT liverapportering 15.59 :
CH: "Vad gjorde han mer?"
Kvinnan fnissar: "Att han åt sin fisk. Vad ska jag veta mer?"

Nu FNISSAR hon. Igen. Kul grej det här, tydligen.

Man kan tillägga att hon ca 8-9 minuter tidigare grät ?? och bröt ihop ?? enligt aftonbladet, ja den artikeln ger jag inte ett piss för men hon spelar en jävla teater.
Citera
2014-11-19, 16:45
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilka tänker du på då?
När hon ramlade på skolgården?
Vilka incidenter menar du att rektorn hade kunskap om?

Varför skulle han anmäla att hon ramlat på skolgården? Det var en olycka.

Jag vet att du följer tråden, och därmed vet du mkt väl vad rektorn borde ha anmält. Du får jättegärna ha en annan uppfattning, men jag anser inte att rektorn har agerat så kraftfullt som han borde. Jag vet också att det är tämligen vanligt att skolor/dagis inte agerar så kraftigt som de borde vid misstanke om missförhållanden.
Citera
2014-11-19, 16:46
Medlem
Löneförhöjning till småpåvarna på chefstjänsterna, Karlskrona kommun?
Socialsekreterarna "belönas" nu ju.
Citera
2014-11-19, 16:50
Medlem
Citat:
Varför skulle han anmäla att hon ramlat på skolgården? Det var en olycka.

Jag vet att du följer tråden, och därmed vet du mkt väl vad rektorn borde ha anmält. Du får jättegärna ha en annan uppfattning, men jag anser inte att rektorn har agerat så kraftfullt som han borde. Jag vet också att det är tämligen vanligt att skolor/dagis inte agerar så kraftigt som de borde vid misstanke om missförhållanden.

Hur kraftfullt man än hade agerat så hade det inte spelat någon roll när man hade att göra med socialtjänsten i Karlskrona. Och Karlskrona är inget undantag. Kanske numera när man jobbar efter nya rutiner. Nu är det någon mening med att anmäla. Kanske.
Citera
2014-11-19, 16:52
Medlem
Imeldas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecandersson
Hur kraftfullt man än hade agerat så hade det inte spelat någon roll när man hade att göra med socialtjänsten i Karlskrona. Och Karlskrona är inget undantag. Kanske numera när man jobbar efter nya rutiner. Nu är det någon mening med att anmäla. Kanske.

Bara för att det finns fler som inte agerat som de ska innebär det inte att man har mindre skuld. Inga vuxna runt den här flickan har agerat som de ska.
Citera
2014-11-19, 16:55
Medlem
TbbWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vilken skuld menar du?

Som rektor kan han inte utreda eller ingripa - bara kontakta socialtjänsten och ge dem information.

Är Rektorn kommunalt anställd? Det är svårt att vara "besvärlig" bestämd i anmälningar om man inte har solklart fall. I detta fall säger ju soc att de har koll på läget och att hon är avslutad.
Fritt från mitt minne.

En jobbig jävel (för kommunalpamparna) som de fick tillfälle att knäppa på näsan?
Citera
2014-11-19, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouzone
Såg nu bilderna av benrangel monstret Madi. Fan vilken ångest hon verka ha på bilderna. Antar att häxan är vänsterhänt av bilderna att döma. Önskar dom båda ett rent helvete i fängelset!
Var såg du bilderna?
Citera
2014-11-19, 17:01
Medlem
Citat:
Bara för att det finns fler som inte agerat som de ska innebär det inte att man har mindre skuld. Inga vuxna runt den här flickan har agerat som de ska.

Ingen självkritik från kommunen
På presskonferensen den 12 maj fanns också kommundirektör Ingrid Augustinsson Swennergren.
Inte heller hon ser någon anledning till självkritik - trots de mänskliga konsekvenserna.
– Jag tror inte att vi kunde ha gjort annorlunda. Vi kunde inte låta bli att berätta vad som har hänt.
SVT Blekingenytt

Det är utan tvekan så att man håller varandra om ryggen. Vad har kommundirektör Ingrid Augustinsson Swennergren för bakgrund?
Senast redigerad av ecandersson 2014-11-19 kl. 17:03.
Citera
2014-11-19, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddprutte68
Otäck människa, den där Amani. Hal som en ål i dagens rättegångsförhandlingar. Usch.
Med stor sannolikhet, tror jag att hon är en mytoman.
Citera
2014-11-19, 17:17
Medlem
Fick en känsla av att Madi kände sig väldigt nöjd med att ha fått in en promenad med barnen sent den eftermiddagen.

Jag hade den uppfattningen att hon i stort sett aldrig lämnade lägenheten, särskilt inte med de minsta barnen. Tror därför att denna promenad aldrig inträffat.

Hoppas den frågan tas upp igen på fredag.
Citera
2014-11-19, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Man kan tillägga att hon ca 8-9 minuter tidigare grät ?? och bröt ihop ?? enligt aftonbladet, ja den artikeln ger jag inte ett piss för men hon spelar en jävla teater.
Hon grät när hon berättade om sina egna barn och hur socialpersonalen tog/slet dem ifrån henne. Hon bara tycker synd om sig själv!

EDIT:
Hon har inte gråtit en enda droppe för Yara. Hon visar ingen ånger.
Senast redigerad av matematiker 2014-11-19 kl. 17:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in