2014-11-18, 19:31
Medlem
bootboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adifreak
Februari 2015 öppnar en ny affär i Landskrona!
spännande
Webbsidan har börjat komma upp så smått!

http://www.borstahusenclothing.se/sv/

Trevligt och på Hemmaplan också!
Citera
2014-11-18, 20:36
Medlem
Köpte en grymt snygg och ganska dyr Stone Island tröja som krympte i tvätten... Märker affären direkt på en tröja om den har blivit tvättad en gång? Riktigt bortkastade pengar då jag kanske får max 1/3 av nypris om jag säljer vidare.
Citera
2014-11-18, 22:06
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racksingen
Köpte en grymt snygg och ganska dyr Stone Island tröja som krympte i tvätten... Märker affären direkt på en tröja om den har blivit tvättad en gång? Riktigt bortkastade pengar då jag kanske får max 1/3 av nypris om jag säljer vidare.
Du måste väl ha kvar tags och hela kittet för att få återbetalning?
Citera
2014-11-18, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Du måste väl ha kvar tags och hela kittet för att få återbetalning?

SIs tags brukar man kunna "knyta" av (jag sparar alla mina tags hehe). Då går dom att sätta tillbaka igen om det skulle vara så.

Jag tror dock att dom märker om den har krympt. Du skulle ju kunna försöka ta det som en reklamation, så länge du har följt tvättanvisningarna.
Citera
2014-11-18, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av racksingen

Dom märker direkt om du tvättat den, speciellt om den dessutom krymt.
Vad är det för tröja? Material? Hur tvättade du? Har du följt deras hänvisningar så kan du testa att reklamera.
Citera
2014-11-18, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
SIs tags brukar man kunna "knyta" av (jag sparar alla mina tags hehe). Då går dom att sätta tillbaka igen om det skulle vara så.

Jag tror dock att dom märker om den har krympt. Du skulle ju kunna försöka ta det som en reklamation, så länge du har följt tvättanvisningarna.

Tror faktiskt inte att dom märker själva krympningen utan tänkte mer på lukt, färg och materialförändringar jämfört med en otvättad. Har kvar tagen.
Citera
2014-11-18, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Dom märker direkt om du tvättat den, speciellt om den dessutom krymt.
Vad är det för tröja? Material? Hur tvättade du? Har du följt deras hänvisningar så kan du testa att reklamera.

Får bli att testa en reklamation. Tack för svar!
Citera
2014-11-19, 07:04
Medlem
Letade efter ett par Asics i min size och hamnade på en dansk sida som heter le-fix.com. Nog aldrig varit inne där förut. Hade lite Diadora, Fila och SI bl.a. Frakten låg på ca 80ddk tror jag det var.
Citera
2014-11-19, 13:26
Medlem
Jag beställde ena Adidas x Barbour skon via Hanon och skorna skickades med ParcelForce där jag även kunde se vart paketet befann sig. Nu när jag kollade stod det på status igår "Delivered". Det står till och med "Signed for by" och sen ett Svenskt efternamn, precis som att någon annan tagit emot det. Jag har varken fått mail, sms eller samtal om detta. För det står att de ska leverera det till dörren nämligen.
Snälla hjälp mig!
Citera
2014-11-19, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Jag beställde ena Adidas x Barbour skon via Hanon och skorna skickades med ParcelForce där jag även kunde se vart paketet befann sig. Nu när jag kollade stod det på status igår "Delivered". Det står till och med "Signed for by" och sen ett Svenskt efternamn, precis som att någon annan tagit emot det. Jag har varken fått mail, sms eller samtal om detta. För det står att de ska leverera det till dörren nämligen.
Snälla hjälp mig!

Ring parcelforce direkt. Stämmer din info så har dom har levererat till fel person. Har du otur så har dom levererat dina dojor till din adress men i en annan stad. Testa att söka på efternamet som signerat med samma adress som du har, har du tur i det fallet så hittar du personen och kan lösa det själv.

Hört om folk som fått korsa halva Sverige när buden levererat fel. Dom skiter i vem som signerar.

Edit: hittar du personen och han är en hederlig medborgare så bokar du bara parcelforce att hämta paketet hos honom och leverera till dig.
Senast redigerad av ssl 2014-11-19 kl. 13:39.
Citera
2014-11-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelle-Kanon
Snälla hjälp mig!

Har läst på andra forum om fler personer som råkat ut för just detta för ett par veckor sedan.

Samtliga hade beställt från Hanon.
Citera
2014-11-19, 16:12
Medlem
Tack till er som hjälpt mig.. Var inte Hanon´s fel det här faktiskt utan PostNord som hade tagit hand om leveransen från Sverige. De hade kört hem till mig och knackat när jag inte var hemma.. Istället för att ringa eller smsa mig om ärendet (hade kunnat be dem köra ner till jobb 300 m därifrån) att de knackade på min dörr hade ett äldre par gått förbi, som bor på min gata, sagt att de kunde ta hand om paketet och ge mig det när jag kom hem. Nu är dessa grannar snälla och har kommit hem med paketet till mig, men det kunde ju vara några som bara lurades. Det som gör mig så förbannad, att den här postkillen som ska leverera ett namn till mig, med mitt namn och adress bara låter en helt okänd person ta paketet och signera. När man ringer kundtjänst dessutom så kan de ju inte få fram mer än att det stod vem som signerat det, knappt ens det för signeringen var väldigt otydlig. Så ca 5 samtal och kallsvettningar har jag nu fått hem skorna i alla fall. Puuh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in