Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-11-18, 19:39
Medlem
Grandiosos avatar
Kanske kan vara av intresse:

Kvinnor som dödar — extremt få och blir allt färre

Citat:
När kvinnor dödar lyfter media ofta fram de spektakulära fallen. Men hur ser den verkliga bilden av brotten och förövarna ut, och hur har den förändrats över tid? Kriminologen Mikael Rying, som forskat om dödligt våld i Sverige de senaste 20 åren, ger svaren.

https://www.bra.se/bra/nytt-fran-bra/arkiv/apropa/2010-12-01-kvinnor-som-dodar---extremt-fa-och-blir-allt-farre.html

Och kvinnor som styckmördat i landet, ja, de är sannerligen lätträknade.
Men vem vet? Trådens mördare kanske kommer att inspirera andra nu...

Sedan det ovan publicerades så har vi haft en kvinna som sköt sin man i sängen,
en annan utförde ett väldigt brutalt och hänsynslöst knivmord på sin sambo, och någon
"vampyrkvinna" som fick nåt verkligt psykbryt och slaktade en manlig bekant i sitt
badrum. Och så har vi väl haft några stycken som haft ihjäl sina egna barn, vill jag också minnas.
Och så denna aktuella donna JH. Nån som vet fler fall med kvinnliga förövare av mord
eller dråp de senaste åren?
Senast redigerad av Grandioso 2014-11-18 kl. 19:43.
Citera
2014-11-18, 20:31
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardsjogatan6
Jag kan pallra mig dit o se om jag får ut FUP:EN.

Det vore HELT TOPPEN om du har möjlighet!!!
Har ingen möjlighet att åka den här veckan eftersom jag har typ 8 mil till Örebro och jobbar dessutom 5 mil söderut från där jag bor...
Jag bidrar gärna med en slant om du har möjlighet att ladda upp FUP här!
Jag hoppas fler bidrar också till den som får ut FUP:en här så vi får ta del av den!
Citera
2014-11-18, 21:05
Medlem
mrvecks avatar
Jag kan också tänka mig att lägga en slant för att få tag i FUP:en.
Citera
2014-11-18, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Sedan det ovan publicerades så har vi haft en kvinna som sköt sin man i sängen,
en annan utförde ett väldigt brutalt och hänsynslöst knivmord på sin sambo, och någon
"vampyrkvinna" som fick nåt verkligt psykbryt och slaktade en manlig bekant i sitt
badrum.

Vilka är de två första morden du nämner?
Citera
2014-11-18, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrveck
Jag kan också tänka mig att lägga en slant för att få tag i FUP:en.

Samma här. Frågan är ju hur det ska ske rent praktiskt? Sen ska den omfattande FUP:en scannas in också och är den på 2000sidor + så tar det tid och jobb.
Citera
2014-11-18, 22:26
Medlem
Betalar också, denna fup har man ju väntat på i månader!
Citera
2014-11-18, 22:28
Medlem
SandraTheKs avatar
En till som gärna lägger en slant!
Citera
2014-11-18, 22:28
Moderator
blomvattnares avatar
Är det klarlagt att FUP inte kommer ut i digital form?
Citera
2014-11-18, 22:35
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Y
Samma här. Frågan är ju hur det ska ske rent praktiskt? Sen ska den omfattande FUP:en scannas in också och är den på 2000sidor + så tar det tid och jobb.
Vi får hoppas att de bara vill ha betalt för tiden det tar att överföra den på pdf.
Annars undrar jag hur många som är villiga att lägga ut pengar på fup.
Jag kan lägga ut ett par hundra men vill inte bli blåst som i Yara-tråden, den fupen kostade runt 2.600 men blev betydligt dyrare tack vare en medlem, Hatarer som tog de första 5000+ och bestämde sig för att behålla pengarna.
Om Quarrel kunde ta sig an uppgiften är jag med, annars vill jag ha någon som moderatorerna kan ställa sig bakom.
Citera
2014-11-18, 22:37
Medlem
Jag är också villig att betala en slant för fup om det kan lösas praktiskt.
Citera
2014-11-18, 22:57
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Är det klarlagt att FUP inte kommer ut i digital form?

Kan inte tänka mig att FUP:en kommer lämnas ut i "pappersform"!!!
Självklart måste den finnas som PDF!
Vore ju ärligt talat galet och rent efterblivet rent i vårt högteknologiska samhälle att skriva ut tusentals papper!
Självklart vill man bidra med en slant till den som delar FUP:en här så jag funderar också på hur vi tillsammans kan lösa det med betalning till vederbörande?
Har ingen lust att bli "blåst" som tydligen någon blivit innan 😥.
Jag ställer seriöst upp och betalar men vill ha det seriöst även från den som laddar upp FUP:en här....
Jag kommer vara närvarande åtminstone minst en dag på rättegången så jag kommer berätta lite om det framöver när vi kommit så långt....
Citera
2014-11-18, 22:59
Moderator
blomvattnares avatar
Om FUP.en kommer ut digitalt kommer den nog att kosta omkring 120 kronor. Det kan variera, men 120 är ett vanligt belopp. Det är alltså inte någon jättekostnad, till skillnad mot om den bara kommer ut i pappersform.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in