Citat:
Ursprungligen postat av
JoeBiden
Istället för att alla börjar skrika sig hesa över både det ena och det andra så kan man väl se till de troliga omständigheterna.
Både BO och misstänkt GM var säkert onyktra. BO gick kanske med på både det första, men inte det andra. Otydligt för GM, tror att BO spelar eller liknande. BO vaknar upp med ångest, viss smärta och minnesluckor dagen efter. BO minns händelsen på ett visst sätt, GM har ett annat perspektiv. BO väljer att anmäla.
Inte sagt att GM är fri från skuld, men mitt intryck när det gäller sådana här "tonårsfall" är att de ofta är väldigt komplicerande förhållanden kring själva händelsen.
Det är sällan så att någon rycks in i en buske av en okänd GM...
Du får det att låta som att anmälda våldtäkter kan delas in i två kategorier:
– Överfallsvåldtäkter.
– Våldtäktsanmälningar som grundar sig på någon form av missförstånd mellan parterna.
Uppdelningen är naturligtvis grovt vilseledande.
Överfallsvåldtäkter står för ungefär en tiondel av alla våldtäkter. Oftast är gärningsmannen en nuvarande/fd man/sambo/pojkvän, eller en ytligt bekant, och sker i hemmiljö.
Jag är rätt säker på att du har rätt när du antyder att det inte rör sig om en överfallsvåldtäkt, men det behöver alltså inte alls betyda att det inte skett en våldtäkt överhuvudtaget. Tvärtom, i fall det skett en våldtäkt skulle jag säga att det allra mesta tyder på att det
inte är en överfallsvåldtäkt.