2014-11-18, 15:24
Medlem
Madi håller sig benhårt till sin historia. Och det efter 7 månaders häkte och diverse medicinering. Hon månde vara galen men hon är inte det minsta dum. Inte alls.
Citera
2014-11-18, 15:28
Medlem
Från BLTs rapportering:
"Faktum är att i det här avseendet är kvinnans version (att Yara är död när den första filmen tas) avsevärt troligare än hennes mans påstående att Yara är uppe på benen och pratar då han tar denna första film och tre minuter senare, då han filmar i duschen, är fullkomligt sönderslagen och död."
av Pethrus 15:23
Så tror jag också; men det behöver inte vara en medveten eller utstuderad lögn från hans sida. Hysteri, förvirring, mörker, två barn ... den minnesbilden blev nog lika suddig som filmen - alltså helt svart.
Citera
2014-11-18, 15:36
Medlem
Reflektion från Micke Ölander på Expressen:
Kvinnan har god insyn i förundersökningen och kommer hela tiden med alternativa förklaringar på frågor som hon förutser att åklagaren ska ställa till henne.
Jag delar hans uppfattning, Amani är väl påläst, väl förberedd, vet (nästan) exakt vad hon ska säga och inte säga. Många här har underskattat henne.
Men en och annan felsägning är det: "Jag borde egentligen vara ett vittne i den här rättegången"
Till vad, undrar man.
Citera
2014-11-18, 15:46
Medlem
BLT: "Åkl: "När du inte fick liv i Yara så lyfte du upp henne. Då gick du in i duschen. Vad gjorde din man då?"
Misstänkt: "Jag vet inte. Men tydligen filmade han. " (Hon fnissar)"

Hon FNISSAR!
Citera
2014-11-18, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
BLT: "Åkl: "När du inte fick liv i Yara så lyfte du upp henne. Då gick du in i duschen. Vad gjorde din man då?"

Hon FNISSAR!

Ja, som sagt. Hon är helt sjuk i huvudet. Sociopat kanske.
Citera
2014-11-18, 15:51
Medlem
Imeldas avatar
Citat:

Hon FNISSAR!

Det är sällan jag tycker att blodsfejder är ngt att eftersträva. Men jag hoppas faktiskt att några går loss på både henne och Rami. Vidriga människor som tyvärr aldrig kommer att få ett straff anpassat efter brottet med det rättssystem vi har.
Citera
2014-11-18, 15:52
Medlem
kuddprutte68s avatar
Äntligen sa rättens ordförande ifrån - Amani måste lägga av med motfrågor. Verkar vara hennes specialitet. Vem? Jag? Varför skulle jag?
Citera
2014-11-18, 15:53
Medlem
Imeldas avatar
Från blt:

"Misstänkt: "Om det är jag som gjort så här mot Yara så döm mig till avrättning."
Åkl: "Vem har gjort så här mot Yara?"
Misstänkt: "Jag vet inte. Inte jag eller min man. Han skulle aldrig göra så här. Det finns ingen mor som jag. Sen min son föddes har han varit i min famn. Jag har inte velat lägga honom någonstans."

Oh ja, hon är en fantastisk människa och mor.
Citera
2014-11-18, 15:53
Medlem
Citat:

Hon FNISSAR!

Ja visst är det lustigt. Tycker Madi. Jag är fortfarande inne på att hon kommer anklaga Rami i undertext. Och hon är precis så slug som jag misstänkte efter att ha begravt mig i hennes förhör. Hennes galenskap står inte i minsta motsats till det.
Citera
2014-11-18, 15:57
Medlem
BLT tror jag (kollar sen) : Åkl: "Såg du skadorna på Yara när du duschade henne. Alla blåmärken?"
Misstänkt: "Jag såg de och jag var chockad. Jag frågade vem som hade gjort så mot henne."

Tidigare har hon sagt att hon inte såg några skador utöver den på knät.
Citera
2014-11-18, 16:01
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Från BLTs rapportering:
"Faktum är att i det här avseendet är kvinnans version (att Yara är död när den första filmen tas) avsevärt troligare än hennes mans påstående att Yara är uppe på benen och pratar då han tar denna första film och tre minuter senare, då han filmar i duschen, är fullkomligt sönderslagen och död."
av Pethrus 15:23
Så tror jag också; men det behöver inte vara en medveten eller utstuderad lögn från hans sida. Hysteri, förvirring, mörker, två barn ... den minnesbilden blev nog lika suddig som filmen - alltså helt svart.
Det knepiga är att han i alla förhören har understrukit att han tog den första filmen i Yaras rum därför att han sett Amani hålla Yara i håret och hota henne med kaveln och ville kunna bevisa sin egen oskuld om någonting allvarligt skulle hända. Sedan uppger han (i alla förhören) att han gick ut från rummet, att Yara stängde dörren, att han gick in i sovrummet och sedan till vardagsrummet och att Amani därefter kom ut från Yaras rum med den blodiga kaveln i handen. Han borde inte minnas så fel, men som sagt - innan något dramatiskt händer har man ingen anledning att lägga detaljer på minnet, och efteråt, i allt kaos, blandas intrycken och minnesbilderna kanske ihop.
Citera
2014-11-18, 16:04
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
BLT tror jag (kollar sen) : Åkl: "Såg du skadorna på Yara när du duschade henne. Alla blåmärken?"
Misstänkt: "Jag såg de och jag var chockad. Jag frågade vem som hade gjort så mot henne."

Tidigare har hon sagt att hon inte såg några skador utöver den på knät.

Noterade också att hon sa så... Hon verkar ha intalat sig själv att hon är oskyldig..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in