2014-11-18, 14:07
Medlem
Citat från Expressen:
"Kvinnan påstår att Yara och hennes make tillbringade timmar med att umgås och prata."
Kan ju inte stämma, inte ens an själv har påstått det.
Amanis konsekventa sätt att överdrivet försvara Rami väcker frågor kring vem som egentligen hade ihjäl flickan. De kan ju ha hjälpts åt. En med kavel, en med fötter. Något döljer hon med att vara 110% lojal med maken.
Citera
2014-11-18, 14:09
Bannlyst
Hon är sjuk i huvudet. Det finns ingen bättre förklaring. Hon har en grandios självbild och tror nog själv på vad hon säger.

Personlighetsstörd. Säkerligen finns mer till historien som vi tyvärr aldrig kommer att få veta, hon kommer att dömas till fängelse, men vi kommer aldrig att få veta alla detaljer. Tror även Rami blir dömd till fängelse. Hoppas de aldrig får träffa sina barn igen.
Citera
2014-11-18, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stureinne
Madi er visst villig til å påføre Yara 13 nye frakturer og utallige andre sår og merker og slite hår av henne for å få vite hva hun har sagt i Landskrona. 5-6 dager og netter tilbrakte Yara sammen med en jevnaldrene jente og hennes litt eldre søster. Har svenske staten vist interesse for hva Yara kan ha sagt til disse to jentene? Er de hørt? Skal de høres? Dette er en stor tråd. Jeg kan ha gått glipp av noe.
Mamman har ju blivit hörd. Jag kan bara gissa: besöket där var ett av de få tillfällen som Yara kunde slappna av. Där var hon skyddad och omhuldad för tilfället, så hon kanske inte hade något behov av att berätta just då.
Men något kan ha undsluppit henne, något har sagts eller gjorts som Madi retade upp sig på de följande två dygnen. Det verkar som hon pinat Yara med det följande dag eftersom Yara bar på sin ödla och var tydligt rädd. Och Madi ältade och ältade, tills hennes huvud exploderade. Till detta kan läggas att skolan på ett eller annat sätt stämt in henne till ett möte. Om sedan Yara fick en lapp med sig hem eller om skolan skickat ett formellt brev, det vet vi ju inte (tror jag).
På något sätt ser Madi två grava klagomål som är deirekt hotfulla mot hennes egen självbild och försök att inbilla sig att hon var en god mor och styvmor.

MED RESERVATION FÖR ATT JAG KAN MINNAS FEL och SPEKULERA BORT-I-TOK
Citera
2014-11-18, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Citat från Expressen:
"Kvinnan påstår att Yara och hennes make tillbringade timmar med att umgås och prata."
Amanis konsekventa sätt att överdrivet försvara Rami väcker frågor kring vem som egentligen hade ihjäl flickan. De kan ju ha hjälpts åt. En med kavel, en med fötter. Något döljer hon med att vara 110% lojal med maken.

Attan får inte fram Expressens live. Kan du hjälpa mig? Får för mig att den är bäst.
Citera
2014-11-18, 14:26
Medlem
Tillägg till det jag nyss sagt:
det är ju inte omöjligt att Madi är paranoid. I så fall behöver en flicka bara fnittra lite lätt vid fel tillfälle (och nästan alla tillfällen är fel) för att alla möjliga konstiga historier ska börja rulla som filmer i en ren kakafoni i huvudet på den sjuka.
Det skulle passa bra ihop med de andra tecknen på förvriden verklighets- och självuppfattning.
(säger jag som annars inte fördjupar mig i psykiatriska problem och därför inte kan mycket)
Citera
2014-11-18, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Citat från Expressen:

(Min fetning).

Jag håller med, de båda ljuger som hästar galopperar.

Folk kan säga vad de vill om mamman, och jag kan inte veta vad sanningen är, men jag tror att hennes "känsloutbrott" var äkta. Hon vill se sin dotters mördare (antingen plural eller singular) dömas, och hon går inte på deras lögner.

Rami har ljugit och sagt emot sig redan under förundersökningen och fortsätter med det här, han döljer något.

Amani likaså, lika ovillig att svara på frågorna om Y***s död som vanligt.
Citera
2014-11-18, 14:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Tillägg till det jag nyss sagt:
det är ju inte omöjligt att Madi är paranoid. I så fall behöver en flicka bara fnittra lite lätt vid fel tillfälle (och nästan alla tillfällen är fel) för att alla möjliga konstiga historier ska börja rulla som filmer i en ren kakafoni i huvudet på den sjuka.
Det skulle passa bra ihop med de andra tecknen på förvriden verklighets- och självuppfattning.
(säger jag som annars inte fördjupar mig i psykiatriska problem och därför inte kan mycket)

Tror faktiskt hon kan ha sett Yara som en rival. Det låter sjukt, men jag har sett det förut. Dock brukar det inte leda till mord, men om man läser lite familjelivstrådar om bonusföräldrar, (även om familjekonstellationen här är något annorlunda) så inser man att vuxna kvinnor kan bli hur sjuka i huvudet som helst när det kommer till andras barn.
Citera
2014-11-18, 14:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Attan får inte fram Expressens live. Kan du hjälpa mig? Får för mig att den är bäst.

http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankta-kvinnan-kan-vara-psykiskt-sjuk/
Citera
2014-11-18, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
http://www.expressen.se/kvallsposten/misstankta-kvinnan-kan-vara-psykiskt-sjuk/

Tack.

Tycker Expressens reporter verkar ge betydligt en utförligare redogörelse av kvinnans svar.
Citera
2014-11-18, 14:40
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Snabbt och kort svar, ankarbarn.

Vilka utstuderade jävla svin!
Citera
2014-11-18, 14:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemKom
Tack.

Tycker Expressens reporter verkar ge betydligt en utförligare redogörelse av kvinnans svar.

Det är lite olika - jag växlar mellan BLT, Expressen och SR
Citera
2014-11-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imelda
blt publicerar inte mitt inlägg... jag blev lite arg på idioten som tyckte synd om Rami.

Inlägg får publiceras, refuseras och raderas. Men aldrig redigeras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in