2014-11-15, 15:18
Medlem
Hv71 har förhoppningsvis fått sig en utskällning av Andreas efter den oerhört tama insatsen mot Luleå där majoriteten såg ut att längta tillbaka till sängen. Om lagets tar till sig en tiondel av Laines kämpaglöd och besvikelse efter matchen så är vi på rätt väg.
4-2. Laine avgör i tom bur.
Citera
2014-11-15, 15:33
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Länk?
Sorry.

http://instagram.com/p/vbCu7KI6qx/
Citera
2014-11-15, 15:35
Medlem
Embas avatar
Kan någon förklara för mig hur det kommer gå till med övergången från 12-14 lag? Kommer något lag åka ur i år?
Citera
2014-11-15, 15:39
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Kan någon förklara för mig hur det kommer gå till med övergången från 12-14 lag? Kommer något lag åka ur i år?
http://www.shl.se/artikel/49879/
Citera
2014-11-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emba

Ettan och tvåan i HA möts i en HA-final (bäst av 5) där vinnaren går till SHL.

Spelas också en serie mellan lag 3-8 i HA. Lag 1-3 där går till något som kallas Direktkval, där också laget som förlorade HA-finalen hamnar.

Fyra lag i Direktkvalet alltså från HA. Här hamnar dessutom lag 11 och 12 från SHL. Dessa möts sen i matchserier (bäst av 7) där dom segrande tre lagen får spela i SHL 15/16.

---

Två SHL-lag kan alltså rent teoretisk åka ur.

Edit: Kukars skymning varför länkade jag inte bara för.
Citera
2014-11-15, 15:48
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphatross
Ettan och tvåan i HA möts i en HA-final (bäst av 5) där vinnaren går till SHL.

Spelas också en serie mellan lag 3-8 i HA. Lag 1-3 där går till något som kallas Direktkval, där också laget som förlorade HA-finalen hamnar.

Fyra lag i Direktkvalet alltså från HA. Här hamnar dessutom lag 11 och 12 från SHL. Dessa möts sen i matchserier (bäst av 7) där dom segrande tre lagen får spela i SHL 15/16.

---

Två SHL-lag kan alltså rent teoretisk åka ur.

Edit: Kukars skymning varför länkade jag inte bara för.

Kanon! Slapp jag gynna fittorna på SHL med klick!
Citera
2014-11-15, 18:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Panik! Skellefteå AIK leder inte SHL längre. Och bara nio poäng före Luleå. Hur djupt kan Mästarna sjunka?

Usch. Skellefteå AIK är numera bara ett lag i mängden. Stryk av Linköping måste innebära stängda dörrar och öppenhjärtiga samtal mellan spelare och ledare. Det är ju så man kommer ur taskiga trender i hockeyn.
Citera
2014-11-15, 18:31
Medlem
m4tt145s avatar
Så jävla skön vinst. Tappa en tvåmålsledning och sedan ta tillbaka ledningen med 30 sek kvar var gött.

Linus Hultström, finns inte ord alltså. Vilken kung.
Citera
2014-11-15, 18:33
Medlem
Grattis Anders Forsberg. Nu har du tappat mitt förtroende helt. Att släppa in 3 mål i boxplay, och dessa onödiga utvisningar i slutet av matcherna samt att nu ha släppt in ett avgörande mål i sluminuterna för tredje gången denna säsongen är droppen nu för mig. Forsberg klarar helt enkelt inte av att få det här laget att tända till.
Citera
2014-11-15, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Så jävla skön vinst. Tappa en tvåmålsledning och sedan ta tillbaka ledningen med 30 sek kvar var gött.

Linus Hultström, finns inte ord alltså. Vilken kung.
Ni ska vara tacksamma att det var just oss vi mötte. Vi förlorar alltid såna här matcher när det gäller som mest.
Citera
2014-11-15, 18:38
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ni ska vara tacksamma att det var just oss vi mötte. Vi förlorar alltid såna här matcher när det gäller som mest.
Det gäller inte som mest i omgång 20.

Dock borde Modo kicka Forsberg samt pajasen som drog på sig två minuter extra så Leksand fick lira 5 mot 3.
Citera
2014-11-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det gäller inte som mest i omgång 20.

Dock borde Modo kicka Forsberg samt pajasen som drog på sig två minuter extra så Leksand fick lira 5 mot 3.
Ja fy fan alltså, ska jag vara helt ärlig så är det ett mirakel att han har styrelsens stöd fortfarande. Gissar att ekonomin är huvudanledningen till att får vara kvar. Men i försäljningen av Ritola borde dom ju kunna agera tycker man. Nåväl, grattis till segern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in