2014-11-13, 18:31
  #3361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Jag citerar enbart kommentarerna i artikeln för att inte bryta mot regel 1.02.

1. MALMÖ ARENA

Kommentar: Den enda hockeyarenan som håller internationell standard i Sverige. Här känns det som att vara på hockey i NHL. Publikplatser ända ner till sargkanten, snyggt utfört och med alla faciliteter det går att önska sig.

2. KINNARPS ARENA

Kommentar: Det här är inget märkvärdigt bygge på papperet, men det kompakta formatet skapar hemkänsla. Det ger en härlig ljudkuliss och HV var först ut med det moderna arenakonceptet i Sverige.

3. VIDA ARENA

Kommentar: Det här är det senaste skrytbygget. Det är inte stort och ser ut som Air Canada Centres nyfödda lillebror ungefär. Men det är snyggt gjort och framförallt övre planet som är en enda stor restaurang/sportbar. Fint färgsatt också.

4. TEGERA ARENA

Kommentar: Leksand är inte större än att en normal islada skulle imponera. Men att se en toppmodern arena torna upp sig i ett så litet samhälle gör mig lika imponerad varje gång. Leksands kyrka ligger ett stenkast ner för gatan, men här är hockeyn religion.

5. LÖFBERGS ARENA

Kommentar: Med tanke på dagens snittpublik känns arenan redan för stor, men det går inte att komma ifrån att det här är en av de snyggare byggena i hockey-Sverige.

6. FJÄLLRÄVEN CENTER

Kommentar: Arenan med landets bästa läge där den sticker ut med Öviksfjärdens vatten som närmsta granne. Det är snyggt, det är modernt och det är imponerande.

7. TELENOR ARENA

Kommentar: Det går bara in knappt 3 500 i detta blekingska hockeytempel och man kunde förmodligen byggt större. Men stämningen och den nästan hundraprocentiga beläggningen imponerar. Smått är gott.

8. GAVLERINKEN

Kommentar: Är stöpt i samma form som alla andra moderna arenor, men välkomnande entré och snyggt utfört. Synd bara att det är så lite folk på läktarna. Kostymen känns för stor just nu.

9. COOP NORRBOTTEN ARENA

Kommentar: Spelarnas entré genom det nedsänkbara björnhuvudet är fortfarande SHL:s mäktigaste och stort plus för parkeringsmöjligheterna runt arenan. Något många missar när de bygger nytt.

10. SKELLEFTEÅ KRAFT ARENA

Kommentar: Här byggde man ”lagom” och 6001 åskådarplatser är nog för att det aldrig ska kännas öde. Snyggt bygge precis vid E4 och här talar vi hockeytempel.

Tack för påminnelsen/antydan, tänkte jag inte alls på
Citera
2014-11-13, 20:27
  #3362
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCrap
Jag citerar enbart kommentarerna i artikeln för att inte bryta mot regel 1.02.


Vilken jävla värdelös lista.
Citera
2014-11-13, 21:01
  #3363
Medlem
Färjestad snackar om ett kontrakt med en "finsk stjärnspelare".
Citera
2014-11-13, 21:17
  #3364
Medlem
Anarkhoss avatar
Såg ut som att spelarna i både Djurgården och Modo hade velat ha uppehåll fortfarande istället för att spela hockey. Det var ingen underhållning direkt. Trist att det ska vara så.
Citera
2014-11-13, 21:19
  #3365
Medlem
m4tt145s avatar
Hmm, synd att Leksand inte lyckas knipa igen sista perioden och ta en poäng åtminstone. Man har Alsenfelt att tacka för att siffrorna hölls låga. Nästkommande hemmamatcher med Modo och Djurgården blir viktiga.
Citera
2014-11-13, 21:20
  #3366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
Såg ut som att spelarna i både Djurgården och Modo hade velat ha uppehåll fortfarande istället för att spela hockey. Det var ingen underhållning direkt. Trist att det ska vara så.
Antingen så är vi inte bättre eller så har vi SHL:s överlägset sämsta matchcoach. Kan inte förstå hur vi alltid lyckas dra på oss dessa onödiga utvisningar i slutet av matcherna. Ibland undrar jag om dom ens vill vinna.
Citera
2014-11-13, 21:31
  #3367
Medlem
m4tt145s avatar
Det här med att stänga ligan... kan vi inte prova det denna säsongen, och se hur det funkar?
Citera
2014-11-13, 21:34
  #3368
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det här med att stänga ligan... kan vi inte prova det denna säsongen, och se hur det funkar?
Hehe, och sedan öppna den nästa säsong igen?
Citera
2014-11-13, 21:34
  #3369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
Det här med att stänga ligan... kan vi inte prova det denna säsongen, och se hur det funkar?
Lite väl sent för det nu när säsongen gått så länge, men till nästa säsong får dom gärna överväga det.
Citera
2014-11-13, 21:35
  #3370
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MjukisbyxGylf
Hehe, och sedan öppna den nästa säsong igen?
Ja precis
Citera
2014-11-13, 21:37
  #3371
Medlem
Displaceds avatar
Skulle nästan hellre ta att vara hyfsat topplag i HA än den här jävla mentala plågan. Orkar inte hur jävla handlingsförlamade Brynäs är.
Citera
2014-11-13, 21:38
  #3372
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Lite väl sent för det nu när säsongen gått så länge, men till nästa säsong får dom gärna överväga det.
Jag kan nog tänka mig att kanske hålla med dig på ett personligt plan. Samtidigt känns det inte bra att du dissar förslaget, men jag håller nog kanske med om att det inte vore bra att stänga ligan nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in