Citat:
Ursprungligen postat av
nejdetbliringet
Nej du kan visst byta den på plats? Du fick till och med den lätta sidan att byta på!
Vänster sidan är mycket klurigare.. ännu trängre där..
Ta bort de svarta gummi "pluggarna" alltså dem stora svarta, ta sen och gå på kameran in i din telefon och med blixt på så kan du antingen filma eller fota så tar du ju bara upp och kollar på den sen så ser du hur det sitter, Jag själv har gjort exakt så ett antal gånger. Sitter med en låsbygel som en vanlig glödlampa..
Jag har bytit både på vänster och höger sida, På V70 -07 och S60 -06 och det är inte alls så klurigt som många tror.
Enda som kan vara klurigt är att få glödlampan "rätt in ihålet" så den går rätt in i reflektorn och inte helt snett men om du samtidigt kollar in i lamphuset när du gör detta är det inga problem..
Se till att ha lampvredet på -0 hela tiden du gör detta, varför vet jag inte? för att man kanske inte ska få upp några felkoder el dylikt. -0 är ju nå Serviceläge eller sådant.
Engång fick Jag upp felmedelande på ABS när Jag böt i min V70 -07 då var det inte så kul , men då tog jag los jordkabeln i 1 minut så försvann det.
H7 glödlampa vill Jag minnas att det är. Jag har bytit mååååånga sådana i just dem bilarna
Jag fick bort täckkåpan idag sen drog jag ut kontaktstycket, men sen så var det problem att se klämfjärden inne där i det trånga utrymmet, inte många centimeter till godo, gav upp och så satte jag dit kontaktstycket med känn tillbaka efter blindo, det är ett helsike när man har stora händer och det är så trång så in i vassen där, men som sagt så skriver ju handboken att man ska ta ut lamphuset innan man ger sig in i de trånga utrymmen med handen och får arbeta i blindo, men tack för ett bra tips att fota in där och sen kolla hur det ser ut, klämfjädern ska man först trycka åt höger så att den lossnar sen fälla den nedåt, trångt värre är det nu för tiden att ta sig den vägen.